۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۰

معاون فنی و نگهداری بنادر هرمزگان:

عملیات شمع‌کوبی اسکله گردشگری طبل ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

عملیات شمع‌کوبی اسکله گردشگری طبل ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

بندرعباس- معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح آخرین وضعیت عملیات اجرایی اسکله‌های گردشگری هرمزگان گفت: عملیات شمع‌کوبی اسکله گردشگری طبل ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی بروغنی در تشریح آخرین وضعیت پنج اسکله گردشگری در حال ساخت و نصب در این استان اظهار کرد: این پنج اسکله به شکل کاملاً بومی ساخته شده که برای اجرا و نصب هر پنج فروند بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سازمان بنادر تأمین شده است.

وی ایجاد اشتغال پایدار ساحل نشینان، رونق گردشگری دریایی، ارتقا تردد گردشگری و همچنین رونق اقتصادی و محرومیت زدایی را از مهم‌ترین اهداف اجرای پنج طرح اسکله گردشگری در استان اعلام کرد.

معاون فنی و نگهداری بنادر هرمزگان گفت: عملیات شمع کوبی اسکله گردشگری طبل جزیره قشم به‌عنوان یکی از طرح‌های مردم محور سازمان بنادر و دریانوردی چهارمین اسکله‌ای است که عملیات شمع کوبی آن ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بروغنی افزود: علاوه بر اسکله‌های گردشگری دوربنی و دهخدا که سال گذشته مورد بهره‌داری قرار گرفته عملیات شمع‌کوبی اسکله شیب دراز نیز اتمام یافته و به زودی اسکله آن به محل منتقل و نصب می‌شود.

وی ادامه داد: اسکله روستای ملکی نیز از دیگر طرح‌های مردم محوری است که با سرعت در حال انجام است.

معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص مشخصات فنی اسکله‌های یاد شده نیز گفت: اسکله‌های آلومینیوم شناور با ابعاد ۲۰ متر طول، چهار متر عرض و هشت متر ارتفاع به‌وسیله ۶ شاخه شمع در بستر دریا مهار می‌شود که قابلیت پهلوگیری همزمان هفت فروند شناور گردشگری را دارا است.

کد خبر 6197936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha