۱۲ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۲

در دیدار مدیران کمیته قرآنی اربعین و دارالقرآن اعتاب مطرح شد؛

اهتمام ویژه برای برگزاری فعالیتهای قرآنی در نجف و کربلا

اهتمام ویژه برای برگزاری فعالیتهای قرآنی در نجف و کربلا

مدیران کمیته قرآنی اربعین در سفری به کشور عراق با مسئولان، فعالان قرآنی در طریق الحسین در راه مشایه نجف کربلا و بغداد در خصوص اهتمام به فعالیتهای قرآنی دیدار و گفتگو وتبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، با نزدیک شدن به گردهمایی سالانه عشاق امام حسین (ع) در ایام اربعین در کشور عراق و نیز ضرورت تقویت فعالیت‌های قرآنی در کنار اجرای مراسم با موضوع اهل‌بیت (ع) در این موسم، مدیران امور قرآنی ستاد اربعین در سفری به کشور عراق با مسئولان، چهره‌ها و فعالان حوزه قرآن کریم، اصحاب مواکب شاخص در طریق‌الحسین به خصوص دو راه مشایه نجف - کربلا و بغداد - کربلا دیدار و تبادل نظر کردند.

در این دیدارها سیدمحمد موجانی، مسئول کمیته فعالیت‌های قرآنی ستاد فرهنگی اربعین، محمدحسین فراهانی دبیر کمیته فعالیت‌های قرآنی ستاد فرهنگی اربعین و حجت‌الاسلام موسوی واعظ به عنوان مهمان افتخاری حضور داشتند.

در این سفر سه روزه دیدارهایی با مسئولان دارالقرآن‌های اعتاب مقدس علوی و حسینی، شیخ میثم التمار، قاری بین‌المللی کشور عراق، سجاد البعاج، رئیس اتحادیه قرآنی - مردمی عراق و مدیران مؤسسات قرآنی و مسئولان مواکب صورت گرفت.

در این دیدارها رایزنی‌ها و هماهنگی‌های نهایی جهت استفاده از ظرفیت مناسب قراء اعزامی از سوی جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق در موسم اربعین انجام شد.

موجانی، مسئول کمیته فعالیت‌های قرآنی ستاد فرهنگی اربعین در این خصوص گفت: در دیداری که هیئت اعزامی از ایران با علاء محسن، مدیر جدید دارالقرآن عتبه علوی داشت، ظرفیت قرآنی مواکبی که تحت اشراف این آستان در مسیرهای منتهی به کربلا ارزیابی شد و تصمیماتی برای برگزاری پرشور برنامه‌های قرآنی و همچنین اجرای محافلی با حضور قراء چندین کشور و به معنای کامل آن بین‌المللی اتخاذ شد.

وی افزود: در دیدار هیئت اعزامی از ایران با حجت‌الاسلام خیرالدین علی‌الهادی، مسئول دارالقرآن عتبه حسینی نیز ضمن بررسی ظرفیت‌های دو طرف تفاهم‌نامه‌هایی برای استقرار و برگزاری محافلی با ابعاد بین‌المللی در عتبه حسینی و مواکب تحت اشراف در مسیر پیاده‌روی و همچنین عتبه کاظمین و سامرا اتخاذ شد.

مسئول کمیته فعالیت‌های قرآنی ستاد فرهنگی اربعین اظهار کرد: همچنین عتبه حسینی آمادگی خود برای پذیرایی و تجلیل از قراء ایرانی که در موسم اربعین به تلاوت می‌پردازند، اعلام کرد.

موجانی با اشاره به اینکه در بخش دیگری از این سفر، هیئت اعزامی با سیدسجاد البعاج، مسئول اتحاد روابط قرآنی عراق که یک تشکل مردم‌نهاد بزرگ با فعالیت‌های چشمگیر در تمام استان‌های عراق است، دیدار کرد، گفت: در این جلسه نیز جمع‌بندی‌ها بر این مبنا قرار گرفت تا در محافل هم از قراء ایرانی و هم عراقی استفاده شود. همچنین در دو شهر نجف و کربلا به طور ویژه برای برگزاری محافل اهتمام ورزیده شود.

وی به دیدار با میثم التمار اشاره کرد و گفت: در این دیدار که به میزبانی شیخ میثم التمار در بغداد برگزار شد، ضمن تبیین دقیق شرایط قرآنی عراق از سوی این قاری بین‌المللی در ایام سال و به ویژه اربعین، پیشنهادات جدیدی برای برگزاری و تعامل با موکب‌داران و هیئات عراقی مطرح و مقرر شد، بررسی دقیق و رایزنی لازم در این زمینه صورت گیرد.

اهتمام ویژه برای برگزاری فعالیتهای قرآنی در نجف و کربلا

کد خبر 6181644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha