۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۱

دنیامالی در جلسه رای اعتماد خود در مجلس؛

برنامه تدوین شده وزارت ورزش و جوانان بر اساس گام دوم انقلاب است

برنامه تدوین شده وزارت ورزش و جوانان بر اساس گام دوم انقلاب است

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت چهاردهم گفت: برنامه تدوین شده وزارت ورزش و جوانان بر اساس گام دوم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت چهاردهم در دفاع از برنامه‌های پیشنهادی خود در مجلس، گفت: از اعتماد ریاست محترم جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به بنده به عنوان خدمتگزار ملت در حوزه ورزش و جوانان قدردانی می‌نمایم. همچنین
با بهره‌گیری از جامعه دانشگاهی، اساتید ورزشی کشور و تجارب وسیع نقشه مدیریت ورزش و جوانان را در قالب کلیات برنامه تقدیم نمایندگان محترم گردید.

وی افزود: در کمیسیون‌های مختلف ونیز در طی دو جلسه در کمیسیون محترم فرهنگی به تشریح برنامه‌های حوزه ورزش و جوانان پرداخته شد. ضمن آنکه از رویکرد عالمانه شما نمایندگان محترم در امور ورزش و جوانان سپاسگزاری می‌نمایم.

دنیا مالی تاکید کرد: برنامه تدوین شده با توجه به منویات و رهنمودها و سیاست‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای، سیاست و برنامه‌های ریاست محترم جمهوری و نیز بر مبنای ظرفیت‌های قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، قانون برنامه هفتم پیشرفت و قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه و قانون اختیارات وظایف مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر قوانین مربوط به ورزش جوانان تهیه شده است.

دنیا مالی در ادامه تصریح کرد: توفیق خدمت اینجانب در سنگرهای مختلف، در حوزه فنی عمرانی در مسئولیت سازمان بنادر، معاون فنی راه آهن، معاونت عمرانی شهرداری تهران، حوزه تقنینی در شورای اسلامی شهر تهران، افتخار دو دوره حضور در مجلس شورای اسلامی و به طور ویژه در حوزه مدیریت ورزشی نیز در مسئولیت ریاست فدراسیون قایقرانی کشور، حضور مؤثر در هیأت رئیسه فدراسیون جهانی، نایب رئیسی کنفدراسیون فدراسیون قایقرانی آسیا، هیأت رئیسه فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای باعث شده است که به لطف خداوند به شناختی مناسب نسبت به امور مدیریت و برنامه‌ریزی و مسائل محوری حوزه ورزش و جوانان دست یابم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تاکید کرد: اینجانب با بررسی نظام مسائل جوانان و ورزش کشور که در برنامه ارائه شده پیش روی شما نمایندگان قرار دارد، معتقدم در این حوزه مهم با چالش‌های متعددی مواجه هستیم، که ایمان دارم با همراهی و تعامل دولت و مجلس می‌توانیم امکان رفع این چالش‌ها و تبدیل آن به فرصت‌ها و رضایتمندی مردم شریف ایران به ویژه جوانان عزیز و جامعه ورزش کشور را فراهم آورد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی اینجانب برای مدیریت حوزه ورزش، توجه به راهبرد رهبر معظم انقلاب مبنی بر «ورزش قوی، ایران قوی» می‌باشد. به همین لحاظ ضمن برشمردن مسائل جوانان و ورزش کشور برای چالش‌های ورزش، سیاست‌ها و راهبردهای مناسب ارائه خواهم کرد. همچنین با تکیه بر این فرموده رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم که، مسئله جوانان یک مسئله حقیقتاً ملی است و با عنایت به تعبیر تاریخی ایشان در خصوص جوانان که، این قشر فعال و آینده‌ساز کشور عطیه الهی برای نظام برای دلسوزان نظام می‌دانند؛ عرایض خود را با محوریت جوانان ادامه می‌دهم.

دنیا مالی بیان کرد: نمایندگان محترم توفیق این انقلاب مرهون اهتمام امام راحل به جوانان بود و من معتقدم توفیق کشور در جنگ تحمیلی هم مرهون اعتماد نظام به فرماندهان جوانی بود که با ایمان و همت مثال‌زدنی ایشان ناممکن‌ها را ممکن ساختند و از همان زمان نشان دادند که «ما می‌توانیم» نه تنها یک میثاق ملی بلکه یک حقیقت همیشه زنده در اراده همه جوانان این مرز و بوم است؛ به شرط آنکه به جوانان اعتماد کنیم تا آنها با خلاقیت و نیروی جوانی‌شان راه‌های جدید و متفاوتی را برای عبور از مشکلات و چالش‌ها پیشنهاد کنند.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: این مهم اعتقاد راسخ بنده است و بر این باورم که وزارت ورزش جوانان به عنوان نهادی فرابخشی در موضوع ساماندهی امور جوانان، مسئول ایجاد امید در جوانان است و باید به مسئولیت محوری خود که همانا هماهنگ سازی و ایجاد هم افزایی حداکثری میان دستگاه‌های متولی امور جوانان است به خوبی عمل کند.

وی‌افزود: از این رو اعتقاد دارم خدمت رسانی مطلوب به نوجوانان و جوانان در این دوران طلایی نباید در راهروی شوراهای اداری گرفتار شود. این امر و اراده راسخ وزارت ورزش و جوانان در پیگیری مجدانه مطالبات جوانان محقق خواهد شد.

دنیا مالی خطاب به نمایندگان مجلس عنوان کرد: نمایندگان محترم استحضار دارند که خانواده رکن اصلی و جوان ایرانی و محور اصلی جامعه محسوب می‌شود. با توجه به تغییر نسل‌ها باید بپذیریم که نمی‌توان با روش‌های سنتی به دستاوردها و مقصدهای جدید رسید؛ باید بپذیریم که نسل جدید دارای نیازهای متفاوتی است و پاسخگویی به این نیازها جز با شناخت دقیق و طراحی برنامه‌های تحولی و جلب مشارکت خود جوانان در فرایندهای تصمیم سازی و با رعایت قوانین اصول امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: طرح‌های [مورد نظر] از دوره نوجوانی آغاز شده و با محوریت تشکیل خانواده و تحکیم آن و تاکید بر فرزندآوری ادامه می‌یابد.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با اشاره به نحوه عملکرد این وزارتخانه، متذکر شد: وزارت ورزش و جوانان باید فراتر از رویه‌های جاری و معمول عمل کند. اینکه تصور کنیم با مصوبه و سند می‌توان مشکل جوانان و نوجوانان را حل کرد، تصور نادرستی است؛ لذا می‌توان وزارت ورزش و جوانان با پیگیری دقیق و کامل مصوبات شورای عالی نوجوانان و جوانان، ستادهای ساماندهی امور جوانان در سطوح ملی، استانی و شهرستانی به دستگاه پیشرو و مسئولیت‌پذیر در حل مشکلات نوجوانان و جوانان تبدیل شده و ضمن تبدیل به نقطه امید آینده سازان جامعه، زمینه افزایش رضایتمندی جوانان مؤمن و پاک ایران اسلامی را فراهم کند.

دنیا مالی در خصوص راهبردهای برنامه پیشنهادی ارائه شده خود به نمایندگان مجلس، گفت: راهبرد اول، بهبود ساز و کار سیاستگذاری و برنامه‌ریزی حوزه جوانان است که لازمه تحقق آن رصد بهنگام نیازها، ارزش‌ها و نگرش‌های جوانان، با محوریت استقرار پایگاه جامع اطلاعات جوانان و همچنین کیفی‌سازی ارتقای عملکرد ستادهای ملی استانی و شهرستانی و ساماندهی امور جوانان است؛ این امر در گرو استفاده از ظرفیت جوانانی نخبه و انقلابی و تحول‌گرا در مراسم ستادی و ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های سراسر کشور است.

وی اظهار کرد: مطالبه رئیس جمهور محترم و شما نمایندگان عزیز ریل‌گذاری صحیح و پایداری است که از رویکردهای کوتاه مدت و سلیقه‌ای مصون بماند و ضمانت اجرای لازم را برای اجرای دقیق و مستمر برنامه‌ها داشته باشد.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در تشریح راهبرد دوم برنامه پیشنهادی خود، گفت: راهبرد دوم ارتقای هویت ملی جوان با تعمیق باورهای مذهبی و انقلابی حاصل می‌شود که این راهبرد در مقابل تهاجم گسترده دشمنان به ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب، از اهمیت ویژه برخوردار است. بدیهی است دشمن تلاش دارد که امید را در بین جوانان ما از بین ببرد؛ ضعف‌های احتمالی را بزرگنمایی و تا جایی که می‌تواند پیشرفت‌های کشور را انکار کند. نگرانی دشمن آن است که مبادا جوان ایرانی به ایرانی و مسلمان بودن خود افتخار کند.

وی افزود: در اینجا وظیفه ما دست‌اندرکاران امور جوانان بسیار سنگین است. باید برای نهادینه کردن هویت دینی انقلابی و ملی جوانان تلاش کنیم و این اما اثر نمی‌شود مگر آنکه باورمند و هدفمند حرکت کنیم.

دنیامالی در خصوص راهبرد سوم اظهار کرد: راهبرد سوم، ارتقا مشارکت جوانان با محوریت توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد جوانان است. در همین راستا باید نسبت سرمایه‌گذاری و کیفی‌سازی خانه‌های جوانان، واگذاری برخی امور به سمن‌های جوانان و همچنین تسهیل فرایندهای صدور مجوزهای سمن‌ها، به ویژه سمن‌های روستایی اقدام شود و تلاش کنیم امکان برقراری هدفمند و مستمر ارتباط، جوانان با رئیس جمهور وسایل مسئولان کشور فراهم شود.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در تشییع راهبرد چهارم از برنامه پیشنهادی خود، گفت: راهبرد چهارم تقویت سیاست‌های تشویقی در جهت ازدواج آسان جوانان و فرزندآوری آنان است که خوشبختانه به لطف درایت و هوشمندی شما نمایندگان عزیز ظرفیت‌های خوبی در برنامه هفتم پیشرفت پیش بینی شده است که انشاالله با اهتمام حداکثری اجرایی خواهد شد.

وی‌افزود: این در حالیست که در سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و همچنین در قانون متقی و ارزشمند حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به موضوعات محوری و مهمی اشاره شده است که تدبیر کلی نظام برای حل مسئله ازدواج جوانان را نشان می‌دهد. مسئله‌ای که نمود عینی آن را در بالا رفتن سن ازدواج، افزایش نگران کننده نسبت طلاق به ازدواج، کاهش میزان فرزندآوری زوج‌های جوان، کمبود آگاهی جوانان نسبت به مهارت‌های زندگی و از همه مهم‌تر توان محدود زوج‌های جوان در تأمین معیشت خانواده مشاهده کرد. این‌ها مسائلی است که فراروی دست‌اندرکاران امر ازدواج جوانان قرار دارد.

دنیامالی در خصوص راهبرد پنجم برنامه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان، اذعان کرد: راهبرد پنجم بهبود و اصلاح سبک زندگی و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان است که این مهم از منظر مقام معظم رهبری از ارکان تداوم انقلاب اسلامی است و سبک زندگی جوانان از اهمیت مضاعفی برخوردار است، چرا که جوانان به مثابه پیشران حرکت انقلاب، اگر خود به رعایت سبک زندگی دینی الزام داشته باشند، جامعه را هم به دنبال خود حرکت خواهند داد.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در بیان راهبرد ششم، اظهار کرد: تقویت سیاست‌های حمایتی اشتغال جوانان با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط است که در این راستا باید اذعان داشت موضوع اشتغال و جوانان از اهمیت و حساسیت ویژه برخوردار برای همه به ویژه پدران و مادران که نگران آینده نوجوانان و جوانان خود هستند، برخوردار است.

وی افزود: گام اول در این مسیر اتخاذ سیاست‌های فرادستی با محوریت پیشگیری است که باید تلاش کنیم، میان نیازها و بازار کار مهارت‌های جوانان تناسب لازم ایجاد شود. تحقق این امر نیازمند هوشیاری نهادهای آموزشی در ارزیابی بهنگام نیازهای جوانان به آینده پژوهی بازار کار و همچنین حمایت طلبی مستمر وزارت ورزش و جوانان و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط است.

دنیا مالی در رابطه با سقف پرداختی پرسنل وزارت ورزش و جوانان، متذکر شد: وضعیت معیشتی پرسنل شاغل در وزارت ورزش و جوانان مناسب نیست و متأسفانه سقف پرداختی پرسنل این وزارتخانه، از کمترین حد برخوردار است که امیدوارم که با کمک مجلس محترم و شورای حقوق و دستمزد خواهند داشت، بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم که از ظرفیت‌های نیروی انسانی این وزارتخانه بهتر بتوانیم استفاده کنیم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با ارائه نقطه نظرات خود را در خصوص پیشرفت ورزش و تربیت بدنی، خاطرنشان کرد: بر کسی پوشیده نیست که ورزش در نظام جمهوری اسلامی دارای نقشی فراتر از کارکردهای فرهنگی و اجتماعی با رویکرد نشاط آفرینی و خلق انسجام و عزت ملی است.

وی ادامه داد: معتقدم ورزش می‌تواند یاریگر اقتصاد و صنعت کشور باشد. آنجا که ورزش مقوله اشتغال آفرین است و این ظرفیت اقتصادی مهم چند مورد توجه دولت‌ها قرار نگرفته است. همین طور ورزش می‌تواند یاریگر حوزه سلامت کشور نیز باشد، آنجا که با ورزش می‌توان هزینه‌های گزاف حوزه درمان را کاهش داد و با همکاری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی الگوی حکمرانی سلامت کشور راه از درمان محوری به سمت پیشگیری و بهداشت سوق داد و از همه مهم‌تر ورزش می‌توان یاریگر کشور در حوزه دیپلماسی باشد. آنجا که ورزش می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین عناصر نرم قدرت نرم نظام نقش آفرینی کند و زمین دستیابی کشور به اهداف دیپلماتیک خود را تسریع نماید.

وزیر پیشنهادی وزیر و جوانان تاکید کرد: این سه مقوله، سه ظرفیتی هستند که تاکنون مغفول مانده است و آنچنان که باید از ظرفیت ورزش، در مسیر حل مشکلات کشور استفاده نشده است.
بنده با تکیه بر تجارب چندین ساله خود در عرصه‌های سیاست گذاری و مدیریتی کشور، مصمم به فعال سازی این ظرفیت عظیم هستم و معتقدم جایگاه و اهمیت راهبردی ورزش در نظام جمهوری اسلامی ایران، هنوز برای بسیاری از سیاست‌گذاران و مدیران اجرایی کشور آشکار نشده است. اهمیت این مهم زمانی افزایش می‌یابد که بدانیم ورزش در جهان امروز یکی از میدان‌های اصلی جنگ نرم است و دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن میدان ورزش را به عنوان یکی از عرصه‌های مهم تبلیغ ارزش‌های مد نظر خود انتخاب کرده است، امری که باعث شده سازمان‌های بین‌المللی ورزش از ادعاهای همیشگی خود مبنی بر جدایی ورزش از سیاست، فاصله بگیرند و با سیاست‌ورزی‌های مغرضانه، مرزبندی خود را با کشورهای غیرخودی شفاف‌تر کنند.

وی با تاکید بر جنایات رژیم صهیونیستی گفت: مواجهه این سازمان‌ها با رژیم منحوس و کودک کش صهیونیستی و برخورد متفاوت با سایر کشورها نمونه‌ای بارز از این سیاست دوگانه است. اکنون باید بپذیریم که ورزش در نظام بین‌الملل در شرایط حساس و ویژه‌ای قرار گرفته است و حرکت عزتمندانه و کنش‌گرانه نظام جمهوری اسلامی ایران در این میدان نیازمند هوشیاری شجاعت و خودباوری است که به حمدالله این بصیرت و هوشیاری در جامعه پرافتخار ورزش ایران به وضوح یافت می‌شود.

دنیا مالی عنوان کرد: از نشانه‌های این بصیرت می‌توان به حضور دختران عزیز ما با حجاب اسلامی، در میادین بزرگ ورزشی اشاره کرد که با حضور مقتدرانه و عزت آفرین خود، نقشه پلید دشمن برای عفت زدایی ترویج ناامیدی میان مردم را خنثی می‌کند. این همان تصویری است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان الگوی شایسته زن مسلمان ایرانی یاد می‌کند و معتقدم این دست اقدامات روحیه قوی مسلمان ایرانی را در همه جهانیان نشان می‌دهد.

پیشنهادی و جوانان گفت: باید بپذیریم که راهبری و هدایت وزارت ورزش و جوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. حالت دست‌اندرکاران حوزه ورزش به معنی واقعی کلمه در این برهه حساس زمانی مسئول هستند. اینجانب با اعتقاد راسخ بر این باورم که اولین مسئولیت در همه سطوح وزارت ورزش و جوانان، یک مسئولیت فرهنگی است و همه دست‌اندرکاران امر باید با همه توان در جهت تبدیل محیط ورزش به یک محیط معنوی و ارزشی تلاش کنند. در حقیقت اخلاق و معنویت باید محور تمامی برنامه‌های ما باشد که در این راستا باید ضمن تقویت ساختار فرهنگی وزارت ورزش و جوانان نسبت به طراحی و اجرای برنامه‌های هدفمند آموزشی که علمی سازی فرایند پیوست نگاری عوامل و رویدادهای ورزشی و همچنین هم افزایی حداکثری فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، در چارچوب دقیق مصوبات چرا انقلاب فرهنگی اقدام کند.

وی با بیان دیگر راهبرد خود برای قرار گرفتن ورزش در مسیر تعالی و پیشرفت، گفت: راهبرد دیگر ترویج و توسعه ورزش همگانی است که به شما نمایندگان محترم اطمینان می‌دهم با طراحی و اجرای پویش‌ها مورد نظر زمینه کم تحرکی ملی با ارتقا جایگاه ورزش در نظام سلامت کشور را فراهم نماید. همچنین توسعه و ارتقای ورزش قهرمانی راهبرد دیگری‌است که به نوعی تجلی‌گر ظرفیت‌های نظام اسلامی در میادین بزرگ بین‌المللی و همچنین نمود عزت انسجام افتخار ملی است که برای تمامی ایرانیان محسوب می‌شود.

وی‌ادامه داد: باید بتوانیم با یک برنامه منسجم و هدفمند زمینه مدال آوری پایدار و متنوع کشور در رشته‌های دارای ظرفیت را فراهم کنیم و رشته‌های بیشتری را به دو رشته افتخارآفرین کشور از جمله کشتی و تکواندو اضافه کنیم. آنچه مسلم است ظرفیت و ارتقای رتبه و بهبود جایگاه کشورمان در هر دو رویداد بازی‌های آسیایی و بازی‌های المپیک وجود دارد، به شرط آنکه استعدادهای ورزشی‌مان در اقصی‌نقاط این مرز بوم را قدر بدانیم و به این نکته مهم توجه کنیم که تمامی جوانان و نوجوانان ما حتی در دور افتاده‌ترین نقاط کشور باید فرصت تحرک جسمانی و بهره‌مندی از خدمات ورزشی با کیفیت و همچنین فرصت تبدیل استعدادشان به افتخار را داشته باشند.

دنیا مالی بیان کرد: اصلی‌ترین لازمه تحقق این آرمان تکمیل و اجرای طرح ملی آمایش سرزمین کشور به عنوان مهم‌ترین تکلیف قانونی کشور در وزارت ورزش و جوانان است، تکلیفی که متأسفانه بیش از ۵۳ ماه تصویب آن می‌گذرد و هنوز به نتیجه مورد انتظار شما نمایندگان محترم نرسیده است.

وی بیان کرد: به نمایندگان محترم اطمینان می‌دهم که با تکیه بر اندوخته‌های مدیریتی خود در حوزه‌های عمرانی و همچنین با اشراف کامل ادبیات آمایش زمین تکمیل این طرح مهم را با محوریت شکوفایی استعدادها و ظرفیت‌های مدال‌آوری مناطق مختلف کشور را فراهم سازم و در این بحث حتماً از جایگاه پیشکسوتان ورزشی استفاده خواهم کرد، از این رو در اجرای منویات و تأکیدات مقام معظم رهبری و سیاست‌های رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر پزشکیان که بر آن تاکید دارند، تقویت صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی به منظور اجرای تکالیف و مأموریت‌ها و وظایف صندوق در جهت رفع نگرانی‌های معیشتی و بیمه‌های اجتماعی و سایر خدمات به قهرمانان و مربیان و داوران و پیشکسوت عزیز در اولویت‌های برنامه‌های اینجانب قرار دارد.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در خصوص ورزش مدارس خاطرنشان کرد: ورزش تربیتی مورد توجه بنده است و ورزش دانش آموزی در ساختار کشور خیلی مهم است و امیدوارم با همکاری آموزش و پرورش بتوانیم کار خاصی را به صورت المپیادهای ورزشی نوجوانان، انجام دهیم.
در خصوص این راهبرد ساماندهی و گسترش ورزش حرفه‌ای را داریم.

دنیا مالی در خصوص نبود شفافیت حرفه‌ای تاکید کرد: موضوع دیگر نبود شفافیت در ورزش حرفه‌ای است که برای بحث نبود شفافیت، تلاش خود را می‌کنم تا آن را در ورزش حرفه‌ای به رسمیت بشناسم. همچنین در مورد بحث آئین نامه مالی بازی جوانمردانه که در برنامه هفتم کشور تدوین شده است را را پیگیری خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تعداد باشگاه‌های موجود در سراسر کشور خاطرنشان کرد: امروزه ما ۳۳ هزار باشگاه در سراسر کشور داریم که بخش عظیمی از مسئولیت دولت در حوزه ورزش و تربیت ترویج تندرستی را به دوش می‌کشند. این باشگاه‌ها می‌توانند اشتغال آفرینی پایدار در حوزه ورزش داشته باشند و اطمینان دارم اگر مشوق‌های لازم را با لطف این مدرسه محترم ایجاد کنیم، حتماً می‌توانیم و شاهد توفیق بهبود کیفی آنها در بحث تولید ناخالص ملی کشور باشیم. همین طور در خصوص جلب مشارکت بخش خصوصی بایستی اتحادیه باشگاه‌ها را داشته باشیم که تکلیف قانونی است.

وی ادامه داد: بحث تقویت مرکز ملی مشارکت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در ورزش در وزارتخانه است که این بخش را من توسعه خواهم داد. دنیا مالی در خصوص ورزش بانوان تاکید کرد: در خصوص راهبرد توسعه ورزش بانوان بر این نکته تاکید می‌کنم که ورزش بانوان از هر دو جهت مهم است. هم اهمیت آن در جهت خنثی کردن تبلیغات دشمن که قبلاً به آن اشاره کردم و هم نقش مهم آن در تندرستی جامعه زنان و مادران که ستون خانواده هستند. اگر مادر ورزشکار باشد قطعاً فرزندان آن مادر نیز فرزندانی پرتحرک شاداب و با نشاط خواهد داشت.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با بیان آنکه بحث ورزش جانبازان و معلولین را هم خواهیم داشت و پیگیری خواهم کرد، اذعان داشت: مهمترین راهبرد ما توسعه متوازن زیرساخت‌های ورزشی است که با دانشی که بنده در حوزه‌های عمرانی داشتم، این وضعیت را به وضعیت مطلوب مبدل خواهیم کرد.

کد خبر 6202871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha