۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۷

بیانیه انگلیس، فرانسه و آلمان: جنگ در غزه فوراً باید متوقف شود

بیانیه انگلیس، فرانسه و آلمان: جنگ در غزه فوراً باید متوقف شود

سران آلمان، انگلیس و فرانسه با انتشار بیانیه‌ای مشترک خواستار «پایان فوری» جنگ و ارسال کمک‌های انسانی به غزه شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سران کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان با انتشار بیانیه‌ای مشترک بدون اشاره مستقیم به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کردند که «جنگ در غزه فوراً باید پایان یابد و همه گروگان‌هایِ (اُسرای صهیونیست) نزد حماس باید آزاد شوند و کمک‌های انسانی فوراً وارد غزه شود.»

سران این سه کشور اروپایی پاسخ انتقامی مشروع جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان به ترور و شهادت مقامات ارشد مقاومت در تهران و بیرون را «تشدید تنش» توصیف کردند و دراین‌باره نوشتند: ما از ایران و متحدانش می‌خواهیم از انجام حملاتی که تنش‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند، خودداری کنند.

در این بیانیه هیچ اشاره‌ای به علت اصلی تداوم جنگ در غزه یعنی کمک‌های سنگین تسلیحاتی آمریکا به رژیم صهیونیستی نشده و با این حال مدعی شدند که «ما با همه طرف‌ها برای جلوگیری از تشدید تنش کار می‌کنیم و از هیچ تلاشی برای آرام کردن اوضاع و یافتن راهی برای ثبات در غزه دریغ نمی‌کنیم.

بیانیه سران این سه کشور همچنین بدون اشاره مستقیم به مانع اصلی ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم جنگ‌زده غزه یعنی رژیم صهیونیستی مدعی شدند که «ساکنان غزه نیاز به تحویل و توزیع فوری کمک‌ها بدون محدودیت دارند.»

مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان تأکید کردند که «ما از بیانیه مشترک قطر، مصر و ایالات متحده که خواستار ازسرگیری فوری مذاکرات (بین حماس و رژیم صهیونیستی) شده است حمایت می‌کنیم.»

با افزایش هراس و نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکایی از نحوه عملیات تلافی‌جویانه ایران و حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی، دیروز یکشنبه هم جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ایران را تهدید کرد و گفت «این کار را نکن»

بایدن هنگام سوارشدن به ماشین در پاسخ به خبرنگاری که از او پرسید «پیام شما برای ایران چیست» گفت: نکن

رئیس‌جمهور آمریکا اواخر فروردین و پیش از عملیات بزرگ «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی نیز از همین واژه «نکن» استفاده کرد.

به‌دنبال افزایش هراس تل‌آویو از پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هفته پیش نیز مدعی شد که امیدوار است تهران از پاسخ خودداری کند!

اسماعیل هنیه پس از حضور در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران در محل اقامتش هدف حمله قرار گرفت و به شهادت رسید.

ترور مقام ارشد حماس در تهران و همچنین «فؤاد شکر» فرمانده حزب‌الله در ضاحیه جنوبی، هراس رژیم صهیونیستی از پاسخ تهران و مقاومت را افزایش داده است. در این بین، بایدن در واکنش به پرسشی درباره اینکه آیا ایران از تصمیمش مبنی بر پاسخ و مجازات سخت تل‌آویو صرف‌نظر می‌کند، در پاسخی کوتاه مدعی شد: «امیدوارم. نمی‌دانم»!

جان بولتون، مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا به‌تازگی در گفت‌وگو با «الشرق الاوسط» در پاسخ به واکنش احتمالی ایران به ترور اسماعیل هنیه گفت که واکنش تلافی‌جویانه تهران همانطور که رهبر ایران تاکید کرده است، بسیار سخت و تأثیرگذار خواهد بود.

کد خبر 6193268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حسین IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      10 3
      بانام خدا مرگ بر شما ۳ کله پوک المان، فرانسه و انگلیس
    • به GB ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      10 1
      انگلیس، فرانسه و آلمان: اسرائیل بزند اما ایران خویشتنداری کند.
    • رضا IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      8 3
      الان ک ایران میخواد بزنه خویش تن داری کند...بچه زرنگ کجا بودی تو
    • ادم ازاد ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      9 6
      فقط حرف توخالی این بار ما می زنیم شما خویشتنداری کنید . ببینید چطوره؟
    • جلالی ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      4 2
      چرا ایران به لحاظ تعلل کشورهای اروپایی به لحاظ پایان جنگ ومحکوم نمودن اسرائیل شکایت رسمی به سازمان ملل مطرح نمی‌کند، وخواستار تشکیل اجلاس فوری سازمان ملل نیست؟؟
      • علی US ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
        0 2
        تاثیری داره؟
    • بهنام ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      6 3
      چرا هر وقت ندبت پاسخ ایران میرسه این سه کشور ملعون اروپایی شروع به درخواست خویشتنداری از ایران میکنن. موقع تجاوز اسرائیل به خاک ایران یاد خویشتنداری نبودن !!! البته از ماست ک بر ماست ، ای کاش در سریعترین زمان ممکن جواب محکمی داده بودیم تا الان اینا فرصت تهدید ما رو نداشته باشن
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      0 1
      تقسیم و شناسایی لابی های امنیتی، اقتصادی و بازرگانی، فرهنگی، سیاسی و نظامی صهیونیستی و زیر مجموعه های آنها در آمریکا و اروپا و معرفی آنها به جامعه آمریکا و اروپا در دستور کار تمام نیروهای مقاومت و جنبش های آزادی خواهی در سراسر دنیا.
    • US ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      2 1
      ایران نباید تعلل کند باید بموقعش جواب اسراییل بدهد حال همه آدم خوبی وواسطه برای اسراییل شدن چرا برای کشتن مردم بی گناه هیچ کس نمی تواند یک حرفی بزند برای کشن یک اسراییلی دنیا زیر رو میشود اماهرروز هزارتا کودک کشته میشوند کسی چیزی نمیگوید
    • علیرضا ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      0 1
      رحم به غرب نباید کرد کار را یکسره کنید مردم ایران را از تحریم ازاد کنید وانهارو تحریم کنید تنکه را ببندید بخاطر الوده کردن ابها
    • یونس IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      1 1
      جنایتکاران ازترس اینکه ایران قهرمان آخرین ضربه مهلک وفناشدنی وفروپاشی به این رژیم کودک کش وجعلی صهیونیستی بزنداحساس خطرکردندوبیانیه دادندجنگ درغزه فورامتوقف شودجنایتکاران ازخدانترس این همه مدت کجابودید.
    • یک ایرانی ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
      0 0
      صهیونیستها بایدفوراً آتش بس دائمی رابرقرارکنندوالّا ما هیچ جای سرزمیین اشعالی که صهیونیستها حضوردارندرا خط قرمزخودندانسته ؛ همه را موشکباران خواهیم کرد؛:فرصت تاساعاتی دیگرروبپایان است@!@@.
    • کرامت.بیگلری ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
      0 0
      شماها همون دزدهای سر گردنه هستید با این تفاوت اون موقعها فقط با اسب و شتر و الاغ می‌رفتند دزدی اما حالا با ناو و هواپیما غول‌پیکر و زیر دریای و ناوشکن می‌روند شما دزدها را به سختی سخت تنبیه خواهیم کر د مردکهای مزدور