۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۴۳

یکشنبه های الگو نمایی - ۱۷؛

طرح «امداد زائر» یک سامانه ظرفیت ساز است

طرح «امداد زائر» یک سامانه ظرفیت ساز است

کرمانشاه- مسئول طرح امداد زائر این طرح را یک سامانه ظرفیت ساز برای خدمت به زائران اربعین دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، سی‌امین نشست الگو نمایی سامانه امداد زائر در شامگاه یکشنبه با ارائه محمد ضیایی از کرمانشاه به منظور معرفی الگوی این سامانه در بستر و فضای مجازی با محوریت محرم و اربعین برگزار شد.

محمد ضیایی در این جلسه با اشاره به چگونگی فعالیت‌ها ذیل طرح امداد زائر در جمع حاضران در این نشست، اظهار کرد: این برنامه به صورت ثابت در روزهای یکشنبه با عنوان یکشنبه‌های الگو نمایی برگزار می‌شود که توسط ستاد خاتم در استان تهران راه اندازی شده و یک الگوی مردمی با موضوع محرم و اربعین معرفی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح یکشنبه گ‌های الگو نمایی پنج هزار نفر مخاطب و فعال فرهنگی در سراسر کشور دارد، افزود: هر هفته یک الگوی کشوری مردمی در یکشنبه‌ها معرفی می‌شود که به بهره‌برداری و الگوگیری تمام فعالان فرهنگی در کشور برسد و به صورت عملی هر یک از فعالان در استان خود آن را اجرایی کنند.

مسئول طرح امداد زائر در استان کرمانشاه تصریح کرد: بعضاً امداد زائر به خودی خود یک سامانه صرفاً برای راهنمایی زائر تلقی می‌شود اما این سامانه تنها در این حوزه فعالیت نمی‌کند بلکه این سامانه یک سامانه ظرفیت ساز اربعینی است که با دیدگاه‌های نو و به وسیله زیر ساخت‌های مردمی اقدامات جدید و کاربردی را عملیاتی می‌کند.

ضیایی ادامه داد: در این سامانه امداد زائر راه اندازی پویش‌های مردمی متعدد و متفاوت و یا راه اندازی آشپزخانه و اسکان برای زائران به صورت متمرکز و غیر متمرکز با کمک مردم فراهم می‌شود و به زائران ارائه خدمات انجام می‌گیرد.

وی سامانه امداد زائر را یک موکب بزرگ خطاب کرد و بیان داشت: زائران کرمانشاهی می‌توانند با مراجعه به سایت @emdadzaer_ خدمات خود در این سامانه ثبت کنند و ما در این سامانه سعی در گسترش فعالیت‌های فرهنگی و خدمات نو و خلاقانه در کشور داریم.

مسئول طرح امداد زائر در استان کرمانشاه گفت: هدف ما از راه اندازی و فعالیت سامانه امداد زائر این است که هیچ زائری در ایام اربعین در هیچ کجا گرفتار و دچار به کمبودی نشود و در همچنین مردم را تشویق به خادمی داشته باشیم و تا کنون نیز وضعیت ثبت نامی‌ها در سایت امداد زائر بسیار خوب و قابل توجه بوده و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

ضیایی با تاکید بر اینکه این الگو و ایده امداد زائر از استان کرمانشاه به ثبت کشوری رسیده، اضافه کرد: در این نشست درخواستی که از شرکت کنندگان و فعالان فرهنگی هر استانی که حضور داشتند داریم این است که ایده امداد زائری را بتوانیم به صورت کشوری برای مردم مطرح کنیم و سایر استان‌ها نیز با معرفی ظرفیت‌های خود و اتصال به ما این شبکه مردمی را در سطح کشور پیاده سازی شود.

وی در پایان گفت: بر اساس ارائه ایده امداد زائر از سوی استان کرمانشاه ما اعلام داشتیم که آمادگی کامل برای ارائه و اجرای این طرح در حوادث غیر مترقبه در سایر استان‌ها با همراهی نیروی حرفه‌ای و زیر ساخت فنی و حرفه‌ای و تبحری را خواهیم داشت.

کد خبر 6200095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha