۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۶

محمدی کشکولی خبر داد؛

ابطال ۱۲ آیین‌نامه و تصویب‌نامه مغایر با قانون دستگاه‌های اجرایی

ابطال ۱۲ آیین‌نامه و تصویب‌نامه مغایر با قانون دستگاه‌های اجرایی

معاون حقوقی، نظارت همگانی و امور مجلس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در ۴ ماه گذشته ۱۲ آیین‌نامه مغایر با ضوابط از سوی سازمان بازرسی به دیوان عدالت اداری اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا محمدی کشکولی معاون حقوقی، نظارت همگانی و امور مجلس سازمان بازرسی کل کشور از ابطال ۱۲ آئین‌نامه، تصویب‌نامه و … صادره در دستگاه‌های مشمول بازرسی با پیگیری این سازمان در دیوان عدالت اداری خبر داد.

محمدی کشکولی در این رابطه بیان کرد: یکی از وظایف دفتر امور حقوقی این معاونت در اجرای تبصره ۲ بند "د" ماده ۲ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور انعکاس مغایرت آئین‌نامه، تصویب‌نامه، بخش‌نامه و دستورالعمل‌های صادره در دستگاه‌های مشمول بازرسی به دیوان عدالت اداری است.

وی افزود: در بند "چ" ماده ۴۵ آئین‌نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان بازرسی، تشخیص موارد نقض قانون و یا مغایرت شرعی موارد مذکور به کمیسیون تطبیق مصوبات سازمان مستقر در دفتر امور حقوقی محول شده است.

معاون حقوقی، نظارت همگانی و امور مجلس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: در این راستا در ۴ ماه گذشته ۱۲ آئین‌نامه، تصویب‌نامه، بخش‌نامه و دستورالعمل‌های صادره مغایر با ضوابط از سوی سازمان بازرسی به دیوان عدالت اداری اعلام شده است.

محمدی کشکولی بیان کرد: این آئین نامه‌ها مغایر با شرع و قانون بوده که بر مبنای گزارش‌های ارسالی سازمان بازرسی کل کشور، دیوان عدالت اداری نسبت به ابطال آن‌ها اقدام کرده است.

کد خبر 6192147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha