۱۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۱۵

سرپرست فرمانداری؛

منطقه مرزی کورسک روسیه زیر آتش اوکراین/ شرایط پیچیده است

منطقه مرزی کورسک روسیه زیر آتش اوکراین/ شرایط پیچیده است

سرپرست فرمانداری منطقه کورسک روسیه می‌گوید که شرایط در این منطقه به دلیل حمله گسترده اوکراین، همچنان پیچیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، آلکسی اسمیرنوف، سرپرست فرمانداری منطقه کورسک با اشاره به حمله گسترده اوکراین به این منطقه، گفت که شرایط کورسک پیچیده است.

وی در کانال تلگرامی خود نوشت: شرایط در منطقه کورسک همچنان دشوار و پیچیده است. با همکاری خدمات اجتماعی و سازمان‌های غیردولتی، سازوکار کمک و همیاری برای افرادی که در داخل منطقه آواره شده‌اند، برپا شده است.

به گفته وی، یک انبار کمک‌های بشردوستانه در منطقه کورسک برپا شده است و مواد و مایحتاج موردنیاز از سایر مناطق روسیه به این انبار سرازیر می‌شود. همچنین منابع ذخیره برق، آب آشامیدنی و دارو نیز دایر شده است.

ارتش اوکراین ششم آگوست حمله گسترده‌ای را علیه کورسک ترتیب داد و آژیر حمله موشکی به دفعات در این منطقه فعال شد. در پی بمباران و حملات پهپادی دست کم پنج غیرنظامی کشته شدند. براساس آخرین گزارش‌ها، بیش از ۶۰ نفر شامل ۹ کودک نیز زخمی شده‌اند. ساکنان محلی در حال انتقال به مسکو و حومه مسکو هستند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که گروه رزمی «شمال» به همراه سرویس امنیتی فدرال روسیه از تلاش نیروهای اوکراینی برای ورود به نواحی سودژا و کوِرنوو در کورسک جلوگیری کرده‌اند.

کد خبر 6190701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      7 0
      خاک بر سر روسیه آبروی خودش را برد چیزی برای دفاع ندارد اینهمه ماهواره و اینهمه سرویس های اطلاعاتی هیچ غلطی نتوانست بکند واقعا روسیه یک کشور طبل تو خالی و جهان سومی هست که بجز چندین موشک هسته ای چیزی ندارد و کارکرد همین موشک هایش هم جای شک دارد
      • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
        3 0
        اره راس میگی،مگه روسیه قدرتمند نبود؟ پس چرا چند ساله نتونسته اکراین رو بگیره که هیچ،تازه خودشم اشغال شد
      • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
        0 4
        روسیه نمی‌خواد جنگ گسترش پیدا کنه ولی اسراییل و آمریکا تلاش می‌کنه دامنه جنگ گسترده سه و حتی به آسیای مرکزی برسه
    • علی IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      5 0
      روس باید نابود بشه چون تروریسم هست تجاوز کرد به خاک اکرین
    • سیدکمال IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      1 0
      خبر دقیق اینه که ارتش اوکراین برای کاهش فشار در جبهه های دیگه مجبورشد وارد خاک کثیف روسیه بشه و همین الان سه شهر مهم جنوب غربی روسیه تصرف شد و بزودی یک نیروگاه هسته ایی نیز تصرف خواهد شد و ارتش اوکراین کنترل شهری که صدورگازبه مجارستان و غیره بودرو کامل بدست گرفته . کسی که بادمیکاره طوفان درو میکنه.
    • محمد ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
      0 0
      روسیه دنبال تنش نیست نمخواد مردم اوکراین اواره بشه چون از خود اون هاست اروپا به دنبال نابودی روسیه هست اوکراین در حد روسیه نیست