۶ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۳۶

اخبار کتاب در جهان؛

ماهنامه «بوخ‌مارکت» تعطیل می‌شود

ماهنامه «بوخ‌مارکت» تعطیل می‌شود

ماهنامه بوخ‌مارکت (بازار کتاب) که از سال ۱۹۶۶ مجله تخصصی کتابفروشی‌های آلمان بوده، پس از نیم قرن حضور در عرصه کتاب تا پایان امسال فعالیت خود را متوقف می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ماهنامه بوخ‌مارکت [بازار کتاب] که از سال ۱۹۶۶ مجله تخصصی کتابفروشی‌های آلمان بوده است، پس از نیم قرن حضور در عرصه کتاب و کتابخوانی تا پایان امسال فعالیت خود را متوقف می‌کند.

مجله BuchMarkt در سال ۱۹۶۶ به عنوان یک «مجله ایده برای تجارت کتاب» تأسیس شد و تا امروز تحت سردبیری کریستین فون زیتویتز که در سال ۲۰۲۳ درگذشت، منتشر می‌شود. مخاطبین اصلی آن فعالین صنعت نشر و کارکنان حوزه فروش و سایر مشاغل صنعت کتاب بود. از سال ۲۰۲۲، این مجله بخشی از تعاونی کتابفروشان کتاب الکترونیکی نیز بوده است. بر اساس اخبار اعلام شده فعالیت آن تحت عنوان www.buchmarkt.de حفظ خواهد شد و تمام توافقات منعقد شده در مورد فهرست‌ها و مجوزهای پرفروش اشپیگل معتبر هستند و ادامه خواهند یافت.

جولیان مولر مدیرعامل این‌نشریه با اعلام این‌خبر گفت: علی‌رغم تلاش‌های فراوان، افزایش هزینه‌ها و تغییرات جدید در بازار کتاب باعث شده تا مدیریت مجله تصمیم به تعطیلی آن بگیرد. او گفت: وضعیت برای همه ناشران در این صنعت متشنج است، کاهش اشتراک و درآمد تبلیغاتی کار روزانه را دشوارتر و دشوارتر کرده است. البته این در تجزیه و تحلیل و ارزیابی ما از ارقام از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ قابل مشاهده بود، بر این اساس ما برای خودمان تعریف کرده‌ایم که چطور کار را ادامه یا توسعه دهیم، مهمترین گروه‌های هدف اشتراک ما چه کسانی هستند و مهمتر از همه، برای دستیابی به این هدف چه چیزی را باید در بازار کتاب تغییر دهیم.

سقوط درآمد از سال ۲۰۲۳

وی افزود: همیشه برای ما روشن بود که BuchMarkt به عنوان یک مجله ماهانه نقش ویژه ای دارد، ما با تغییر مکان مجله و راه اندازی مجدد buchmarkt.de به عنوان یک پلت فرم دانش و آکادمی برای نمایشگاه کتاب فرانکفورت امسال برنامه ریزی کرده بودیم. طبق برنامه پیش می‌رفتیم تا اینکه درآمد تبلیغات در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به شدت سقوط کرد. در ابتدای فوریه، ارقام کسب و کار را نهایی کردیم و در نتیجه درآمد تبلیغاتی بیشتری را از دست خواهیم داد. در نتیجه، ما نتوانستیم یک برنامه مالی تهیه کنیم که سرمایه گذاری‌های لازم را پوشش دهد و منجر به توسعه مثبت درآمد در سال‌های آینده شود. این تحولات ما را مجبور به ارزیابی مجدد کرده است و مجبور شدیم تصمیم بگیریم که آیا با وجود تحولات در زمان بسیار دشواری برای همه، امکان اجرای برنامه ما وجود دارد یا خیر. متأسفانه ما نتوانستیم به این سوال پاسخ مثبت دهیم. کاهش تعداد مشترکین منجر به کاهش تیراژ مجله و کاهش درآمد تبلیغاتی آن شده است، به شکلی که انتشار آن دیگر توجیه اقتصادی ندارد.

خداحافظی در ماه دسامبر

او در ادامه توضیح داد: بر خلاف میل باطنی مجبور به اتخاذ این تصمیم سخت شده‌ایم و در سال ۲۰۲۵ دیگر این مجله منتشر نخواهد شد. آرزوی ما این است که BuchMarkt را در پنجاه و نهمین سال وجودش به پایانی شایسته برسانیم و با یک کتابچه یادبود در ماه دسامبر خداحافظی کنیم. این نشان دهنده سطح بالای وفاداری و وابستگی عاطفی به مجله BuchMarkt است. با این حال، برای ما، یک پایان خوب به این معنی است که به همکاران خود فضا و زمان کافی بدهیم تا بتوانند کار جدیدی را پیدا کنند که بتوانند در سال جدید از نو شروع کنند، و همچنین مجله را تا روز آخر به مشترکین وفادار خود تحویل خواهیم داد.

این مجله در طول دوران فعالیت خود به‌عنوان پل ارتباطی میان ناشران، نویسندگان و خوانندگان، نقش مؤثری در توسعه فرهنگی و اقتصادی صنعت کتاب آلمان داشته است. آخرین شماره این مجله در دسامبر ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد.

کد خبر 6208088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha