۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۲۶

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری:

سرعت غیرمجاز یکی از مهم‌ترین علل تصادفات در استان است

سرعت غیرمجاز یکی از مهم‌ترین علل تصادفات در استان است

شهرکرد-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری عامل انسانی را علت وقوع ۸۰ درصد تصادفات در استان دانست و گفت: عمده این تصادفات به علت سرعت غیرمجاز و عدم رعایت حق تقدم بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حیدری صبح امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ایام اربعین حسینی (ع) رو به اتمام است و تعداد قابل توجهی از مسافران در حال بازگشت به خانه هستند.

وی افزود: بیش از ۲۱۰ اتوبوس از استان چهارمحال و بختیاری در مسیر برای حمل و نقل زوار اربعین فعال هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تعطیلات آخر ماه صفر نیز در پیش است و طبیعتاً استان میزبان مسافران و گردشگران خواهد بود.

حیدری عنوان کرد: همچنین در آستانه بازگشایی مدارس قرار داریم که این واقعه نیز بر ترافیک شهر اضافه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در همه موارد ذکر شده تدابیر ترافیکی مهم است و باید مدنظر قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تصادفات روزهای گذشته در استان، اضافه کرد: دلایل این حوادث بررسی و در نهایت یک تقسیم کاری صورت گرفت تا از ظرفیت دستگاه‌های خدمات رسان و خودرو و تجهیزات، نیروهای پلیس، راهداری و همه دستگاه‌های متولی استفاده شود تا ایام پیش‌رو را با سلامت پشت سر بگذاریم.

حیدری با اشاره به اینکه عامل انسانی علت وقوع بیش از ۸۰ درصد تصادفات در چهارمحال و بختیاری است، بیان کرد: عمده این تصادفات نیز به دلیل سرعت غیرمجاز و عدم رعایت حق تقدم رخ داده است.

وی تاکید کرد: علی‌رغم اینکه در بسیاری از مناطق استان جاده‌ها چهار خطه هستند اما در همان جاده‌های چهار خطه نیز تصادفات بسیار بدی رخ داده است و این نشان می‌دهد هر چقدر جاده‌ها توسعه پیدا کند و ضوابط ایمنی رعایت در آن‌ها رعایت شود اما اگر مردم قوانین رانندگی را رعایت نکنند باز شاهد تصادفات خواهیم بود.

کد خبر 6207181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha