۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۵

اهدای جایزه دکتر کاظمی به ۲ پژوهشگر آلمانی و اتریشی

اهدای جایزه دکتر کاظمی به ۲ پژوهشگر آلمانی و اتریشی

دبیر جشنواره بین‌المللی رویان گفت: امسال جایزه کاظمی به صورت مشترک به دو پژوهشگر برجسته از آلمان و اتریش اهدا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر پروانه افشاریان در نشست خبری کنگره و جشنواره بین‌المللی رویان (ششمین دوره جایزه دکتر کاظمی) گفت: یکی از فعالیت‌های شاخص جشنواره تحقیقاتی بین‌المللی رویان، اعطای «جایزه دکتر کاظمی Kazemi prize» به پژوهشگران برجسته صاحب نظر و تأثیرگذار در حوزه زیست شناسی است که در مراسم جشنواره بین‌المللی رویان اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از درگذشت زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی در سال ۱۳۸۴، این جایزه به منظور تکریم تلاش‌ها و زنده نگهداشتن یاد وی در میان دانشمندان ملی و بین المللی، به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب شکل گرفت.

دبیر جشنواره بین‌المللی رویان اظهار کرد: این جایزه به طور سالانه به دانشمندی اعطا می شود که پیشرفت قابل توجهی در زمینه علوم زیستی داشته و با همکاری پژوهشگاه رویان، جهاد دانشگاهی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری اعطا می‌شود.

وی با بیان اینکه این جایزه از سال ۲۰۱۰ میلادی تاکنون به ۵ پژوهشگر برجسته اعطا شده است، گفت: جایزه دکتر کاظمی تاکنون پژوهشگرانی از کشورهای آمریکا، آلمان، هلند و ایتالیا اعطا شده است.

افشاریان درباره اساسنامه جایزه دکتر کاظمی گفت: اساسنامه این جایزه ۲۴ مردادماه سال گذشته به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و با امضای رییس جمهور در تابستان همان سال ابلاغ شد.

وی ادامه داد: بر اساس اساسنامه این جایزه، فهرست اسامی نامزدهای جایزه سال ۱۴۰۳ توسط کمیته علمی اجرای جایزه دکتر کاظمی مستقر در پژوهشگاه رویان به ریاست رئیس پژوهشگاه رویان و دبیری معاونت پژوهش و فناوری پژوهشگاه و متشکل از٣ عضو هیات علمی مرتبط، با کمک داوران ملی و بین المللی، پس از برگزاری جندین جلسه و با تصویب شورای علمی پژوهشکاه رویان، تهیه و در خرداد ماه سال ۱۴۰۳ جهت انتخاب برنده نهایی به شورای سیاست گذاری جایزه دکتر کاظمی ارائه شد.

وی در خصوص شرایط فرد برگزیده گفت: داشتن اچ ایندکس بالای ۵۰، دارا بودن استناد علمی به مقالات بیش از ۲۵ هزار بار، تأثیرگذاری چشم‌گیر و همچنین داشتن آدرس مکاتبه آکادمیک به عنوان تاییدیه علمی به عنوان شرایط انتخاب برگزیدگان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ۸ نفر مورد تایید قرار گرفتند و با آن‌ها تماس گرفتیم و شرط این جایزه که حضور در مراسم است را مطرح کردیم. سپس اسامی ۷ نفر به شورای سیاستگذاری جایزه ارسال شد. بعد از تبادل نظر از بین برندگان ۲ نفر انتخاب شدند

دبیر جشنواره بین‌المللی رویان گفت: امسال جایزه کاظمی به صورت مشترک به دو پژوهشگر برجسته از آلمان و اتریش اهدا خواهد شد. پروفسور توماس براون؛ از پژوهشگران اصلی موسسه تحقیقات قلب و ریه ماکس پلانک و دکتر نیکلاس ریورون مدیر آزمایشگاه تحقیقات جدید موسسه بیوتکنولوژی مولکولی آکادمی علوم اتریش به صورت مشترک جایزه دکتر کاظمی را دریافت می‌کنند.

کد خبر 6201942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha