۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۸

سیستان و بلوچستان تنها دسترسی زمینی زائران پاکستانی به کربلا

سیستان و بلوچستان تنها دسترسی زمینی زائران پاکستانی به کربلا

میرجاوه - استان سیستان و بلوچستان تنها مسیر زمینی ورود زائران پاکستانی به کشور عراق است که زائران پاکستانی از طریق مرزهای میرجاوه و ریمدان وارد کشور می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خدمت رسانی به زوار پاکستانی به خوبی در حال انجام است، زائران در بدو ورود به خاک ایران توسط مرزبانان ایرانی مورد پذیرایی قرار می‌گیرند و سپس جهت ادامه سیر مراحل قانونی آنها را به گیت های بعدی راهنمایی می‌کنند.

دیگر گروه‌های جهادی حاضر در مرز میرجاوه و ریمدان با توزیع آب آشامیدنی به زائرانی که در حال ورود به کشور و انجام کارهای اداری هستند، جهت مقابله با هوای گرم کمک می‌کنند.

زوار پاکستانی در راه رسیدن سر منزل مقصود پا بر خاک استان سیستان و بلوچستان نهاده و مردم شیعه و سنی این دیار را شبی به میزبانی خود مفتخر می‌کنند.

فرهنگ غنی و حب مردم سیستان و بلوچستان به سرور و سالار شهیدان باعث شده تا با این کاروان‌ها همچون برادر و عزیزی برخورد شود تا احساس غربت نکنند. زیرا مردم این استان بر این باورند که از زائران امام حسین (ع) بوی دلدادگی می‌آید، فرقی نمی‌کند چه ملیتی داشته باشند، مهم نیت است.

عشاق پاکستانی که پا در راه رسیدن به حرم ۶ گوشه معشوق می‌گذارند سال‌هاست با عبور از سیستان و بلوچستان بوی عطر عاشورایی را در فضای معنوی پراکنده و شیعه و سنی این دیار را به میزبانی خود مفتخر می‌کنند.

مردم و مسؤولان در سرزمین وحدت اسلامی بسیج شده و در حال پذیرایی از زائران پاکستانی هستند. مرزنشینان غیور این خطه که بیشتر از برادران اهل سنت هستند نیز درب خانه‌هایشان را به روی زائران حسینی گشوده‌اند و با تمام عشق حسینی که در دل داشتند خاک پای زائران را توتیای چشم خود کردند.

مدیر پایانه مرزی میرجاوه گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، زائران پاکستانی اعزامی به کربلای معلی از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده تا پس از زیارت عتبات عالیات مشهد و قم راهی کربلای معلی شوند.

لشگری پور افزود: زیرساخت‌های پایانه مرزی، طرح توسعه سالن مسافری جهت تسهیل در ورود زائران و همچنین ایمن سازی محورهای مواصلاتی انجام شده و همه دستگاه‌ها امکانات خدمات لازم را به زوار پاکستانی ارائه می‌کنند.

وی گفت: میرجاوه دروازه شرقی ورود زائران پاکستانی بوده و سال گذشته حدود ۳۲ هزار زائر از گذرگاه‌های میرجاوه و ریمدان وارد سیستان و بلوچستان شدند

رضایی مسؤول زائر سرای امام رضا (ع) میرجاوه نیز با بیان اینکه این زائرسرا توسط آستان قدس رضوی ساخته شده است گفت: این مجتمع که در زمینی به مساحت ۶۰ هزار مترمربع و با ۵ هزار و ۱۰۰ مترمربع زیربنا ساخته شده که دارای بهترین امکانات خدماتی و رفاهی بوده و با وجود مهمانسرا مختص بانوان و آقایان، آشپزخانه، چشمه بهداشتی، نمازخانه و اورژانس در حال ارائه خدمات با زائران پاکستانی است.

کد خبر 6198477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha