۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۶

«از نی تا نینوا» افتتاح شد/ عرض ارادت نی‌ها به ساکن سرزمین نینوا

«از نی تا نینوا» افتتاح شد/ عرض ارادت نی‌ها به ساکن سرزمین نینوا

نمایشگاه «از نی تا نینوا» متشکل از ۲۲ اثر با خط نستعلیق و زینت‌شده با تذهیب با مضمون امام حسین (ع)، عاشورا و اربعین برپا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نگارخانه تخصصی هنرهای ایرانی اسلامی ترانه باران، «از نی تا نینوا» نمایشگاه خط و خوشنویسی متشکل از ۲۲ اثر با خط نستعلیق و زینت‌شده با تذهیب با مضمون امام حسین (ع)، عاشورا و اربعین است که در آستانه اربعین برپا شد.

این نمایشگاه در راستای اهداف حمایتی گالری «ترانه باران» از هنرهای ایرانی-اسلامی در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی و با نمایش آثار خوشنویسی بانویی افغانستانی برای نخستین‌بار در خاورمیانه رقم خورده است.

مراسم افتتاح نمایشگاه «از نی تا نینوا» با حضور هنرمندان، شعرا و مسئولان فرهنگی افغانستان در ایران برگزار شد.

در این مراسم مهتاب ساحل نماینده افغانستان در موسسه فرهنگی اکو، با اشاره به وضعیت و شرایط زنان افغانستانی گفت: شرایط بانوان افغانستان بر هیچکس پوشیده نیست. بانویی که توانسته به عنوان یک هنرمند خود را به جامعه معرفی کند قطعاً مشکلات و سختی‌های بسیار زیادی را پشت سر گذاشته تا بتواند به این نقطه برسد. خوشحال هستم که امروز می‌توانم از فرشته احمدی به عنوان بانوی قهرمان از افغانستان یاد کنم که توانسته با هنر خود ایران فرهنگی را با همگان به اشتراک بگذارد. در افغانستان همه چیز از هنر، ساز، آواز و زن سانسور است. از این رو زنانی که می‌توانند فرهنگ و هنر خود را با هنرشان معرفی کنند قابل ستایش و قدردانی هستند.

فرشته احمدی هنرمند خوشنویس نیز با تاکید بر آنکه نمایشگاه «از نی تا نینوا» عرض ارادت نی‌ها به ساکن سرزمین نینوا است، گفت: مفتخر هستم که نخستین نمایشگاه انفرادی یک بانوی افغانستانی در خاورمیانه متبرک به نام امام حسین (ع) است. جا دارد از نگارخانه ترانه باران به عنوان تنها نگارخانه تخصصی فعال در حوزه خط و خوشنویسی تشکر کنم که این شرایط را برای من به وجود آورد تا بتوانم آثارم را به نمایش بگذارم.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «از نی تا نینوا» می‌توانند تا ۹ شهریور هر روز به غیر از ایام تعطیل از ساعت ۱۵ الی ۱۹ به آدرس تهران اقدسیه، خیابان عزت‌الله انتظامی، بعد از چهار راه منجیل، بن بست عباسی‌زاده، پلاک ۳، واحد ۲، نگارخانه ترانه باران، مراجعه کنند.

کد خبر 6206530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha