۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۴۸

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر مطرح کرد؛

ورود ۱۰۰ میلیارد تومان تجهیزات به بیمارستان‌های ملایر

ورود ۱۰۰ میلیارد تومان تجهیزات به بیمارستان‌های ملایر

همدان-مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: طی سه سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تجهیزات وارد بیمارستان‌های ملایر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم میرزایی امروز در جمع خبرنگاران در ملایر با بیان اینکه طی سه سال گذشته در حوزه بهداشت و درمان انقلاب بزرگی ایجاد شد اظهار کرد: در طی سه سال گذشته در شهرستان ملایر توانستیم گام‌های بزرگی در حوزه بهداشت و درمان برداریم که یک بیمارستان جدید نیز به مراکز درمانی این شهرستان اضافه شد.

وی با اشاره طی سه سال گذشته حدود یکصد میلیارد تومان تجهیزات وارد بیمارستان‌های ملایر شده است از راه اندازی آنژیوگرافی ملایر در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: بحمد الله امروز ملایر در حوزه بهداشت و درمان امکانات بسیار خوبی دارد و باعث جلوگیری بیماران ملایری از تردد به مرکز استان و دیگر شهرستانها شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشکده پرستاری ملایر به دانشکده علوم پزشکی ارتقا یافته و اتفاقات خوبی در ملایر در حال رقم خوردن است گفت: بیمارستان امیرمومنین روستای جوراب نیز در حال انجام است و قدم‌های آخر را بر می‌داریم.

میرزایی با اشاره به اینکه مجوز تأسیس بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی ملایر نیز در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار گرفته شده گفت: این بیمارستان نیز که مجهز به همه بخشها خواهد بود قرار است در صورت موافقت مسئولان در هفته دولت کلنگ زنی شود.

در ادامه علی حیدری نیز با اشاره به اینکه خبرنگاران در کنار مسئولان و عوامل حوزه بهداشت و درمان نقش مهمی را در اطلاع رسانی در حوزه سلامت جامعه بر عهده دارند گفت: در حوزه بهداشت و درمان هزاران کار انجام می‌شود که این اقدامات باید به سمع و نظر مردم برسد تا مردم گستره کار بهداشت و درمان را بیشتر حس کنند.

رئیس مرکز بهداشت ملایر با گریزی به اقدامات صورت گرفته در حوزه واکسیناسیون و مقابله ا با بیماری‌های واگیر و سایر بیماری‌ها در شهرستان ملایر تصریح کرد: عمده کار بهداشت آموزش است و اگر این آموزش‌ها داده شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه جوانی جمعیت اقدامات بسیاری خوب صورت گرفته ابراز داشت: این اقدامات شامل آموزش‌ها در همایشها و برنامه در ایام و مناسبت‌ها و.. بوده و مشاروه های خوبی را به مخاطبان ارائه داده است

حیدری همچنین به افزایش تولد در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: توجه به جوانی جمعیت یکی از مهمترین حوزه‌های بهداشت و درمان است که اولین اقدام در این حوزه آموزش و تبیین است اما با این وجود هنوز رشد قابل قبولی در حوزه تولدها نداشتیم.

در ادامه یوسف رحیمی نیز با بیان اینکه بیمارستان مهر ملایر در حال حاضر با ۱۷۲ تخت فعالیت دارد گفت: این بیمارستان دارای ۱۲۸ تخت بود که به حمد الله امروز در آستانه افتتاح بخش ۴۰ تخت آی سی یو نوزادان (NICU ) و Post NICU از بیمارستان کوچک به بیمارستان متوسط ارتقا پیدا کرده است.

رئیس بیمارستان مهر ملایر با اشاره به اینکه برای هر هر تخت ای سی یو بیش از ۵ میلیارد تومان هزینه می‌شود که با حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی و با کمک خیرین ۲۰ تخت NICU و ۲۰ تخت Post NICU به بیمارستان اضافه کردیم.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی مرکز غربالگری سرطان بیمارستان مهر ملایر به عنوان اولین مرکز در استان همدان افزود: در این مرکز ماهانه تعداد زیادی مراجعه داریم که در حوزه سرطان‌های سیستم گوارش، معده و روده، سرطان‌های سیستم تناسلی زنان و سرطان سینه تشخیص زودهنگام انجام می‌شود.

رحیمی با اشاره به اینکه در حوزه زنان و زایمان انقلاب بزرگی در بیمارستان مهر ایجاد شده که قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست گفت: در این بیمارستان اولین مرکز بخش LDR (زایمان طبیعی) را راه اندازی کردیم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تمام زایمان‌ها در بیمارستان مهر در اتاق وی آی پی انجام می‌شود همراه بیمار اجازه دارد در کنار بیمار حضور داشته باشد و این باعث آرامش مادر و فرزند می‌شود گفت: زایمان در آب را راه اندازی کردیم زایمان بدون درد با گازهای بیهوشی راه اندازی شده و آماده ایم هر مادر باردار یا مادری که قصد بارداری دارد از این فضا بازدید کند

رئیس بیمارستان مهر ملایر همچنین به گسترش ظرفیت اورژانس فعلی بیمارستان مهر ملایر اشاره کرد و گفت: اورژانس قبلی با ۳۵۰ متر به امروز به یک هزار متر مربع افزایش یافته و ۱۶ تخت بستری داریم و همچنین تخت احیای نوزاد و دو تخت احیای بزرگسال در این اورژانس فعال است.

وی با اشاره به مراجعه ماهانه بیش از ۱۰ هزار نفر به بخش اورژانس این بیمارستان تصریح کرد: درمانگاه تخصصی بیمارستان مهر هم که در شأن مردم نبود این درمانگاه را انتقال دادیم و در حال حاضر ۱۲ پزشک در ۱۲ اتاق به صورت همزمان می‌توانند بیماران را ویزیت و خدمات دهی داشته باشند.

رحیمی با اشاره به راه اندازی درمانگاه دیابت و خدمات دهی به یک هزار بیمار دیابتی گفت: روزانه راه اندازی مرکز پاتولوژی بیمارستان به ارزش یک و نیم میلیارد تومان از دیگر اقدامات بوده است.

وی با بیان اینکه به عنوان اولین بیمارستان در سطح استان دندانپزشکی را از هفته قبل راه اندازی کردیم تا بتوانیم بخشی از خدمت را به افراد دارای بیمه سلامت و روستایی ارائه دهیم افزود: کلیه خدمات دندانپزشکی برای کودکان و برای بزرگسالان فعلاً ترمیم سطحی انجام می‌شود در آینده این خدمات کامل می‌شود.

رئیس بیمارستان مهر ملایر با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ بیمارستان مهر بالاترین خرید تجهیزات از نظر تعداد و مبلغ را داشته از منابع وزارتی و حوزه خیرین تأمین شده یادآور شد: یک واحد ترک اعتیاد هم راه اندازی کردیم روانشناس مستقر است خانواده‌ها هم تحت پوشش قرار دارند خدمات سرپایی است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت مرکز، ناباروری بیمارستان مهر ملایر به بعنوان مرکز درمان ناباروری سطح دو و اولین مرکز در استان افزود: خدمات ارائه شده در این مرکز ویزیت رایگان پزشک متخصص زنان و کارشناس تغذیه و روان پزشک است و آزمایشات مورد نیاز برای بیماران انجاممی شود و پیگیر هستیم متخصص تب سنتی را اضافه کنیم و خدمت ای یو ای انجام نیز در این مرکز انجام می‌شود

رحیمی با بیان اینکه طی چند ماه گذشته چندین مورد بارداری موفق در این مرکز داشتیم افزود: به دنبال این هستیم که به سطح بالاتر مرکز را ارتقا دهیم.

وی در پایان اضافه کرد: مجوز درمان بیماران خارجی و بین‌المللی در حال اخذ است تا در بیمارستان مهر پذیرای این بیماران باشیم.

کد خبر 6198707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha