۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۳

خضریان در مخالفت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی:

صالحی امیری از عناصر فعال در فتنه  ۸۸ بود

صالحی امیری از عناصر فعال در فتنه  ۸۸ بود

عضو کمیسیون  امنیت ملی مجلس گفت: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در فتنه سال ۸۸ جزو عناصر فعال بود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی خضریان در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: صالحی امیری از نظر تخصص حتی یک ساعت هم در این وزارتخانه سابقه کار ندارد و زمانی که به کمیسیون‌های مجلس آمد و از وی سوال شد، پاسخ سوالات را به معاونان فعلی این وزارتخانه ارجاع داد که به این معناست که برنامه تحولی ندارد و می‌خواهد وضع موجود را ادامه دهد.

وی ادامه داد: سوال بنده آن است که آیا در میان همفکران دولت و بدنه این وزارتخانه یک نفر هم نبود که برای تصدی این وزارتخانه معرفی شود؟ جالب است که صالحی امیری برای چند وزارتخانه نفر اول در نظر گرفته شده بود و الحمدالله وی در همه حوزه‌ها صاحب نظر است!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای پزشکیان! فارغ از هر نوع نگاه سیاسی می‌خواهیم دولت کارآمد و ضد فساد باشد اما این موضوع مستلزم آن است که وزرای دولت هم چنین ویژگی داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در زمانی که صالحی امیری مدیریتی در اطلاعات خوزستان داشت اتفاق ناگواری رخ داد و لوله گازی منفجر شد. مساله در اداره کل پیگیری و افرادی بازداشت شدند و تخلفاتی در مجموعه وزارت اطلاعات خوزستان صورت گرفت. کار به شکایت به بازرسی دفتر رهبری رسید و بازرسانی اعزام شدند و حکم توبیخ مدیر کل اطلاعات خوزستان صادر شد افرادی هستند که درباره این اتفاقات شهادت مکتوب دهند و پرونده هم در دفتر بازرسی رهبری موجود است. به خاطر این اتفاقات حکمی صادر شد و از بازداشت شدگان اعاده حیثیت صورت گرفت و متأسفانه یک نفر هم خودکشی کرد که همه اینها در پرونده موجود است.

خضریان متذکر شد: علاوه بر این، موضوع بعدی درباره سابقه صالحی امیری در فتنه ۸۸ است. وی بر اساس فعالیت‌هایش در زمان فتنه ۸۸ پرونده دارد. یک نامه‌ای چند نفر به وزیر اطلاعات وقت نوشتند تا وضعیت کشور را پیش رهبری بد جلوه دهند که از جمله آنها آقای صالحی امیری بود. در این نامه نوشته شده که اگر بنا بود یک فرد از صندوق بیرون آید چرا مردم را به تمسخر گرفتید و به کشور هزینه وارد کردید؛ صالحی امیری به عنوان فردی با سابقه امنیتی این کار را کرده است.

خضریان اظهار کرد: در زمان وزارت اطلاعات دولت روحانی، نامه دیگری درباره همراهی با فتنه‌گران صادر شد که آنها اتهام اقدام علیه ملی داشتند که طبق گزارش رسمی حکم صادر شد اما به مصالحی اجرا نشد باید دستگاه‌های امنیتی پاسخ دهند که چرا اجرا نکردند.

وی افزود: سوابق مالی و تشریفاتی صالحی امیری مشخص است و افرادی در این جلسه حاضرند که شهادت دهند علاوه بر آن قبلاً وی به عنوان وزیر به مجلس شورای اسلامی معرفی شده بود، از دو کانال به همکاران اعلام کرده بودند که اگر رأی ندهید بعداً حوادثی سراغ آنها می‌آید افرادی هستند که در این باره شهادت دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: صالحی امیری از عناصر فعال در فتنه ۸۸ بوده و در آن مقطع می‌گفتند از وی در برنامه‌های تلویزیونی دعوت به عمل نیاید و ما الان می‌خواهیم او را وزیری کنیم که صبح تا شب به تلویزیون بیاید؟ وی سوابق مالی خوبی هم ندارد و زمانی که در کمیته ملی المپیک بود، ریخت و پاش زیادی کرد.

کد خبر 6202087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha