۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۸

گلپایگانی مطرح کرد؛

سیزدهمین جشنواره مد و لباس فجر برگزار می‌شود

سیزدهمین جشنواره مد و لباس فجر برگزار می‌شود

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: سیزدهمین جشنواره مد و لباس فجر برگزار می‌شود و هم اکنون در حال تشکیل کمیته‌های تخصصی ذیل این کارگروه هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا گلپایگانی رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در پنجاه و ششمین جلسه کار گروه ساماندهی مد و لباس به دو خبر مبنی بر تغییر در جایگاه کارگروه و قرار گرفتن آن ذیل حوزه وزارتی و ابلاغ سند ملی سبک پوشش اسلامی ایرانی در تیرماه اشاره کرد.

وی افزود: پویا شدن و برگزاری منظم جلسات کارگروه در اولویت قرار دارد که این امر در راستای تحقق اهداف، موثر است.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در ادامه با اشاره به ابلاغ سند ملی سبک پوشش اسلامی ایرانی به دستگاه‌های اجرایی گفت: این مصوبه در ۷ ماده و ۵ تبصره در جلسه هشتم خردادماه شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و با امضای سرپرست ریاست جمهوری و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد که جهت اجرایی سازی آن، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف به تأسیس بنیاد ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی است. بر این اساس جهت طی روال قانونی و تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی، تدوین اساسنامه و ساختار آن در دستور کار است که دریافت نظر مشورتی ذی نغعان و متخصصان عرصه مد و لباس درین خصوص راه گشاست.

گلپایگانی با اشاره به دیگر دستور جلسه پیرامون اصلاح آیین نامه های مرتبط ادامه داد: شیوه‌نامه‌های قانونی حسب شرایط نیازمند بازنگری، به روز رسانی، اصلاحات و ویرایش جدید است و جهت جمع بندی نظرات کارشناسی و ارائه به مبادی قانونی ذیربط علاقمند به دریافت نظر اعضا هستیم.

وی در پایان گفت: جهت برگزاری مطلوب سیزدهمین جشنواره مد و لباس فجر در مسیر دریافت پیشنهادات کارشناسی صاحب‌نظران، اساتید و کنش‌گران این عرصه هستیم و در همین راستا اولین جلسه شورای مشورتی کارگروه را هفته ی گذشته برگزار کردیم که بازخورد بسیار خوب مدعوین را در پی داشت و بنا داریم کمیته‌های تخصصی ذیل این کارگروه تشکیل دهیم و با تعامل بیشتر و بهره از نظر متخصصان سعی در اتخاذ خط مشی هایی با حداقل خطا نماییم.

در ادامه جلسه حاضران به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود پیرامون دستور جلسات پرداختند. بر اساس تقویم اجرایی مدون گشته جلسات کارگروه، برگزاری منظم ماهانه برای آن پیش بینی شده است.

کد خبر 6195273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha