۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۰

باقری در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور:

نیروهای نظامی نباید در سیاست دخالت کنند/ انتقاد از سوابق مومنی

نیروهای نظامی نباید در سیاست دخالت کنند/ انتقاد از سوابق مومنی

نماینده مردم بناب در مجلس گفت: امام و رهبری دخالت نیروهای نظامی را در سیاست نهی کردند و گزینه پیشهادی وزارت کشور یک نظامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقری در جلسه علنی عصر امروز (سه شنبه ۳۰ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با صلاحیت اسکندر مؤمنی، وزیر پیشنهادی کشور گفت: سردار مؤمنی نظامی است، این در حالی است که امام (ره) و مقام معظم رهبری با صراحت دخالت نیروهای نظامی و انتظامی را در سیاست نهی کرده‌اند.

وی گفت: در این شرایط و زمانی که فردی را از نیروی انتظامی به عنوان وزیر کشور به مجلس معرفی می‌کنید آیا این کار برخلاف منویات امام (ره) و مقام معظم رهبری نیست؟ رئیس جمهور باید به طور شفاف توضیح دهد که به چه علت مؤمنی را به عنوان وزیر کشور به معرفی کرد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس جمهور در زمان انتخابات گفته بود که افراد را بر اساس تخصص انتخاب می‌کند و سوال من از وی آن است که آیا مؤمنی در مسائل سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی تخصص لازم را دارد؟

باقری بیان کرد: مؤمنی در حوزه‌های تخصصی و مورد نیاز وزارت کشور علم و تجربه کافی ندارد و ما نباید فردی را به عنوان وزیر کشور انتخاب کنیم که شناختی از مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ندارد.

وی ادامه داد: سوال بنده آن است که آیا نمی‌شد یکی از استانداران یا معاونان استاندار، تصدی وزارت کشور را برعهده گیرد؟ آیا در بین اساتید دانشگاه فردی پیدا نشد تا به عنوان وزیر کشور به مجلس معرفی شود؟ ما باید به مردم و کارکنان وزارت کشور بابت رأی خود پاسخ دهیم.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم با امید در انتخابات شرکت کردند و اگر پزشکیان نبود آیا این همه جمعیت در انتخابات شرکت می‌کردند؟ ما باید دقت کنیم چرا که بعد از ۴ سال باز هم انتخابات ریاست جمهوری داریم و لازم است که مردم پای صندوق‌های رأی بیایند. با این نحوه ارائه کابینه مردم واقعاً ناراحت هستند.

باقری با اشاره به سوابق مؤمنی گفت: مؤمنی سمت‌های مختلفی داشته و چه اقدام خاصی داشته است؟ امروز وضعیت کشور در حوزه مبارزه با مواد مخدر چگونه است؟ وضعیت ترافیک شهری و شرایط پلیس راهور به چه صورت است؟ آیا وضعیت سه سال گذشته وزارت کشور برای نمایندگان مجلس قابل قبول بود؟ نمایندگان باید در انتخاب خود دقت کنند تا یک بار دیگر کلاه به سرشان نرود.

وی با بیان اینکه جبهه مشارکت یکی از خطرناک‌ترین گروه‌ها در کشور است که واقعاً موجب دردسر برای کشور شده است گفت: ما باید مراقب جریان‌های انحرافی باشیم و اجازه ندهیم که جریان‌های انحرافی در مجلس و انتخاب اعضای کابینه نفوذ کنند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جریان انحرافی در کشور از جبهه مشارکت هم خطرناک‌تر هستند. هر دو لبه دو قیچی برای کشور هستند. ما باید دقت کنیم تا جریان انحرافی بیشتر از این به کشور ضربه نزند.

کد خبر 6202014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      0 0
      خوب جناب کشور به این بزرگی نظامی با تجربه با سیاست بیارید که آشنا باشه به امور سیاسی اقتصادی فرهنگی و امنیتی کشور .