۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۳

به میزبانی تالار رودکی؛

در دومین روز جشنواره ملی سرود فجر چه گذشت؟/ حضور ویژه مسئولان

در دومین روز جشنواره ملی سرود فجر چه گذشت؟/ حضور ویژه مسئولان

دومین روز اجراهای جشنواره ملی سرود فجر با حضور گروه‌ها، داوران، مسئولان هنری کشور و مخاطبان در تالار رودکی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری جشنواره ملی سرود فجر، رقابت جشنواره ملی سرود فجر که از روز جمعه بیست و سوم شهریور ماه در تالار رودکی تهران آغاز شده روز شنبه بیست و چهارم شهریور با اجرای ۱۰ گروه سرود پیش روی هیات داوران به کار خود ادامه می دهد.

چهار داور این جشنواره مجید اخشابی، ‌حامد عسکری، شهلا میلانی و سید جواد هاشمی به همه جوانب اجرای گروه‌ها نظارت و داوری کردند.

همچنین در کنار داوران، محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ‌امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و حامد جلیلی مدیر دفتر سرود به تماشای اجرای گروه‌ها نشستند.

در ابتدای مراسم پس از قرائت زنده قرآن کریم و پخش سرود ملی، اسماعیل شبرنگ مجری برنامه روی صحنه آمد. شبرنگ در ابتدا توضیحی درباره روند برگزاری اجراها برای حاضران ارائه کرد.

گروه نوازندگان به رهبری آرمان مهربان روی صحنه آماده‌ همراهی گروه‌های سرود بودند؛ این برای نخستین بار است که جشنواره سرود با حضور نوازندگان برگزار می‌شود.

نخستین گروه شرکت کننده، گروه موسیقی «زهراییون» از اهواز با قطعه «تراب جاویدان» به سرپرستی علی اکبر فلاحی اجرای خود را انجام دادند.

«مصباح الهدی» از لارستان هم گروه دوم اجرا کننده بود که با قطعه «هم دم» علی به سرپرستی یزدان پناه به صحنه رفت.

سپس گروه سرود «شهید فانی» از لارستان به سرپرستی محمدمهدی باقری قطعه‌ای با عنوان «نم نم بارون» را خواند که سرودی شاد و با حس و حالی متفاوت بود.

گروه «آوای رضوان» از گرگان به سرپرستی امامی و گروه «همسرایان» از آبادان به سرپرستی تنهانژاد نیز مجموعه هایی بودند که اجرایشان را انجام دادند.

در دومین روز جشنواره ملی سرود فجر چه گذشت؟/ حضور ویژه مسئولان

گروه سرود «پسران خورشید» از یاسوج اثری فولکلور از این استان را با عنوان شادیانه و براساس رسم و رسومات آیینی و محلی ازدواج و فرهنگ خانواده اجرا کرد. سپس گروه «سراج» از خراسان رضوی شهر مشهد به سرپرستی میرزایی اجرایی را به صحنه برد.

گروه «آفاق» از استان گلستان به سرپرستی فرهمند بهاردوست نیز اجرایی وطن پرستانه با عنوان «شکوه وطن» را با موضوع ایران اجر کرد و گروه نهایی نیز آرشه از اصفهان بود.

برگزاری بخش نهاییِ نخستین دوره جشنواره ملی سرود فجر، از ۲۳ شهریور آغاز و تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

در این بخش، گروه‌های راه یافته به مرحله نهایی روی صحنه تالار رودکی و در مقابل داوران به رقابت می‌پردازند.

کد خبر 6225579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha