۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۱۴

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس زنجان خبرداد؛

برپایی ۷۰ موکب برای مراسم جاماندگان اربعین در زنجان

برپایی ۷۰ موکب برای مراسم جاماندگان اربعین در زنجان

زنجان-مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس استان زنجان از برگزاری مراسم جاماندگان اربعین با حضور ۷۰ موکب در گاوازنگ زنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدشمس‌الدین موسوی اظهار کرد: برای عزاداری چهلمین روز شهادت شهدای کربلا مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در زنجان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه این مراسم از ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود و تا اذان مغرب ادامه دارد، اعلام کرد: مسیر پیاده‌روی از کنار تاج سد گاوازنگ تا مزار شهدای گمنام تدارک دیده شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان تعداد موکب‌هایی که در مسیر مستقر می‌شوند و ارائه خدمات پذیرایی و فرهنگی را برعهده دارند، ۷۰ موکب برشمرد و گفت: این موکب‌ها با همکاری گروه‌های مردمی و جهادی فعالیت می‌کنند.

وی در مورد ایاب و ذهاب زائران عنوان کرد: مینی‌بوس در مسیر اعلامی مستقر خواهد شد و مانند سال‌های گذشته برای رفاه حال زائران، تعدادی ون در مسیر پیاده‌روی با هدف جابه‌جا کردن افراد کهنسال یا دارای محدودیت حرکتی، در نظر گرفته شده است.

موسوی ادامه داد: همچنین برای رفاه حال شرکت‌کنندگان در این مراسم پارکینگ نمایشگاه بین‌المللی کاسپین و محوطه‌های باز روستای گاوازنگ به سمت ورودی تاج سد برای پارک خودروهای زائران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در این مراسم، اقامه نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا، مداحی و خواندن زیارت‌نامه اربعین در مزار شهدای گمنام برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان یادآور شد: موکب شهدای گمنام تنها موکبی است که همه روزه در گاوازنک برقرار است و از مراجعه کنندگان پذیرایی می‌کند.

کد خبر 6205443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha