۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۸

عباسپور؛

مهمترین وظیفه بنیاد شهید توجه به بهداشت و درمان ایثارگران است

مهمترین وظیفه بنیاد شهید توجه به بهداشت و درمان ایثارگران است

سرپرست معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مهم‌ترین وظیفه بنیاد شهید، توجه به بهداشت و درمان ایثارگران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا عباسپور، سرپرست معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در ابتدای این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام موسوی مقدم نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و سعید اوحدی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، گفت: پزشکانی که در این مراسم حضور دارند جانبازان، آزادگان، رزمندگان دفاع مقدس و یا فرزندان شهدا و همچنین خانواده شهدای پزشکان سلامت هستند که در امور درمان فعالند و بار مسئولیت درمان جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران را بر عهده دارند.

وی افزود: در بنیاد شهید و امور ایثارگران وظایف خاصی در خصوص جامعه جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نیز برای جامعه هدف جهت ارائه خدماتی مانند مسکن و اشتغال تعریف شده، اما مهمترین وظیفه ما بحث بهداشت و درمان ایثارگران است که در حال حاضر از خانواده ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری که در بنیاد شهید و امور ایثارگران داریم، درمان حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر با بنیاد شهید است.

عباسپور افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار جانباز قطع عضو داریم که بیش از ۴۶۰ نفر از این عزیزان ۲ پا قطع هستند و جانبازان قطع عضو نیاز به درمان‌های تخصصی و خاصی دارند.

سرپرست معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: باید فعالیت‌ها به صورت مجدد آغاز شود و نظارت بر درمان جامعه هدف به صورت ویژه دنبال شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۷ هزار پزشک در بنیاد شهید و امور ایثارگران داریم که به صورت مستقیم در حال خدمات رسانی به جامعه هدف هستند و همچنین ۹ هزار مرکز درمانی تحت نظر داریم که روزانه حدود ۵۸ هزار نفر، ماهانه ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و سالانه ۲۳ میلیون نفر به این مراکز درمانی سراسر کشور مراجعه می‌کنند.

عباسپور تاکید کرد: در کنار ما پزشکانی خدمت می‌کنند که سال‌هایی از زندگی خود را برای ایثارگران وقف کردند و امیدواریم خداوند ما را در راه خدمت به ایثارگران موفق بدارد، زیرا هدف ما کسب رضایت جامعه ایثارگری است.

همچنین در این مراسم تعدادی از پزشکان به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و خاطرات خود پرداختند.

کد خبر 6203295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
      0 0
      برادران عزیز همه ما جانبازان بیمار هستیم .ما در سن کهولت و جراحت هستیم.وضع زندگیمان دچار مشکلات معیشیتی است حالا چه جانباز ۵ درصد چه جانباز ۱۰۰دصد. از شما خواهش میکنیم قوانین تبعیض آمیز را اصلاح کنید.به طور مثال به جانباز ۷۰درصد همه ی امکانت را می‌دهید ولی به جانبازان زیر ۲۵ درصد هیچ توجه ی ندارید.
    • ذولفعلی اسفندیاری IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
      0 0
      من خودم بخاطر ۵درصد جانبازی ازتما حقوقم محروم شدم الان ۳۰سال است من قرص اعصاب میخورم یک کلبه خرابه زندگی می کنیم این جچورقانونی است اون آقا ۵درصد ازمن زیاد داره دولت همه چه داده من نمیتونم پولی داروهایم راجور کنم این عدالته
    • ذولفعلی اسفندیاری ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
      0 0
      من یک بسیج هستم ۱۲ماه ۲۶روز درجبهه بودم درعملیات خیبر مجروح شدم بعدی درمانم ۲۵درصد جانبازی دادن ولی حالم خوب نبودچندین ساله من درد میکشم الان ۳۰سال است من دارو میخوام اون موقع میرفتم جنگ ۱۶ سال داشتم الان پیر شدم چرا باید بمن توجه نشود چرا بخاطر ۲۰ میلیون تومان چن باربرم به ریسی بنیاد شهید التماس کن
    • ذولفعلی اسفندیاری IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
      0 0
      سلام ماهم جبهه بودیم منم جانبازی ۲۵درصد بودم منم ۱۳ ماه جنگ بودم شما بخداقسم میدم این قانون ایثارگران وجانبازان رزمندگان اجرا کنید خدارا خوش نماد حقوق ما بدید اون یکیا بخورد
    • ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      0 0
      شمارابه دینی که قبول دارید سوگندیه فکری به جانبازان زیر۲۵درصدکنید دندان و عینک چشم پزشکی را زیرپ وشش بیمه ببرید