۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۵۵

داور برنامه «محفل» در گفت‌وگو با مهر:

اربعین رویدادی پر از تبیین های قرآنی است

اربعین رویدادی پر از تبیین های قرآنی است

حجت الاسلام قاسمیان با اشاره به اینکه زیر پرچم قرآن، شیعه و سنی با هم تفاوتی ندارند گفت:اربعین رویدادی پر از تبیین های قرآنی است.

حجت الاسلام قاسمیان کارشناس مذهبی و داور برنامه قرآنی محفل در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص برنامه‌های قرآنی انجام شده در مسیر نجف به کربلا گفت: در هر رویدادی اگر محتوای کار از بین برود صورت کار هم از بین می‌رود. حرکت اربعین که به وسیله ائمه علی الخصوص امام حسن عسگری (ع) تدارک شده است به عنوان کمپینی که شیعیان حول امام همدیگر را پیدا کنند پر از تبیین‌های قرآنی است.

وی ادامه داد: اگر بحث‌های قرآنی را در مشایه دخالت ندهیم و وارد فضای ذهنی و فکری مردم نکنیم به معنی اصلی دست پیدا نکرده و به کار کمی بسنده می‌شود.از این جهت با حضور تیم محفل که بین مردم شناخته شده و هم قاریهای فوق العاده و هم تبیین‌هایی درست را انجام داد در این رویداد عظیم شرکت کردیم. محفل هم برای حفاظت و ضمانت خودش را مشایه قرار داد و هم گام با اهل بیتی‌ها در مسیر قرار گرفت.

حجت الاسلام قاسمیان در خصوص بازخوردهای مردمی در موکب قرار گاه مردمی قرآنی اربعین ادامه داد: آنقدر به واسطه قرآن به ما رغبت نشان می‌دهند ما را تهییج به انجام فعالیت‌های قرآنی و مفهومی بیشتر تشویق می‌کنند.

داور و کارشناس برنامه قرآنی محفل در خصوص حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفت: این حرکت یکی از ویژگی‌ها و ممیزی‌هایش برائت از مشرکین و ستمگران عالم است مانند حج. اگر این مساله را نداشته باشد محتوای اصلی اش را از دست می‌دهد. در مسیر نجف به کربلا پرچم، پیکسل و شال فلسطینی به صورت چشمگیری همراه با شعارهای ضد اسرائیلی دیده می‌شد. امری که جالب بود اینکه شیعه و سنی احساس نمی‌شود.

وی ادامه داد: رویداد عظیم اربعین راهپیمایی عدالت خواهان است از این جهت است که پر شور نسبت به غزه واکنش داده است.

حجت الاسلام قاسمیان خطاب به مسئولان جدید فرهنگی گفت: قرآن چیزی نیست که سیاسی و جناحی باشد. اگر واقعاً هر مملکت و دولتی به قرآن اهمیت دهد زمینه‌های و پایه‌های خودش را محکم کرده است. زمانی که پرچم قرآن افراشته می‌شود دیگر شیعه و سنی مطرح نیست و همگی ذیل این پرچم می‌درخشند.

کد خبر 6204729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha