۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۱۳

توسط مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی صورت گرفت؛

شناسایی و حمایت بیش از ۳ هزار جلسه سنتی قرآن در سطح کشور

شناسایی و حمایت بیش از ۳ هزار جلسه سنتی قرآن در سطح کشور

مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی گفت: تاکنون ۳ هزار و ۴۳۵ جلسه سنتی قرآن توسط این مجموعه در سطح کشور شناسایی شده که به این جلسات سنتی، قرآن و هدایایی همچون پرچم آستان قدس، اهدا شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید مسعود میریان با بیان اهمیت برگزاری جلسات سنتی قرآن، گفت: امروزه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بیش از هر زمان دیگر، در مواجهه با توطئه‌های پایان‌ناپذیر استکبار جهانی و جنگ تمام‌عیار فرهنگی قرار دارد و نوک پیکان این حملات و توطئه‌ها نیز به سمت باورهای اعتقادی و فرهنگی جوانان و نوجوانان این مرزوبوم نشانه رفته است، براین‌اساس رشد و تحکیم اعتقادات دینی و فرهنگی فرزندان این انقلاب، بیش‌ازپیش، باید موردتوجه قرار گیرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری راه‌حل مقابله با پلیدی‌ها و ظلم و ستم دولت‌های استکباری و همچنین دوری از لغزش‌ها را در سایه انس با قرآن کریم و چنگ‌زدن به این حبل الهی، می‌دانند.

حجت‌الاسلام میریان تأکید کرد: بازگشت به قرآن و تدبر در آیات نورانی آن، می‌تواند موجب قوام اندیشه‌ها در برابر تندبادهای تحریف و تفرقه باشد.

آستان قدس رضوی حامی برپایی محافل خانگی قرآن کریم

وی یکی از اصلی‌ترین پایگاه‌های آموزش و تدبر در قرآن کریم را جلسات سنتی قرآن کریم عنوان کرد و افزود: آغاز به کار رسمی طرح «احیا و ساماندهی جلسات آموزش قرآن کریم» در سال ۱۳۹۷ با حضور ۵۰۰ مربی و فعال قرآنی انجام شد و پس از آن، آئین‌نامه احیا و ساماندهی این جلسات سنتی در مرکز قرآن کریم تدوین و در شورای‌عالی قرآن، تصویب شد.

میریان ادامه داد: پس از آن دوره‌های مختلف تربیت‌مدرس با حضور ۴۶۶ مربی و فعال قرآنی در شهرهای مشهد، تهران، گلستان و اصفهان برگزار و گواهی‌نامه پایان دوره تربیت مربی به برگزیدگان دوره، پس از طی‌شدن مراحل ارزیابی، اعطا شد.

وی افزود: این افراد از حمایت مرکز قرآن کریم از طریق اعتبار و جایگاه حقوقی، ارسال قرآن و پرچم منقوش به آرم و نشان آستان قدس رضوی، تأمین برنامه و محتوای آموزش، ارسال ملزومات و تجهیزات آموزش و درنظرگرفتن امکانات تفریحی و فوق‌برنامه برای جلسات فعال سطح کشور، معرفی و اعزام مربی به جلسات و ارسال بسته‌های فرهنگی، حمایتی و تبرکی، برخوردار می‌شوند.

مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی گفت: اکنون ۳ هزار و ۴۳۵ جلسه سنتی قرآن کریم در سطح کشور شناسایی شده که راستی‌آزمایی این جلسات توسط ۲۴۲ خادم‌یار قرآنی آستان قدس رضوی که اغلب قاری، حافظ و فعال قرآنی از ۲۲ استان کشورند، انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: توسط مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی ۵۸ جلسه سنتی قرآن در مشهد مقدس، گلستان، تهران و اصفهان فعال شده و ۶۱ جلسه سنتی نیز از دوره تربیت مربی مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی، بهره‌مند شده‌اند.

کد خبر 6198475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha