۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۹

تشدید غبارآلودی هوا طی ۵ روز آینده؛

هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد

هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد

اصفهان- اداره کل هواشناسی اصفهان نسبت به افزایش شیو فشاری جو و تشدید غبارآلودی هوا در مناطقی از این استان طی پنج روز آینده هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور هشدار سطح زرد نسبت به افزایش شیو فشار (Pressure-gradient force یا نیروی ناشی از تفاوت فشار داخل یک شاره) اعلام کرد که از عصر امروز پنجشنبه تا اواخر وقت دوشنبه (۲۵ تا ۲۹ مرداد) کانون‌های گردو خاک در شمال و شرق استان به دلیل وزش باد به نسبت شدید تا شدید فعال می‌شوند که این شرایط با خیزش گرد و غبار، کاهش دید در نیمه شرقی و شمالی اصفهان و کاهش کیفیت هوا در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی استان همراه خواهد بود.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی شدت این پدیده از بعد از ظهر شنبه و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته پیش رو خواهد بود.

در هشدار اداره کل هواشناسی اصفهان آمده است که باد و گردوخاک امروز مناطقی چون آران و بیدگل، خور و بیابانک، چوپانان، اردستان، انارک، بادرود، زواره، کوهپایه و مهابادرا در برمی‌گیرد و طی روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه شهر اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خمینی شهر، خور و بیابانک، دهاقان، برخوار (دولت آباد)، لنجان، زواره، کاشان، کوهپایه، مهاباد، نجف آباد، نائین، نطنز و ورزنه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به غبار آلودی هوا، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا و قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم در برخی ساعات و احتمال اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی در نیمه شرقی استان و آسیب به سازه‌های موقتی هشدار داده و در ادامه توصیه کرده است که شهروندان به ویژه گروه‌های آسیب پذیر جامعه مانند سالمندان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی، زنان باردار و کودکان از تردد و فعالیت غیر ضروری در فضای باز بپرهیزند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین بر لزوم احتیاط در تردد در هنگام کاهش دید و خودداری از فعالیت و پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان فرسوده تاکید کرده است.

کد خبر 6196748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha