۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۷

کلانتری:

تبیین دقیق «جبهه مقاومت» یکی از ضروریات بزرگ جامعه ما است

تبیین دقیق «جبهه مقاومت» یکی از ضروریات بزرگ جامعه ما است

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تبیین دقیق مقاومت و جبهه مقاومت یکی از ضروریات بزرگ جامعه ما است و به نظر می‌رسد در این عرصه باید با قدرت بالاتری وارد شویم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد صالحی قائم مقام شورای عالی نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت در نشست خبری که صبح امروز در دانشگاه خوارزمی برگزار شد با تسلیت ایام اربعین حسینی (ع)، طی سخنانی اظهار داشت: نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت در حالی برگزار می‌شود که ما امسال جای خالی شهید حسین امیرعبداللهیان را شاهدیم؛ کسی که مجاهدی خستگی ناپذیر بود.

وی با اشاره به تظاهرات دانشجویان آمریکایی در محکومیت جنایات گسترده رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: جهان این ظرفیت را دارد که نگاه به مجاهدت را گسترش دهد و این اجلاسیه با رویکرد دفاع از مظلومان و حمایت از ظلم ستیزی است. تکریم از شهدای خدمت نمادی از قدردانی ملت ایران اسلامی است.

وی گفت: این گفتمان بعد از شهادت شهید اسماعیل هنیه باید بیش از پیش توسعه یابد و ما امروز شاهدیم که جهانیان با مشاهده ظلم و ستم صهیونیست‌ها آرام نمی‌نشینند و دنیا در پاسخ به این جنایات باید با همفکری ایستادگی کند.

در ادامه این نشست عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و عضو شورای عالی اجلاسیه نیز گفت: تبیین دقیق مقاومت و جبهه مقاومت یکی از ضروریات بزرگ جامعه ما است و به نظر می‌رسد در این عرصه باید با قدرت بالاتری وارد شویم و وزارت علوم این مهم را در دستور کار خود دارد.

وی ادامه داد: مقابله با استکبار، ظلم و ستم، ویژگی اصلی جبهه مقاومت است و مقاومت نوعی ایستادگی در برابر زیاده خواهی است. تاریخ هم نشان می‌دهد که انبیای الهی مقابله با ظلم و استعمار را در دستور کار خود داشته‌اند، اما در دوره جدید پرچم دار این ظلم ستیزی جمهوری اسلامی ایران است و آزادگان جهان را با خود همراه کرده است.

کلانتری جبهه مقاومت را محدود به جغرافیای ایران ندانست و گفت: این جبهه از ادیان مختلف در سرتاسر جهان تشکیل شده و با انسانیت گره خورده است.

کلانتری نقش دانشگاه و دانشگاهیان را در مقابله با ظلم و ستم بسیار مهم دانست و گفت: ما باید جبهه مقاومت را تبیین کنیم و اجلاسیه بین المللی مجاهدین در غربت در همین راستا آغاز به کار کرده و امسال نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت در شهریور در مشهد مقدس با همکاری دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشگاه امام صادق علیه السلام، دانشگاه تهران و دیگر دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد.

به زودی اجلاسیه نمایندگان عضو فراکسیون مقاومت در عراق تشکیل خواهد شد

حجت الاسلام فلاحی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خبری طی سخنانی اظهار داشت: در مجلس ایران، عراق و لبنان فراکسیون مقاومت تشکیل شد و قرار شد به صورت جدی همکاری‌ها برای دفاع از مردم مظلوم غزه گسترش دهمیم بر همین اساس به زودی اجلاسیه میان نمایندگان عضو فراکسیون مقاومت در عراق تشکیل خواهد شد همچنین نشست‌های مشترکی با فعالان عرصه مقاومت برگزار شده است.

وی با اشاره به جنایت و کشتار مردم بیگناه غزه گفت: رسالت ما و شما خبرنگاران تبیین مجاهدت‌های صورت گرفته در مقابله با جنایات گسترده رژیم صهیونیستی است و بر همین اساس است که شاهد گسترش مقاومت و آزادی خواهی در سطح جهان و حتی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا هستیم.

در ادامه حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه در اجلاسیه از خانواده‌های محترم شهدا بویژه شهدای مقاومت مانند حاج قاسم سلیمانی، سردار حجازی، شهید آیت رئیسی و شهید امیرعبداللهیان تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه مجاهدان در غربت در کشور هندوستان گفت: نگاه مردم جهان به مقاومت نگاهی روشن است و برگزاری این اجلاسیه در دهلی نو با استقبال گسترده روبرو شد.

حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه تکریم از شهدای خدمت نمادی از قدر دانی ملت ایران اسلامی است گفت: این اجلاسیه طی هشت دوره گذشته و با استفاده از ابزارهای علمی، فرهنگی و هنری، رسالت تبیین شاخص‌های جهاد و شهادت خالصانه و غریبانه و معرفی الگوهای جهادی در همه عرصه‌ها را دنبال کرده است که در انجام این رسالت موفق بوده است.

وی افزود: امسال نهمین دوره اجلاسیه بین المللی در قالب ویژه برنامه بزرگداشت شهدای خدمت در دمشق و دهلی نو برگزار شد و سومین برنامه به منظور تجلیل، تکریم و پاسداشت مجاهد فعال و وزیرخارجه پرکار، قوی و باهوش
شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان در روز سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ همزمان با شهادت حضرت امام رضا علیه السلام در شهرستان دامغان زادگاه ان شهید بزرگوار برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین اختتامیه نهمین اجلاسیه ویژه تجلیل، تکریم و پاسداشت فرمانده مجاهد و غریب، میهمان جمهوری اسلامی ایران شهید دکتر اسماعیل هنیه به همراه برگزاری اولین نشست بین المللی تشکل‌های غیر دولتی حامی فلسطین با محوریت بررسی راه‌های حمایت عملی و پشتیبانی از مردم مظلوم غزه و تحلیل از چهار دهه خدمات ارزشمند و جهادی خانم مصطفوی دختر امام راحل در حمایت از ملت فلسطین در روزهای سه شنبه و چهار شنبه ۲و و ۲۱ شهریور ماه همزمان با شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه در مشهد مقدس برگزار می‌شود که مهمانانی از ۲۶ کشور نیز حضور خواهند داشت.

کد خبر 6194317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha