۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۹

معرفی مقاصد پروازی کشور ترکیه

معرفی مقاصد پروازی کشور ترکیه

اگر قصد سفر هوایی به هر کدام از این شهرها دارید در ادامه این نوشتار همراه باشید تا بیشتر با این شهرها آشنا شوید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، ترکیه که در همسایگی ایران قرار گرفته است، انتخاب بسیاری از مردمان کشور ما برای سفر خارجی است. در سفر به ترکیه می‌توانید از شهرهای زیبای این کشور که شامل استانبول، آنتالیا، کوش آداسی، ازمیر، دنیزلی، اسپارتا و … دیدن کنید.

اگر قصد سفر هوایی به هر کدام از این شهرها دارید ابتدا باید اقدام به خرید بلیط هواپیما تهران ازمیر، تهران استانبول، تهران آنتالیا، تهران دنیزلی، تهران اسپارتا و هر شهر دیگری از این کشور توریستی را کنید. در ادامه این نوشتار همراه باشید تا بیشتر با این شهرها آشنا شوید.

چرا با هواپیما به ترکیه سفر کنیم؟

به دلیل هم مرزی ترکیه با کشور ما شما می‌توانید به طرق مختلف به این کشور سفر کنید؛ به عنوان مثال می‌توانید با ماشین شخصی، اتوبوس، قطار یا هواپیما به ترکیه سفر کنید.

اما در میان تمامی این روش‌ها بهترین، امن ترین و سریع‌ترین روش برای سفر به ترکیه، سفر هوایی است. قبول داریم که خرید بلیط هواپیما گران‌تر از سایر روش‌های مسافرت به ترکیه است اما این نکته را هم فراموش نکنید که سفر زمینی به ترکیه هم سختی‌های خودش را دارد. البته شما می‌توانید با دانستن برخی موارد مانند شناخت شرکت‌های هواپیمایی ارزان، کلاس‌های هواپیمایی و بهترین زمان سفر به ترکیه ارزان‌ترین بلیط هواپیما ترکیه را تهیه کنید. در ادامه بیشتر درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما ترکیه

بهترین زمان سفر به ترکیه فصل بهار است. در این فصل آب و هوای ترکیه معتدل و خنک است و می‌توانید به راحتی از تفریحات آبی و گشت و گذار در شهرهای این کشور لذت ببرید. البته قیمت بلیط هواپیما تهران دنیزلی، تهران آنتالیا، تهران استانبول و سایر شهرهای ترکیه در فصل بهار بیشتر از سایر فصل‌ها است.

اگر شما به دنبال خرید بلیط هواپیما ترکیه و رزرو هتل با پول کمتری هستید، بهترین زمان سفر به ترکیه فصل زمستان است.

بهترین مقاصد پروازی کشور ترکیه کدامند؟

۱۸ شهر از کشور ترکیه فرودگاه بین المللی دارند و شما می‌توانید با خرید بلیط هواپیما به صورت مستقیم به این شهرها سفر کنید. در ادامه بهترین مقاصد پروازی کشور ترکیه را معرفی خواهیم کرد:

شهر استانبول

یکی از شهرهای توریستی کشور ترکیه شهر استانبول است و بسیاری از افراد برای سفر به ترکیه این شهر را انتخاب می‌کنند. در این شهر می‌توانید آثار تاریخی، تنگه بسفر، طبیعت بکر و … ببینید.

شهر آنتالیا

آنتالیا یکی از شهرهای ساحلی ترکیه است که اکثر افراد در فصل بهار و تابستان به منظور تفریحات آبی به این شهر سفر می‌کنند. با سفر به آنتالیا می‌توانید لذت شنا در دریای مدیترانه و کوهنوردی در کوهستان‌های سبز ترکیه را تجربه کنید. شایان ذکر است که در شهر آنتالیا می‌توانید هتل‌های با کیفیت و لاکچری با خدمات uall را رزرو کنید.

معرفی مقاصد پروازی کشور ترکیه

شهر ازمیر

ازمیر یکی از شهرهای تاریخی ترکیه است که قدمت ۸ هزار ساله دارید. اگر عاشق آثار تاریخی و باستانی هستید با تهیه بلیط هواپیما تهران ازمیر می‌توانید از آثار تاریخی و سواحل این شهر لذت ببرید.

در سفر به ازمیر به شما توصیه می‌کنیم که از لذت چشیدن قهوه ترک در کافه‌های ازمیر و همچنین تست کردن غذاهای محلی این شهر غافل نشوید.

شهر آلانیا

اگر می‌خواهید هتل‌های لوکس ترکیه را رزرو کنید و به یک شهر چند فرهنگی در ترکیه سفر کنید، پیشنهاد ما شهر تاریخی آلانیا ترکیه است.

شهر اسپارتا

اسپارتا یکی از شهرهای غربی کشور ترکیه است. به دلیل اینکه در این شهر گل‌های رز با تنوع بسیار زیادی پرورش داده می‌شود به "سرزمین رزهای خوشبو" مشهور است. اگر می‌خواهید که بلیط هواپیما تهران اسپارتا را تهیه کنید بهترین زمان سفر به اسپارتا ترکیه فصل بهار است که مراسم گلاب گیری و برداشت محصول انجام می‌شود.

همچنین در سفر به این شهر دیدن از دریاچه‌ها و غارهای زیبای اسپارتا را فراموش نکنید.

شهر دنیزلی

شهر دنیزلی جزء شهرهایی از ترکیه است که به صنعت، تجارت و کشاورزی معروف است. از آنجا که این شهر توریستی نیست مشکلات رایجی که اکثر گردشگران در سفر به ترکیه تجربه می‌کنند مانند سرقت، گران فروشی، کلاهبرداری و … را تجربه نخواهید کرد.

از طرفی به دلیل وجود اماکن گردشگری، تاریخی و طبیعت بکر خرید بلیط هواپیما تهران دنیزلی می‌تواند تجربه سفری ارزان، ایمن و آرام را برای شما رقم بزند.

از جمله جاهای گردشگری دنیزلی می‌توان به چشمه‌های آبگرم پاموک کاله، بناهای تاریخی لئودیکیا، هیراپلیس و … اشاره کرد.

معرفی مقاصد پروازی کشور ترکیه

شهر آنکارا

آنکارا پایتخت کشور ترکیه است و معمولاً افراد به منظور تاسیس شرکت، پیدا کردن کار و … به این شهر سفر می‌کنند. در شهر آنکارا مکان‌های گردشگری و تاریخی زیادی وجود دارد که یکی از معروف ترین آنها قلعه آنکارا است که قدمت آن بیش از ۲۰۰۰ سال است.

شهر مارماریس

اگر دوست دارید که در سفر به ترکیه از سواحل، جاذبه‌های طبیعی، اماکن گردشگری و کوه‌های سرسبز در یک شهر از ترکیه دید کنید، شهر مارماریس بهترین گزینه است.

سایر مقاصد هوایی ترکیه

از جمله سایر شهرهای ترکیه که می‌توانید به صورت هوایی به آنجا سفر کنید عبارتند از:

کاپادوکیه؛

ماردین؛

قونیه؛

بورسا؛

مالاتیا؛

ساکاریا؛

یالوا؛

موغلا؛

قوجاایلی؛

قیمت بلیط هواپیما ترکیه به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت بلیط هواپیما ترکیه به فاکتورهای مختلفی مثل نوع شرکت هواپیمایی، نوع کلاس پروازی و زمان سفر شما بستگی دارد که در ادامه به بررسی تک تک این عوامل می‌پردازیم:

با کمی جستجو در فضای وب متوجه می‌شوید که قیمت ایرلاین‌های خارجی بیشتر از ایرلاین‌های ایرانی است. برای مثال اگر بخواهید که با هواپیمایی ترکیش ایرلاین به ترکیه سفر کنید در مقایسه با هواپیمایی ماهان، زاگرس و … باید بهای بیشتری را پرداخت کنید؛ زیرا خدمات و امکانات هواپیماهای ترکیش ایرلاین در مقایسه با هواپیماهای داخلی بهتر است.

کلاس‌های پروازی به سه دسته اکونومی، فرست و بیزینس تقسیم بندی می‌شوند. اکونومی پایین‌ترین کلاس پروازی است که قیمت آن و البته خدمات و امکانات آن نیز از بیزینس و فرست کلاس کمتر است. بیزینس یک کلاس بالاتر از اکونومی است و فرست کلاس بالاترین کلاس پروازی است که قیمت بیشتر و خدمات و امکانات بیشتری نیز دارد.

فاکتور دیگری که بر روی قیمت بلیط ترکیه و البته قیمت هتل‌های ترکیه تاثیرگذار است زمان سفر به این کشور است. همان طور که قبلاً هم گفتیم هزینه سفر به ترکیه در فصل بهار و تابستان بیشتر از پاییز و زمستان است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6199508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha