۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۳

نشست مسئولین مجامع و کانون های مهد قرآن استان تهران برگزار شد

نشست مسئولین مجامع و کانون های مهد قرآن استان تهران برگزار شد

در نشست مسئولین مجامع و کانون های مهد قرآن استان تهران مسائلی همچون آزمون ها، دوره های عمومی و تخصصی آموزش قرآن حفظ، مشکلات مکان مستقل آموزشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست هم اندیشی مسئولین مجامع و کانون‌های مهد قرآن استان تهران که در محل کتابخانه دفتر مرکزی مؤسسه مهد قرآن برگزار شد.

در این نشست مسائلی همچون آزمون‌ها، دوره‌های عمومی و تخصصی آموزش قرآن حفظ، مشکلات مکان مستقل آموزشی، امور خودکفایی، ارائه پیشنهادات در زمینه رشد، توسعه و شکوفایی حافظان قرآن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در ابتدای جلسه جواد فومنی مدیر مهد قرآن استان تهران خلاصه‌ای از فعالیت‌های آموزشی کانون‌ها را بر اساس گواهینامه‌های صادره حفظ و مفاهیم از سوی دفتر مرکزی تشریح کرد. وی با تقدیر از همه مسئولین مجامع، اساتید و مربیان پرتلاش کانون‌های مهد قرآن تهران خاطر نشان کرد با سیاست گذاری هدفمند درباره فعالیت‌های قرآنی و بهره مندی از ظرفیت‌های گوناگون مردمی در راستای مشارکت حداکثری می‌توانیم ضمن توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی در شکوفایی حافظان قرآن نیز نقش آفرینی پر رنگ داشته باشیم.

در این نشست سید محمود چاوشی مدیر عامل مؤسسه کشوری مهد قرآن با خیر مقدم و تقدیر از فعالیت‌های خالصانه مسئولین مجامع کانون‌های مهد قرآن تهران، یادآور شد مراکز قرآنی مردم نهاد خط مقدم جهاد فرهنگی هستند.

همچنین در نشست هم اندیشی مسئولین مجامع و کانون‌های استان تهران، محمود کریمی هم در مورد برنامه ریزی برای برگزاری دوره آموزشی مرکز طبع و نشر قرآن کریم و آقای محمدرضا آنیت مدیر مرکز آموزش مؤسسه درباره کلاس‌های آموزشی، تربیتی و تخصصی توضیح دادند.

یادآور می‌شود ۲۰ نفر از مسئولین مجامع و کانون‌های مهد قرآن استان تهران در این نشست ضمن ارائه گزارشی از کلاس‌های آموزشی، فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی پیشنهادات خود را برای رشد، توسعه و گسترش برنامه‌های قرآنی بیان کردند.

اهم نقطه نظرات و پیشنهادات مطروحه در جلسه هم اندیشی عبارتند از: رایزنی با مسئولین امور مساجد جهت همکاری و حمایت از کانون‌های مهد قرآن که در مساجد فعالیت دارند، اعطای گواهینامه به قرآن آموزان در بخش‌های صحیح خوانی و تفسیر قرآن، برگزاری مستمر جلسات هم اندیشی مسئولین مجامع و کانون‌ها به صورت فصلی، تأکید بر تعامل و ارتباط با نهادهای رسمی و فرهنگی کشور جهت حمایت اقتصادی و سازمانی از فعالیت‌های آموزشی قرآنی

شایان ذکر است در پایان این جلسه همچنین آقای روح الله مطهریان مدیر سامانه قرآنی “حمد“ از طریق فضای مجازی در مورد کلیات اجرایی طرح سراسری تربیت ۴۰۰۰۰ حافظ ۵ جز قرآن کریم به پاس آرمان ۴۰۰۰۰ شهید گرانقدر توضیحاتی بیان کردند.

کد خبر 6193631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha