۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۰۸

با برگزاری دور تازه تمرین‌های گروه‌ها؛

چراغ جشنواره سرود فجر روشن شد/ حضور به شرط اجرای زنده

چراغ جشنواره سرود فجر روشن شد/ حضور به شرط اجرای زنده

نخستین روز تمرین گروه‌های سرود جشنواره سرود فجر با حضور دبیر جشنواره سرود فجر و مدیرکل دفتر موسیقی و جمعی از گروه‌های شرکت‌کننده برگزیده از مناطق استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین روز تمرین گروه‌های سرود جشنواره سرود فجر ظهر بیست و یکم شهریور در محل تالار رودکی با حضور حامد جلیلی دبیر جشنواره سرود فجر، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی و جمعی از گروه‌های شرکت‌کننده برگزیده از مناطق استانی که قرار است با هم به رقابت بپردازند، برگزار شد.

در این برنامه قرار است برای نخستین بار در بخشی از جشنواره‌های فجر، گروه‌های سرود آثار خود را با ارکستر زنده کاملاً حرفه‌ای آماده شده توسط دبیرخانه جشنواره اجرا کنند که قرار است این تمرین‌ها تا فردا بیست و دوم نیز ادامه داشته باشد و در روز شنبه بیست و چهارم اجرای گروه‌ها برای مرحله نهایی و معرفی برگزیدگان و داوری صورت بگیرد.

در تمرین‌های روز نخست گروه‌های سرود «مرآت»، «امیرالانبیا»، «آسمان»، «آوای باران»، «کرال»، «جوانه ها» و «موعود» حضور پیدا کردند و به تمرین‌های زنده خود با حضور مدیران جشنواره و گروه ارکستر به رهبری آرمان مهربان پرداختند.

گروه‌ها از روز گذشته در تهران حاضر شدند تا بتوانند در مراسم تمرین شرکت کنند و هر یک چندین مرتبه بنا به تقاضا و نیاز گروه به تمرین پرداختند. برخی از گروه‌ها یک تا ۲ بار و برخی دیگر بیش از ۲ بار تمرین زنده داشتند.

نخستین گروه شرکت‌کننده گروه هم‌خوانی «مرات» از شهر همدان به سرپرستی میلاد جوادی است که با ۲۰ نفر نوجوان سرودی درباره اتحاد و همبستگی در یک شهر، محله و منطقه را به همراه نمایشی زیبا به تصویر کشید.

دومین گروه، گروه بین المللی «امیرالانبیا» به سرپرستی پیمان تقی‌زاده است که با ۱۷ نفر هم خوان سرود از استان آذربایجان غربی شهرستان ارومیه در تمرینات شرکت کرده و خود را برای حضور در مسابقات آماده می‌کند. این گروه نیز آهنگ زیبایی از ایران را برای مرحله نهایی آماده کرده و چندین بار آن را تمرین کرد.

یکی دیگر از گروه‌ها، کُرال خراسان رضوی از شهر مشهد است که به سرپرستی سعید نصرآبادی در جشنواره سرود فجر شرکت کرده و به مرحله نهایی رسید. این گروه ۲۰ نفره نیز با یک کار سنتی محلی و فولکلور به زبان محلی در مرحله نهایی شرکت کرد.

لرستانی‌ها گروه دیگری هستند که به فینال جشنواره رسیدند. گروه سرود «آسمان» به سرپرستی میرحسین ویس کرمی از استان لرستان به همراه ۲۰ نفر از اعضایش سرودی با موضوع امید و شادی آفرینی در جامعه و انگیزه بخشی به مردم جامعه آماده و تمرین کرد.

دیگر اثری که برای اجرا در بخش نهایی سرود فجر در نظر گرفته شده، درباره امام رضا (ع) با عنوان «صحن آسمان» است که به سرپرستی صیادی مربی فنی گروه سرود «موعود مشهد» با حضور ۱۹ نفر در تمرین‌ها به اجرا درآمد.

همچنین گروه سرود «آوای باران» از استان چهارمحال و بختیاری به سرپرستی مرتضی کیانی با حضور ۲۰ نفر از پسران گروه قطعه فولکلور بختیاری به اسم «من دیر بهار» یا «چشم انتظار بهار» را آماده و تمرین کرد. این قطعه مفهومی درباره اتحاد و همدلی اعضای یک گروه و خانواده و دوری از دشمنی دارد.

در نهایت نیز گروه سرود «جوانه‌ها» به سرپرستی احمدی از شهرستان یزد نیز اجرای خود را چند مرتبه تمرین کرد.

اختتامیه این جشنواره همراه با اهدای جوایز به گروه‌های برتر، قدردانی از چهره ماندگار سرود و برنامه‌های ویژه اواسط هفته آینده با حضور مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر در تالار وحدت برگزار می‌شود.

کد خبر 6222911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha