۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸

نماینده جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در تایلند:

شجاعت حضرت زینب(س) الهام‌بخش انسان‌های آزاده است

شجاعت حضرت زینب(س) الهام‌بخش انسان‌های آزاده است

نماینده جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در تایلند به نقش حضرت زینب(س) در واقعه کربلا اشاره کرد و گفت: آن حضرت با ایثار، شجاعت و هوشمندی، نقش مهمی در حفظ و انتقال پیام عاشورا ایفا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، مراسم بزرگداشتی با حضور سفیر و اعضای سفارت و تعدادی از شیفتگان اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان در حسینیه ولایت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، زیارت عاشورا و ذکر مصائب انجام و سپس، حجت‌الاسلام صدرالسادات، نماینده جامعةالمصطفی (ص) العالمیه به بررسی ابعاد مختلف پیاده‌روی اربعین از جمله تاریخچه، فلسفه، نمادها و تأثیرات اجتماعی آن پرداخت.

وی با اشاره به اینکه اربعین تنها یک مراسم مذهبی نیست، بلکه یک حرکت عظیم اجتماعی و سیاسی و به نقش این مراسم معنوی در تقویت وحدت و همبستگی مسلمانان جهان تأکید کرد.

حجت‌الاسلام صدرالسادات در ادامه سخنان خود، اربعین را نقش مهمی در حفظ و انتقال پیام عاشورا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره امام حسین (ع) و یارانش دانست و این رویداد را تقویت کننده جایگاه شیعه در جهان اسلام و نیز باعث گسترش فرهنگ مقاومت قلمداد کرد.

وی گفت: اربعین، نمادی از مقاومت در برابر استکبار و ظلم است و الهام‌بخش مبارزان راه آزادی به شمار می‌آید و به عنوان یک عامل وحدت‌بخش، به ایجاد وحدت بین مسلمانان و کاهش اختلافات فرقه‌ای کمک کرده است.

پیاده روی اربعین پیام‌آور صلح، دوستی و برادری است

حجت‌الاسلام صدرالسادات اظهار داشت: مراسم اربعین حسینی با نشان دادن قدرت نرم شیعیان، معادلات قدرت در منطقه را تغییر داده و به افزایش نفوذ شیعه در جهان اسلام کمک کرده و این حرکت عظیم، نه تنها یک مناسبت مذهبی، بلکه یک رویداد تاریخیست که در آینده نیز تأثیرات خود را بر جهان خواهد گذاشت.

وی ابراز کرد: این رویداد ارزش‌هایی همچون ایثار، فداکاری، کمک به نیازمندان و همدلی را تقویت و الگویی برای زندگی اجتماعی و فرصتی برای تبادل فرهنگی بین زائران از کشورهای مختلف و پیام‌آور صلح، دوستی و برادری و به کاهش تنش‌ها و اختلافات کمک می‌کند.

نماینده جامعةالمصطفی (ص) العالمیه افزود: پیاده‌روی اربعین یک پدیده اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که تأثیرات گسترده و عمیقی بر جهان گذاشته و این رویداد، فراتر از یک مناسبت مذهبی، به یک نماد جهانی از وحدت، همبستگی و مقاومت تبدیل شده است.

وی به نقش حضرت زینب (س) در واقعه کربلا اشاره کرد و گفت: آن حضرت با ایثار، شجاعت و هوشمندی، نقش بسیار مهمی در حفظ و انتقال پیام عاشورا ایفا کرد و با بیان دقیق وقایع و بیان مظلومیت اهل بیت (ع)، چهره واقعی دشمنان را به جهانیان نشان و باعث بیداری افکار عمومی و ایجاد موجی از نفرت نسبت به دشمنان شد و الگوی کامل یک زن مسلمان و مبارز و تا ابد الهام‌بخش انسان‌های آزاده خواهد بود.

شایان ذکر است، این مراسم با مدیحه‌سرایی در مقام والای امام حسین (ع) به پایان رسید.

کد خبر 6206819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha