اختصاصی مهر؛

حضور شیعیان کشورهای مختلف درحرم امیرالمؤمنین علی علیه السلام+فیلم

حضور شیعیان کشورهای مختلف درحرم امیرالمؤمنین علی علیه السلام+فیلم

شیعیان کشورهای مختلف جهان دوشادوش یکدیگر جهت شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی در حرم مطهر امیرالمؤمنین علی علیه السلام در نجف اشرف حضور پیدا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، چیزی تا اربعین حسینی باقی نمانده است و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از جای‌جای جهان خود را برای شرکت در پیاده‌روی اربعین به عراق می‌رسانند.

پیاده‌روی و اربعین حسینی (ع) یکی از نمودهای اتحاد مسلمانان و به ویژه شیعیان است؛ مراسمی که نخستین بار از سوی جابر بن عبدالله انصاری از اصحاب پیامبر اکرم (ص) و سپس از سوی کاروان اسرای کربلا در سال ۶۱ هجری انجام شد و این بزرگواران با پای پیاده خود را به مضجع شریف امام حسین (ع) رساندند.

در پیاده‌روی اربعین حسینی شیعیان جهان با هر ملیتی دوشادوش یکدیگر به زیارت عتبات عالیات مشرف می‌شوند و ارادت خود به خاندان عصمت و طهارت (ع) را نشان می‌دهند.

در همین راستا خبرنگار مهر با حضور در حرم امیرالمؤمنین علی (ع) در نجف اشرف گوشه‌ای از این اتحاد مثال‌زدنی را به تصویر کشید. در فیلم ارسالی از سوی خبرنگار مهر شیعیان کشورهای مختلف جهان از جمله لبنان، مراکش، فرانسه و… در کنار یکدیگر حضور پیدا کرده و مشغول عزاداری به زبان فرانسه هستند.

کد خبر 6202363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha