۳ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۴۳

در هشتمین «روایت راهیان»؛

آقای من، لحظه‌ها را شماره می‌کنم تا آخرین عمودت ...

آقای من، لحظه‌ها را شماره می‌کنم تا آخرین عمودت ...

هنرمندان هشتمین «روایت راهیان» این روزها مشغول اجرای آثار برای زائران کربلا در مسیر پیاده‌روی اربعین هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، این روزها هنرمندان ایرانی با زائران اربعین حسینی همراه و از عمودی به عمودی دیگر رهسپار هستند تا ارادت خود را سید و سالار شهیدان نشان دهند. این روزها «روایت راهیان» روایت هنرمندانی است که سوگواران حسینی را با آثار خود میزبانی می‌کنند و هر کدام از زاویه دید خود به قیام امام حسین (ع) و آنچه بر حضرت و خاندان مطهرش گذشت، می‌پردازند.

در این همراهی، گروه‌های تعزیه «شریفه بنت الامام الحسن (ع)» به سرپرستی و کارگردانی سید حسن موسوی خلفی، گروه تعزیه «هیأت محبین اهل بیت» به سرپرستی و کارگردانی حسن سواری، گروه تعزیه «قمر بنی هاشم» به سرپرستی‌ و کارگردانی ابوالفضل میرزا احمدی و گروه تعزیه «جنت الحسین (ع)» به سرپرستی و کارگردانی محمد صادقی به ۲ زبان فارسی و عربی به اجرای مجالس خود می‌پردازند.

گروه نمایش خیابانی «الغدیر» به سرپرستی و کارگردانی عبدالحلیم تقلبی با ۲ نمایش عربی و گروه نمایش خیابانی «سایه» به سرپرستی و کارگردانی محمد صادقی با یک نمایش عربی در این همایش بین‌المللی و مردمی حضور دارند.

گروه سرود «خدام الزهرا (س)» به سرپرستی جواد ناصری و گروه سنج و دمام به سرپرستی حجت‌اله احمدبیگی نیز در هشتمین «روایت راهیان» به اجرای برنامه می‌پردازند.

هشتمین همایش بین‌الملی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین «روایت راهیان» از ۲۷ مرداد تا ۴ شهریور ۱۴۰۳ در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی از نجف تا کربلا در حال برگزاری است.

کد خبر 6205202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha