۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۵

مدیر حوزه علمیه تربت‌حیدریه:

بزرگترین فلسفه سیدالشهدا بصیرت افزایی است

بزرگترین فلسفه سیدالشهدا بصیرت افزایی است

تربت حیدریه- مدیر حوزه علمیه تربت‌حیدریه گفت: بزرگ‌ترین فلسفه قیام سیدالشهدا علیه‌السلام بصیرت و نجات مردم از گمراهی و ضلالت و هدایت به سمت خداوند متعال است.

آیت‌الله محمدرضا عصمتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال‌های اخیر با نقش‌آفرینی نظام اسلامی و همراهی ملت‌های اسلامی زیارت اربعین به همایش جهانی علیه استکبار تبدیل شده است، لذا باید همه مردم به این موضوع اهتمام خاص داشته باشند و در حد امکان از زیارت اربعین بهره‌مند شوند.

مدیر حوزه علمیه تربت‌حیدریه در تبیین هدف قیام سیدالشهدا علیه‌السلام گفت: در زیارت اربعین می‌خوانیم که شخصیتی همچون سیدالشهدا علیه‌السلام خون خود را در راه خدا بذل کرد تا مردم از جهالت و گمراهی نجات پیدا کنند و این بدان معناست وقتی که فتنه سراسر عالم را گرفته و تاریکی این همه افراد را درمانده کرده و راه حق را نمی‌توانستند تشخیص دهند، امام علیه‌السلام با یک حرکت مهم و تلنگر جدی، آنها را بیدار کرد و راه حق را نشان داد.

وی گفت: بزرگ‌ترین فلسفه قیام سیدالشهدا علیه‌السلام بصیرت و نجات مردم از گمراهی و ضلالت و هدایت به سمت خداوند متعال است.

عصمتی بیان کرد: در زیارت اربعین به زیبایی بیان شده قیام امام علیه‌السلام باعث شده که فهم و درک و عقل مردم بیشتر و دارای بصیرت و تشخیص شوند و از ضلالت و گمراهی که ایجاد کرده بودند نجات پیدا کنند که مصداق بارز امربه‌معروف و نهی از منکر است.

مدیر حوزه علمیه تربت‌حیدریه افزود: به گونه‌ای امام این قیام را طراحی کردند که نقش زنان در موضوع پیام‌رسانی عاشورا که بسیار مهم است نیز دیده شده که پیشاپیش این قیام حضرت زینب و ام‌کلثوم «سلام‌الله» است که طوری عمل کردند که پیام عاشورا را به جامعه رساندند و اجازه ندادند این قیام در کربلا بماند.

وی اضافه کرد: جلوه‌های عظمت امام حسین علیه‌السلام در شجاعت و مردانگی و عبودیت محض حضرت زینب «سلام‌الله» کاملاً واضح و روشن است که در جواب ابن زیاد فرمود؛ هر آنچه که دیدیم زیبایی و مطلوب خداوند است و از طرفی در درگاه یزید فرمود که هر نقشه‌ای که داری به کار ببر اما نمی‌توانی نور خدا را خاموش کنید.

عاشورا صف‌آرایی حق و باطل است

عصمتی به عبرت‌آموزی از قیام کربلا اشاره کرد و افزود: عاشورا صف‌آرایی حق و باطل است که جبهه حق با ویژگی‌های خاص خود فقط تابع حق و اراده خداست و جبهه باطل مملو از شرارت‌ها و ظلم و جنایت است.

مدیر حوزه علمیه تربت‌حیدریه بیان کرد: این صف‌آرایی منحصر به عاشورا نیست و از زمان حضرت آدم تا ظهور حضرت حجت عجل‌الله تعالی فرجه الشریف که بساط ظلم را جمع و عدل را فراگیر می‌کند این تقابل جبهه حق و باطل وجود دارد.

وی گفت: رژیم غاصب صهیونیستی مظهر همه خباثت‌هاست و نمونه‌ای از تقابل حق و باطل را امروز در غزه مشاهده می‌کنیم که صهیونیست‌ها هیچ پایبندی به اصول انسانی ندارند و این رژیم کودکش تمام زنان و مردان و کودکان بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشد، لذا امت اسلامی برای نجات مردم غزه در تقابل رژیم غاصب صهیونیستی باید محکم بایستند.

کد خبر 6202868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha