۴ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۲۵

در هشتمین «روایت راهیان»؛

مگر می‌شود اربعین باشد و به لحظه دیدار فکر نکرده باشی ...

مگر می‌شود اربعین باشد و به لحظه دیدار فکر نکرده باشی ...

«روایت راهیان» وصف حال هنرمندان هنرهای نمایشی است که با اجرای آثار خود در پیاده‌روی اربعین، همراه با زائران کربلا به سوگواری سالار شهیدان پرداختند.

به گزارش خبرنگار مهر، هشتمین «روایت راهیان» با اربعین حسینی به ایستگاه پایانی خود رسید. هنرمندان تئاتر با حضور در پیاده‌روی اربعین، با اجرای آثار خود سوگواران سالار شهیدان را همراهی کردند و گام به گام برای دیدار با سیدالشهدا (ع) پیش رفتند تا به عمود آخر رسیدند.

«به سوی شما که می‌آیم، در سرم ولوله‌ای است. مگر می‌شود اربعین باشد و تو مسافر باشی و به لحظه دیدار اندیشه نکرده باشی. زیر بار یک سال دیگر گناه، آب می‌شوم از خجالت دیدن تو. سرم را به زیر می‌اندازم و به ناگاه خودم را در میانه لشکر می‌بینم؛ لشکر یزید که نه، ولی لشکر اگر لشکر شماست، من همانم که در هنگامه تاریکی شبانه شما را ترک کردم و هنگامه بعد به ندامت دامان شما را گرفتم و توبه کردم. به مانند آن شتربان دل‌شیفته‌ای که تمام ارادت و عشق‌اش به حسین را به طمع بند سفید جامه او بباخت. شاید بار گناه من سنگین و رویم سیاه باشد اما امیدم به کرم، به نگاه شماست. اگرچه پر از گناه ولی آمدم. اگرچه نادم و پشیمان ولی آمدم ...

من دست خالی آمدم/ دست من و دامان تو/ سرتا به پا درد و غمم/ درد مرا درمان تو/ تو هر چه خوبی من بدم/ بیهوده بر هر در زدم/ آخر به این در آمدم/ باشم کنار خوان تو/ حال من گوشه‌نشین/ با گوشه چشمی ببین/ جز سایه پر مهرتان/ جایی ندارم جان تو.»

در این همراهی، گروه‌های تعزیه «شریفه بنت الامام الحسن (ع)» به سرپرستی و کارگردانی سید حسن موسوی خلفی، گروه تعزیه «هیأت محبین اهل بیت» به سرپرستی و کارگردانی حسن سواری، گروه تعزیه «قمر بنی هاشم» به سرپرستی‌ و کارگردانی ابوالفضل میرزا احمدی و گروه تعزیه «جنت الحسین (ع)» به سرپرستی و کارگردانی محمد صادقی به ۲ زبان فارسی و عربی به اجرای مجالس خود می‌پردازند.

گروه نمایش خیابانی «الغدیر» به سرپرستی و کارگردانی عبدالحلیم تقلبی با ۲ نمایش عربی و گروه نمایش خیابانی «سایه» به سرپرستی و کارگردانی محمد صادقی با یک نمایش عربی در این همایش بین‌المللی و مردمی حضور دارند.

گروه سرود «خدام الزهرا (س)» به سرپرستی جواد ناصری و گروه سنج و دمام به سرپرستی حجت‌اله احمدبیگی نیز در هشتمین «روایت راهیان» به اجرای برنامه می‌پردازند.

هشتمین همایش بین‌الملی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین «روایت راهیان» از ۲۷ مرداد تا ۴ شهریور ۱۴۰۳ در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی از نجف تا کربلا در حال برگزاری است.

کد خبر 6205672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha