۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۱۱

به دلیل برداشت غیرمجاز از منابع کوهی؛

دهیار و عضو شورای اسلامی یک روستا در لاهیجان دستگیر شدند

دهیار و عضو شورای اسلامی یک روستا در لاهیجان دستگیر شدند

لاهیجان- دادستان عمومی و انقلاب لاهیجان از دستگیری دهیار و عضو شورای اسلامی یک روستا در این شهرستان به دلیل برداشت غیرمجاز از منابع کوهی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم انصاری اظهار کرد: دهیار یک روستا در شهرستان لاهیجان ناظر عملیات برداشت غیرمجاز مصالح کوهی بوده و خود این فرد با همکاری شورا با برداشت منابع کوهی به بهانه در محدوده طرح هادی بودن منطقه کوهستانی و اقدام به فروش این منابع می‌کرد.

وی افزود: دهیار و شورای این روستا با برداشت مصالح کوهی زمینه خطر را برای منطقه ایجاد کرده بودند که با بازدید از محل و به دلیل مشهود بودن جرم دهیار و عضو متخلف شورای اسلامی روستا بازداشت شدند.

دادستان عمومی و انقلاب لاهیجان با اشاره به اینکه با تشکیل پرونده قضائی دستور توقف عملیات و اقدامات صادر شده است گفت: میزان خسارت وارده از ناحیه اداره صمت تعیین و متخلفان طبق قانون محکوم به پرداخت خسارت نیز خواهند شد.

انصاری تصریح کرد: به موجب ماده ۱۹ از قانون معادن چنانچه شخصی بدون اخذ مجوز بهره برداری و یا اجازه برداشت اقدام به برداشت و بهره برداری مواد معدنی کند، متصرف در اموال عمومی و دولتی شناخته می‌شود و با او برابر قوانین و مقررات مربوط رفتار خواهد شد.

وی همچنین اضافه کرد: به موجب تبصره ۲ ماده موصوف هرگونه تصرف اشخاص حقیقی یا حقوقی در محدوده دارای مجوز عملیات معدنی، بدون داشتن حکم از مراجع قضائی، تصرف عدوانی محسوب می‌شود.

کد خبر 6191910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha