۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۲

رییس پلیس فتای خراسان جنوبی:

رمال اینستاگرامی پس از کلاهبرداری در دام قانون افتاد

رمال اینستاگرامی پس از کلاهبرداری در دام قانون افتاد

بیرجند- رئیس پلیس فتای استان خراسان جنوبی از شناسایی فردی که با ترفند دعانویسی و رمالی و فریب افراد از آنها کلاهبرداری و تهدید به سحر و جادو کرده بود خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ قدرت الوانی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چند نفر به پلیس فتا مراجعه و با ارائه شکوائیه اعلام داشتند از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با صفحه دعانویسی و رمالی آشنا شدیم و ادمین این صفحه اینستاگرامی که خود را دعانویس معرفی می‌کرد، جهت انجام امور شماره حساب همسر خود را به ما اعلام کرد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی گفت: این افراد همچنین عنوان داشتند طی چندین مرحله مبلغ حدود یک میلیارد و پانصد میلیون ریال را به حساب وی واریز کردیم اما وی در ادامه ما را تهدید به قتل، جنی‌شدن و نحسی و… کرده و بیان داشته است اگر مبلغی بیشتری را به حساب وی واریز نکنیم، ما را با سحر و جادو خواهد کشت.

وی بیان داشت: به‌منظور رسیدگی به شکایت این شهروندان بزه‌دیده و احقاق‌حق آنان، بلافاصله کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به این موضوع را در دستورکار خود قرار داده و پرونده اولیه در این خصوص تشکیل شد.

سرهنگ الوانی افزود: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و انجام اقدامات علمی و هوشمندانه، هویت اصلی متهم پرونده که در خارج از استان زندگی می‌کرد، شناسایی و با دستور مقام قضائی، متهم به پلیس فتا احضار شد.

وی تصریح کرد: مبلغ کلاهبرداری شده با هماهنگی مقام قضائی به حساب قربانیان برگشت داده شد و پرونده نیز در این خصوص تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارسال شد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: رمالی و دعانویسی یکی از شگردهای مجرمان سایبری می‌باشد که لازم است شهروندان در برابر این شگرد مجرمانه هوشیار باشند.

وی یادآور شد: مجرمان سایبری با تبلیغات اغواکننده تحت عنوان رفع مشکلات خانوادگی، بچه‌دارشدن، دستیابی به ثروت، ازدواج و …و با استفاده از فن بیان خوب کاربران را فریب داده و با دادن اطلاعات کلی در خصوص شرایط و دغدغه‌های فکری و روانی آنان و به بهانه مشاوره و… از افراد کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ الوانی عنوان داشت: مجرمان سایبری همچنین مسائل خرافاتی را با هدف به‌دام‌انداختن افراد ساده و زودباور در فضای مجازی و با هدف کلاهبرداری از افراد انتشار می‌دهند، لذا انتظار می‌رود شهروندان در مقابل این‌گونه ترفندهای مجرمانه هوشیار بوده و اطلاعات مهم و شخصی خودشان را به‌هیچ‌عنوان در اختیار افراد غریبه و ناشناس در فضای مجازی قرار ندهند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.fata.gov.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران می‌توانند آخرین اخبار ،حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند.

وی یادآور شد: همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است.

کد خبر 6196556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha