۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۰۱

مدیر کل امور مالیاتی مرکزی خبر داد؛

پرداخت۲۷ هزار میلیارد ریال اعتبار به شهرداری‌ و دهیاری‌های مرکزی

پرداخت۲۷ هزار میلیارد ریال اعتبار به شهرداری‌ و دهیاری‌های مرکزی

اراک- مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: ۲۷ هزار میلیارد ریال اعتبار عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان در پنج ماهه اول سال جاری پرداخت شد.

غلامرضا جنتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در سال گذشته از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده پرداختی مودیان مالیاتی استان، در مجموع بالغ بر ۴۵ هزار میلیارد ریال به صورت ماهیانه به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان و در روستاهای فاقد دهیاری به فرمانداری‌های مربوطه پرداخت شده است، افزود: در ۵ ماهه سال جاری نیز در مجموع حدود ۲۷ هزار میلیارد ریال به شهرداری و دهیاری‌های استان تخصیص یافته تا صرف امور عمران و آبادانی شهری و روستایی شود.

مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی از مشارکت ۱۰۰ درصدی مودیان مالیاتی در تأمین اعتبار طرح‌های فرهنگی، عمومی و توسعه شهرک‌های صنعتی در این استان خبر داد و گفت: در طرح نشان دار کردن مالیات در استان مرکزی از مجموع ۱۷ پروژه معرفی شده، بالغ بر ۱۳ پروژه به صورت کامل تأمین اعتبار شد.

جنتی با بیان اینکه اجرایی کردن ۱۷ پروژه در استان مرکزی نیازمند بیش از ۲,۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار است، افزود: با مشارکت بیش از ۷ هزار مودی بالغ بر ۱,۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز تأمین اعتبار شد.

مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی تاکید کرد: امسال در راستای مردمی سازی اقتصاد سازمان امور مالیاتی کشور از طرح نشان دار کردن مالیات رونمایی کرد که در این طرح مودیان مالیاتی در هنگام ارائه فرم تبصره ماده ۱۰۰ می‌توانستند محل هزینه کرد مالیات خود را از میان پروژه‌های معرفی شده انتخاب کنند.

جنتی با اشاره به اینکه پروژه‌های مربوط به حوزه فرهنگ و هنر و گردشگری استان بیشترین استقبال را با مشارکت حدود ۲۳۰۰ مودی مالیاتی داشته است، افزود: پروژه‌های معرفی شده مرتبط با حوزه‌های فرهنگ و هنر و گردشگری، کمک به صنایع و توسعه شهرک‌های صنعتی، عمومی و قضائی در استان مرکزی به صورت ۱۰۰ درصد تأمین اعتبار شد.

وی افزود: پروژه‌های این طرح از میان پروژه‌هایی ملی و استانی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور معرفی شده که در صورت تأمین اعتبار، امکان تکمیل و بهره برداری از آن تا پایان سال وجود دارد.

کد خبر 6202099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha