۱ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۳۱

ادعای نماینده آمریکا در سازمان ملل:

«اسرائیل» با پیشنهاد جدید برای آتش‌بس در نوار غزه موافقت کرده است

«اسرائیل» با پیشنهاد جدید برای آتش‌بس در نوار غزه موافقت کرده است

«لیندا توماس گرینفیلد» در نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات نوار غزه مدعی شد که تل‌آویو با پیشنهاد به‌روز شده درباره آتش‌بس موافقت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات غزه گفت: اسرائیل با پیشنهاد به‌روز شده درباره آتش‌بس در نوار غزه موافقت کرده است و شورای امنیت باید حماس را برای موافقت با آن تحت فشار قرار دهد.

«لیندا توماس گرینفیلد» در ادامه سخنانش بدون اشاره به کارشکنی‌های مکرر نتانیاهو در مسیر توافق که از حمایت واشنگتن برخوردار بوده است، افزود: هیچ اقدامی نباید اتخاذ شود که مذاکرات جاری با هدف آتش بس در غزه و آزادی اسیران را تضعیف کند.

وی ضمن قدردانی از تلاش های قطر و مصر برای دستیابی به توافق آتش‌بس، گفت: ما از اسرائیل می خواهیم که با سازمان های بشردوستانه برای تهیه واکسن فلج اطفال برای غیرنظامیان غزه همکاری کند.

نماینده آمریکا تصریح کرد: اقدامات شهرک نشینان که ممکن است تنش را در کرانه باختری افزایش دهد، باید متوقف شود. ما نگران تصمیم اسرائیل برای شهرک سازی در کرانه باختری و قانونی کردن شهرک‌سازی‌ها هستیم.

این اظهارات گرینفیلد در حالی است که یک دیپلمات غربی به رویترز گفته است: به نظر می رسد که آمریکا تغییرات پیشنهادی نتانیاهو از جمله ادامه استقرار نظامی اسرائیل در محورهای نتساریم و فیلادلفیا را پذیرفته است.

کد خبر 6204269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • یک ایرانی IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
      2 0
      توافق دوجانبه است نه یک جانبه؛آمریکا وصهیونیستها بایدبه حقوق فلسطینیان وحماس احترام بگذاردودرضمن آتش بسی که صهیونیستها وآمریکا ازآن دم بزند؛ باید دولتهای جهان تضمین کنندوالّا مفت نمیارزد.
      • ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
        0 0
        چشم استاد. لازم نیست ازشون سفته ای چیزی بابت ضمانت اجرا بگیریم؟ بالاخره دو تا چیز بیشتر پاره کردید، پیرهن
    • تهرانی ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
      1 0
      سلام.این آمریکا هر روز یک پیشنهاد میده.چرا؟معلوم !!!چون میخواد وقت بخره که ایران وحزب الله انتقام نگیرند.اقای آمریکا و اسراییل تا وقتی که حماس و ایران راضی نباشند هرچه پیشنهاد کنید که اسراییل مثل خر کیف کنه خبری از قبول کردن نیست.پس بهتر هست همان پیشنهاد اول که دادید ولی هم وقت تلف کردید به اجرا بزا
    • IR ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      2 0
      اگر یک ضربه کاری اسراییل بخورد اتش بس می شود
    • IR ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      0 0
      اسراییلی ها از ۱۰۰ سال پیش روش ترور رو ابدا کردند.بزن در رو کارشون شده.همین کار رو هم آمریکاییها و انگلیسها یادش دادن.اگر مثه خودشون رفتار نکنیم فکر میکنند کارشون به نتیجه رسیده.ترور در مقابلش ۱۰۰ ترور که بشود آن وقت هست که متجاوز دستش کوتاه میشود
    • يك تهراني ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      0 0
      مسلمانان باهوش هستند و مي دانند اين وقت خريدن براي اسراييل است و بس . اين رژيم با اين كارها فقط پر رو تر و وقيح تر از قبل به نسل كشي خود ادامه خواهد داد . مردم كشور هاي اسلامي بايد بر عليه اين رژيم اقدام عملي كنند و بس والسلام