۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۴۲

فرماندار صومعه سرا:

ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ضرورت دارد

ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ضرورت دارد

صومعه سرا - فرماندار صومعه سرا با اشاره به فعالیت ۶ کتابخانه عمومی در این شهرستان گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار جوشن بعد از ظهر پنج شنبه در نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اظهار کرد: شهرستان صومعه سرا مهد فرهنگ و شهر فرهیختگانی چون آیت الله ضیابری، آیت الله فلاحتی و آیت الله احسانبخش است.

فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ضرورت دارد، افزود: شهرستان صومعه سرا برای رشد و پیشرفت نیاز به توجه ویژه به کتابخانه ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی دارد تا به جایگاه اصلی خود مهد فرهنگ باز گردد.

فرماندار صومعه سرا با اشاره به وضعیت کتابخانه های شهرستان طی بازدیدهای انجام شده اضافه کرد: کمبود نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات و فرسودگی ساختمان کتابخانه ها را از جمله مشکلات کتابخانه های شهرستان است.

جوشن با بیان اینکه مطالعه و کتابخوانی یکی از اولویت‌ها و شاخص‌های مهم پیشرفت هر شهرستان است، ادامه داد: همکاری کلیه ادارات و نهادها با کتابخانه‌های عمومی مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه شهرستان صومعه سرا دارای ۶ کتابخانه عمومی و دارای ۲۷۶۰ نفر عضو فعال است، گفت: برای رشد کتاب‌خوانی نیز نیازمند یک نهضت و کار مردمی هستیم.


.

کد خبر 6189938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha