۶ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۴۴

مهر گزارش می دهد؛

سهم ۲ ساعته خانوارهای مازندرانی از خاموشی/ بی برقی در تابستان

سهم ۲ ساعته خانوارهای مازندرانی از خاموشی/ بی برقی در تابستان

ساری- رفت و برگشت برق در روزهای گرم و شرجی تابستان، مشترکان مازندرانی را کلافه و سردرگم کرده است و هر خانوار روزانه دو ساعت یا بیشتر از خاموشی سهم می برند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: رفت و برگشت برقی و خاموشی‌های مکرر برق طی یک ماه گذشته در استان مازندران مشکلاتی را برای بخش‌های خانگی تا تجاری و صنعتی ایجاد کرده است.

به طور میانگین بخش خانگی روزانه دو ساعت بی برقی را تجربه می‌کنند و این میزان برای بخش‌های صنعتی در استان بیشتر است و بخش تولید و صنعت، سهم بیشتری را از نبود برق به دوش می کشند.

گرما و شرجی بودن هوا از یک سو و بی برنامگی در قطع برق و اعلام نشدن برنامه خاموشی از قبل به مشترکان آنان را کلافه و سردرگم کرده است.

یک مشترک مازندرانی با اظهار اینکه متأسفانه ادارات برق درباره قطع و خاموشی پاسخگو نیست، از متولیان امر خواست تا زمان خاموشی‌ها و قطع برق را به دلیل گرمای طاقت فرسای هوا و شرجی بودن کمتر کنند.

وی که خود را جعفری معرفی کرد، در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: قطعی برق سبب می‌شود تا آپارتمان نشینان با مشکلات زیادی از جمله قطعی آب نیز روبرو شوند و خاموشی چندساعته مشکلات زیادی را برای اهالی ایجاد می‌کند.

وی سوختن وسایل برقی نظیر کولی گازی و یخچال را از جمله تبعات خاموشی‌های بی برنامه برق ذکر کرد.

خاموشی برق از قبل اعلام شود

یک بانوی خانه دار نیز با اظهار اینکه وقتی خاموشی‌های برق از قبل اطلاع رسانی نمی‌شود، مشکلات مردم مضاعف و دوچندان می‌شود، ادامه داد: در یکی از روزها که داخل آسانسور بودم برق قطع شد و با زحمت توانستم از آن خارج شود.

سهم ۲ ساعته خانوارهای مازندرانی از خاموشی/ بی برقی در تابستان

این بانو با اظهار اینکه بی برقی سبب قطع برق و اختلال در تلفن همراه می‌شود، افزود: طی یک ماه اخیر خاموشی‌های وقت و بی وقت برق امان مردم را در این گرمای شرجی هوا بریده است و افزود: هنوز خسارت لوازم برقی ما که طی سال‌های قبل سوخته بود را از اداره برق نگرفتیم و خاموشی‌های مکرر امسال نیز خسارت زا خواهد بود.

قطع و خاموشی برق اصناف و کسبه‌های بازار را نیز کلافه کرده است و به اعتقاد آنان عدم اطلاع رسانی خاموشی‌ها، برنامه ریزی آنان را نیز با خلل روبرو کرده است.

یک کاسب بازاری در ساری با اظهار اینکه طی روزهای گذشته همواره نگران هستیم که برق خاموش می‌شود، افزود: اداره برق باید جدول خاموشی‌ها را به مردم اطلاع کند و بدانند مناطق چه ساعتی با خاموشی روبرو می‌شوند تا بتوانند برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

محمدی با بیان اینکه متأسفانه یک روز ظهر و روز دیگر غروب برق خاموش می‌شود، افزود: به دلیل قطع و وصل مکرر برق، وسایل سرمایشی دچار خسارت و خرابی می‌شود و متولیان امر باید اطلاع رسانی قبلی داشته باشند تا اصناف و مردم بتوانند کارهایشان را مدیریت کنند.

متولیان امر باید اطلاع رسانی قبلی داشته باشند تا اصناف و مردم بتوانند کارهایشان را مدیریت کنند

بخش صنعت که همواره زخم خورده ناترازی و کمبود انرژی برق و گاز در تابستان و زمستان است و به اعتقاد فعالان این حوزه، قطع انرژی و یا اجرای طرح تعطیلی یک یا نیم روزه در هفته حال و روز تولید را در این بخش بد کرده است.

کاهش تولید سیمان در پی افت برق و محدودیت‌های انرژی از جمله اثرات و تبعات به شمار می‌رود که سبب شده این کالای مورد نیاز برای ساختمان سازی در برخی مناطق استان مازندران تا قیمت ۲۰۰ هزار تومان به ازای هر پاکت عرضه شود.

متولیان صنعت برق کاهش تولید و ناترازی بین تولید و مصرف را مهمترین دلیل اعمال خاموشی‌های خودخواسته بیان می‌کنند و در عین حال مشترکان را به مصرف بهینه انرژی دعوت و توصیه می‌کنند.

نیروگاه شهید سلیمی به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشور در استان مازندران فعالیت دارد و متخصصان این نیروگاه در گرمای ۶۰ درجه در واحدهای نیروگاهی مشغول تأمین برق مشترکان هستند و برخی هفته‌ها سه تا چهار شب نیروهای مجموعه برای تعمیرات اساسی بدون وقفه و استراحت به تعمیرات واحدها می‌پردازند.

ناترازی برق بالا است

نورالله ادبی مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق نکا با بیان اینکه ناترازی تولید و مصرف در کشور و به ویژه در تابستان بالا است، افزود: باید فرهنگ مصرف بهینه بین مشترکان نهادینه شود.

سهم ۲ ساعته خانوارهای مازندرانی از خاموشی/ بی برقی در تابستان

وی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه همکاران نیروگاه در تلاش هستند تا وضعیت تولید روز به روز بهبود پیدا کند و تلاش می‌کنیم ناترازی تولید و مصرف کمتر شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با اعلام این خبر افزود: در این پنج ماه بیش از ۴ میلیارد و ۳۳۵ میلیون و ۵۴۹ هزار کیلو وات ساعت انرژی خالص در واحدهای بخار و بلوک سیکل ترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

فیروزجایی با بیان اینکه در پنج ماه گذشته حدود ۷۱ درصد انرژی تولیدی در واحدهای بخاری و بیش از ۲۹ درصد در بلوک سیکل ترکیبی به دست آمد، گفت: در این مدت حدود ۴۹ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه طبق برنامه محقق شد.

وی با اظهار اینکه شبکه برق کشور به هم پیوسته است، افزود: همکاران ما در مناطق مختلف پای کار هستند تا تولید بهتری داشته باشیم ولی باید بدانیم برق سخت، گران و پرهزینه تولید می‌شود و لازم است مشترکان همکاری داشته باشند.

کارشناسان صنعت برق، با توجه به فرایند سخت و پرهزینه تولید برق در نیروگاه‌ها، از مشترکان درخواست کردند با عمل به توصیه‌های کارشناسان در زمینه مصرف بهینه انرژی از قبیل عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف، تنظیم کولرهای آبی روی دور کند و دمای کولرهای گازی روی ۲۴ درجه، به خادمان خود در صنعت برق کمک کنند تا تابستان امسال را با کمترین مشکل در تولید و توزیع برق برای همه هموطنان در اقصی نقاط کشور سپری شود.

بیش از سه میلیون مشترک برق در استان مازندران وجود دارد و میزان مصرف برق استان در فصل تابستان به طور میانگین از سه هزار مگاوات فراتر می‌رود و این میزان در فصل پاییز و زمستان به یک سوم کاهش می‌یابد.

کد خبر 6208023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمید IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      26 0
      سلام خدمت شما وخسته نباشید قطعی برق روزانه و بی برنامه اداره برق اگه وسایل برقی بسوزنن با این گرونی قیمت‌ها جواب گو کی هست آیا خسارت اینا رو تقبل میکنه اداره برق
      • علی IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
        11 1
        استان مازندران که به دریای خزر وصل هستش و تو دریای خزر منابع فراوان نفت و گاز هستش خب استاندار مازندران دستور بده که برن از منابع گاز و نفت خزر برای تامین سوخت نیروگاها برداشت بکنن
      • مهدی IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
        16 1
        سلام در جواب آقا علی استاندار و مسئولین فرمودن چشم 😂
    • علی IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      16 7
      درسالهای ۱۴۰۱ و۱۴۰۲ اصلا قطعی برق نداشتیم حتی یکساعت، امسال چه اتفاق خارق العاده ای افتاده که هروزقطعی برق داریم!!! اگه مرحوم رییسی الان رییس جمهوربود آیا جرات داشتند تا قطعی برق داشته باشند؟قطعا خیر،بازهم سوال دارم ازسال قبل تا تابستان امسال چه شده که سال قبل حتی یکساعت قطع برق نداشتیم ولی امسال دا
    • بینام ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      11 1
      فریزر من خراب شده و کلی اغذیه نابود شد خدا نگذره از باعث و بانیش
    • رها ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      17 1
      خدا ....ازتون نگذره.....هوای شرجی.....گرمای طاقت فرسا.....قطعی برق..در مازندران.......خدا ازتون نگذره....
    • امین ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      6 1
      از ساعت 8صبح تا 9شب قطعی برق در ناحیه شهرک صنعتی سلمانشهر داریم هروز هم هست ..واقعا داریم به کجا میرویم
    • ناشناس IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      8 2
      در طول روز چند برق به شکل چند ثانیه قطع میشه دوباره وصل میشه..این چقدر به وسیله های برقی آسیب میزنه..لباسشویی در حال خشک کن بود یهو برق رفت و برگشت چند ثانیه ای داشت.،خب چی میشه..یخچال هم همین.،خسته شدیم
    • داود IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      5 1
      زمانبندیه قطع برق و اعلام کنن مسئولین مربوطه،لطفا!!!
    • آرش IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      8 1
      حق الناس وجود ندارد اگر دارد این همان حق الناس است پول اجاره خونه بزور میدیم یخچال خونمون خراب شد هیچ کی جواب نمیده
    • ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      5 2
      درشهرکهای محمودآبادمازندران،علاوه برگرانی عجیب مصرف برق وقطع شدن روزانه،متاسفانه پمپ آب هم‌که برقی است کارنمیکندوآب‌هم قطع میشود.بنابراین قطع آب وبرق باهم کلافه کننده شده است.
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      12 1
      این قطعی برق فقط شامل کلافگی مردم نمیشه اصلا به این فکر نمیکنن که چقدر از شغل ها صدمه میبینن نانوا خمیرش خراب میشه باید دور بریزه بقیه شغل ها هم همینطور هرشغلی به یک صورت ضررری میبینه
    • عجب ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      9 1
      خوبه هشتاد میلیون نفر هستیم با این همه منابع، اگه بالای صد میلیون بودیم که باید کلا بدون برق زندگی می‌کردیم.
    • فاطمه IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      4 0
      همین الان تو ساری داریم دومین قطعی دو ساعته رو در یک روز تجربه میکنیم ،
    • حسین ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
      4 4
      شهید ریسی روحت شاد ما قطعی برق نداشیم
    • ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
      7 0
      ساعت قطع برق اعلام کنید ....تو آسانسور نمونیم.... آخه ساعت ۸ شب ،
    • ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
      1 1
      واقعا چرا مرحوم ریسی بود قعطی نداشتبم دیروز رفتم بازار دقیقا ساعتی ک کاسبها و مغازه دارها باید کار میکردند برق قطع شد هیچی دیگه بنده های خدا اهو صد ناله مغازه ها رو بستن
    • مونا IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
      1 0
      با این قطعی برق مصرف از بهینه گذشته .باید کمی از صادرات برق به کشورهای همسایه کم کرد.چراغی که به خانه رواست.....
    • 😑 IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
      1 0
      واقعا چرا باید انقد برقارو ببرن اونم سه ساعت آدم از گرما کلافه میشه یا به قول دوستان وسایل برقی مثل یخچال بسوزه کی میخواد تو این اوج گرونی یخچال بخره
    • شهروند ساری ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
      1 0
      متاسفانه در ساری هر روز به مدت ۲ ساعت برق قطع میشود. در حالیکه نیمی از شهر هیچگاه در شبانه روز قطعی برق را تجربه نمی‌کنند. حال مسئول محترم پاسخ بدهد که این ناعدالتی‌ فاحش چطور هر روز اتفاق می افتد و هیچکس هم پاسخگو نیست
    • ابی IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
      1 0
      والا ما دزفولیم امروز از 8شهریور ماه هوای 60 درجه وسط ظهر ازساعت 11تا 12ونیم برق قطع بوده