۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۴۶

مهر گزارش می دهد؛

نخستین شب از میزبانی «محفل» در عمود ۸۳۳ برگزار شد + فیلم

نخستین شب از میزبانی «محفل» در عمود ۸۳۳ برگزار شد + فیلم

برنامه تلویزیونی محفل که در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در ایام شهادت حضرت اباعبدالله (ع) با برپایی منابر قرآنی میزبان دوستداران قرآنی در مسیر مشایة‌الاربعین است.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین شب از میزبانی برنامه قرآنی محل در عمود ۸۳۳ شامگاه دیروز برگزار شد.

برنامه تلویزیونی محفل که در راستای ترویج فرهنگ قرآنی با سفر به شهرهای مختلف و همچنین در ایام شهادت حضرت اباعبدالله (ع) با برپایی منابر قرآنی به وسعت ایران، این بار میزبان دوستداران قرآنی در خارج از مرزهای ایران و در مسیر مشایة‌الاربعین است.

عوامل و داوران قرآنی برنامه محفل شامگاه دیروز ۳۰ مرداد در عمود ۸۳۳ (نداءالاقصی) به اجرای برنامه پرداخت و تا ۲ شهریور بعد از نماز مغرب و عشا میزبان قرآن‌دوستان در عمود ۱۲۲۲ خواهد بود.

حامد شاکرنژاد، حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان، محمد ابوالقاسمی و حسنین الحلو با برپایی منابر قرآنی در این موکب حضور دارند. همچنین اجرای سرود و دعوت از دیگر چهره‌های شاخص قرآنی از برنامه‌های محفل در این ایام است.

در مراسمی که شب گذشته در موکب نداء الاقصی برپا شد، مهدی غلام نژاد در آغاز برنامه محفل در موکب ندا الاقصی در مشایه نجف به کربلا به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت.

سپس حجت الاسلام قاسمیان، احمد ابوالقاسمی و حامد شاکرنژاد به ارائه همخوانی دسته جمعی آیاتی چند از کلام الله مجید پرداختند.در این همخوانی دو آیه ۳۰ و ۳۱ سوره فصلت همخوانی شد که با استقبال ویژه زائران حسینی روبرو شد.

«إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ* نَحْنُ أَوْلِیَاؤُکُمْ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَفِی الْآخِرَةِ ۖ وَلَکُمْ فِیهَا مَا تَشْتَهِی أَنْفُسُکُمْ وَلَکُمْ فِیهَا مَا تَدَّعُونَ / آنان که گفتند: محققا پروردگار ما خدای یکتاست و بر این ایمان پایدار ماندند فرشتگان رحمت بر آنها نازل شوند (و مژده دهند) که دیگر هیچ ترسی (از وقایع آینده) و حزن و اندوهی (از گذشته خود) نداشته باشید و شما را به همان بهشتی که (انبیا) وعده دادند بشارت باد.* ما در دنیا و آخرت یاران و دوستداران شماییم و برای شما در بهشت ابد هر چه مایل باشید یا آرزو و تقاضا کنید همه مهیّاست.»

سپس دو گروه سرود فلسطینی با حضور داوران برنامه محفل به اجرا پرداختند. همچنین حضور شخصیت کشورهای مختلف از جمله فلسطینی، لبنانی و یمنی و عراقی و ایرانی در موکب ندا الاقصی عمود ۸۳۳ مهمانان این برنامه قرآنی بودند.

بعد از آن نیز حجت الاسلام قاسمیان با اشاره به آیاتی چند از کلام الله مجید گفت: آن چیزی که راهکار است و مردم غزه آن را انجام می‌دهند، مقاومت است. سپس با شعار الموت لاسراییل و مرگ بر اسرائیل با مشت‌های گره کرده از مردم غزه و فلسطینیان حمایت کردند.

حامد شاکرنژاد قاری بین المللی قرآن و داور برنامه محفل که در پیاده روی اربعین شرکت کرده است در گفت‌وگو با مهر گفت: خدا را شاکرم که بخشی از عمر ما در بهشت روی زمین سپری می‌شود و خداوند عمری داده است بتوانیم به ساخت مقدس قرآن خدمت کنیم و آیاتی از کلام الله مجید را در این مکان مقدس تلاوت کنیم.‌

وی با اشاره به برنامه محفل و تأثیرات مثبت آن گفت: برنامه محفل باعث شد قرآن از روی طاقچه‌ها آمد دست مردم. محفلی‌ها هدفشان انس بیشتر با قرآن بود، هرچه برای قرآن کار بشود کم است.

همچنین احمد ابوالقاسمی قاری بین المللی قرآن و داور برنامه محفل در گفتگو با مهر گفت: ️مردم به محفل و محفلی‌های خیلی لطف دارند؛ وظیفه داشتیم که در مسیر کربلا حضور داشته باشیم.

ابوالقاسمی ادامه داد: بعد از برنامه محفل حضور مردم در کانون‌های قرآنی پررنگ‌تر شد.️آمار ببینندگان در خارج از کشور بسیار قابل توجه بود.

کد خبر 6202997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha