۱ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۴۴

در گفتگو با مهر اعلام شد؛

زلفی گل بعد از وزارت علوم کجا می‌رود

زلفی گل بعد از وزارت علوم کجا می‌رود

وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری برنامه‌های خود را بعد از دوره وزارت اعلام کرد و گفت: به سراغ شغل اصلی خودم باز می‌گردم.

دکتر محمد علی زلفی گل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره برنامه خود بعد از رفتن از وزارت علوم گفت: ما معلم و استاد دانشگاه هستیم بنابراین سراغ شغل اصلی خودمان بازمی‌گردیم، البته اگر سوابق من را بررسی کنید، من علاوه بر رشته خودم از زمانی‌که معاون پژوهشی دانشگاه شدم در زمینه سیاست‌گذاری علم و پژوهش، شروع به قلم زدن کردم.

وزیر علوم افزود: اگر در اینترنت مقالات زلفی گل در زمینه سیاست گذاری علم و پژوهش را جستجو ‌کنید تمام آن‌ها مشخص است، من دغدغه‌ام را همچنان خواهم داشت، در زمینه سیاست‌گذاری علم و پژوهش، سعی می‌کنم مطالعه کرده و اگر ایده‌ای به ذهنم برسد آن را منتشر می کنم و با مسوولان وزارت علوم در میان می گذارم.

زلفی گل افزود: به‌عنوان مثال همان ایده سامانه‌ها، از یک مقاله من که در سال ۸۵ چاپ شده بود ایجاد شد. شما می‌توانید در اینترنت «ساختارهای دانش‌مدار در عصر دانایی» را که سال ۸۵ من پیشنهاد کردم را مشاهده کنید که خودم خیلی از آن‌ها را عملیاتی کردم.

وی ادامه داد: من ادعا می کنم جرقه اولیه پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) را بنده زدم، خودم مؤسس بنیاد ملی نخبگان بودم، مقاله «مهاجرت ژن ها» را نوشته و این مقاله را در حضور مقام معظم رهبری ارائه کردم و در همان جلسه رهبری دستور دادند بنیاد ملی نخبگان شکل گیرد و اولین مسئول راه‌اندازی آن خودم بودم.

زلفی گل افزود: می‌خواهم بگویم که بعد از دوره وزارت مجدداً برمی‌گردم کارعلمی خودم را انجام دهم در زمینه سیاست‌گذاری علم و پژوهش دغدغه‌هایی دارم و مطالعات ملی و فراملی انجام می دهم و سعی می‌کنم نقش خودم را به‌عنوان معلم در این زمینه هم داشته باشم.

کد خبر 6203223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
      14 5
      آقای دکتر ان شالله فعالیت های پژوهشی شما مثل دوره وزارت ضعیف نباشند!! ایده سامانه ها هم سال ها قبل از شما توسط کشورهای خارجی و اساتید مهندسی داخل مطرح بوده و استفاده شده!
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
      17 5
      وزیر علوم ضعیف
    • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      3 7
      خداقوت دکتر زلفی گل به خاطر اقدامات ارزشمند و تحولی‌تون در آموزش عالی.... بهترین و شریف‌ترین استاد و بهترین وزیر علوم بودید و جایگزین ندارید.... امیدوارم همواره در مسیر علمی و حرفه‌ای تون بدرخشید.
    • ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      3 7
      خدا قوت و خسته نباشید جناب زلفی گل عزیز خیلی خیلی حیف شد که ابقا نشدید ولی امیدوارم هرجا هستین سلامت و پر افتخار مثل همیشه بدرخشید
    • احمد ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      9 3
      وزیر علوم بسیار ضعیت