۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۹

عرفانی؛

رالی بین‌المللی جاده ابریشم آخر هفته به ایران می‌رسد

رالی بین‌المللی جاده ابریشم آخر هفته به ایران می‌رسد

مدیر حوزه اتومبیلرانی و وسایل نقلیه گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: رالی بین‌المللی جاده ابریشم آخر هفته به ایران می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی عرفانی مدیر حوزه اتومبیلرانی و وسایل نقلیه گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره رالی بین‌المللی جاده ابریشم گفت: شرکت‌کنندگان در این رالی تور از کشورهای خود به ترکیه آمدند و روز دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ پس از گردهمایی مقابل مسجد سلطان احمد در شهر استانبول، به طور رسمی پیمایش در مسیر جاده ابریشم را آغاز و به سمت ایران حرکت کردند.

وی با اشاره به برگزاری موفق رالی جاده ابریشم با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در سال گذشته اظهار داشت: این گروه ۲۳ نفره با ۱۰ دستگاه خودرو کلاسیک در این رویداد بین‌المللی حضور دارند و روز پنجشنبه ۱۸ مرداد از طریق گذرگاه مرزی بازرگان در شهرستان ماکو آذربایجان غربی وارد کشورمان می‌شوند.

مدیر حوزه اتومبیلرانی و وسایل نقلیه گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در این رویداد، با پشتیبانی امداد خودرو کانون و تیم فنی تاکسی آفرود تیمار طی حدود ۵ روز پیمایش در ایران، ضمن آشنایی بیشتر با فرهنگ و تمدن کشورمان از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی عبور و از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و گردشگری این مناطق بازدید خواهند کرد.

عرفانی با بیان اینکه این رالی تور روز ۲۳ مرداد ماه از طریق مرز باجگیران در استان خراسان رضوی ایران را ترک می‌کند، گفت: شرکت کنندگان در رالی جاده ابریشم پس از ترک خاک کشورمان از کشورهای ترکمنستان، ازبکستان و قرقیزستان به خط پایان در شهر اورخون مغولستان خواهد رسید.

وی ادامه داد: سفر شرکت‌کنندگان در رالی تور گردشگری بین‌المللی جاده ابریشم به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و با همراهی تاکسی آفرود تیمار، انجام می‌شود.

عرفانی در پایان یادآور شد: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بر اساس وظایف و مأموریت‌های ملی و بین‌المللی خود و با هدف تقویت همکاری با کلوپ‌ها و انجمن‌های اتومبیلرانی دیگر کشورها، معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری کشورمان و تشویق و ترغیب گردشگران جهان برای سفر به ایران، برای دومین سال پیاپی تسهیل سفر، تسریع در تردد و پشتیبانی از این گردشگران را بر عهده خواهد داشت.

کد خبر 6189843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha