۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۴۲

کاظمی مطرح کرد؛

اجرای فرآیند تربیتی با استفاده از ارزش‌های دینی و ملی و فرهنگی‌

اجرای فرآیند تربیتی با استفاده از ارزش‌های دینی و ملی و فرهنگی‌

وزیر آموزش و پرورش گفت: در صدد هستیم فرآیند تربیتی با استفاده از ارزش‌های دینی و ملی و فرهنگی‌مان داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هشتم شهریور و شهدای خدمت با بیان اینکه خداوند را شاکرم که نعمت خدمت در نظام تعلیم و تربیت را به من داده است گفت‌: آنچه که امروز باید بیشتر به آن بپردازیم و بیشتر از آن یاد کنیم؛ اندیشه‌های والای شهیدان رجایی و باهنر است. بزرگانی که عهده‌دار نظام تعلیم و تربیت بودند و علی رغم عمر بسیار کوتاهشان، در طول تاریخ ماندگار و جاودان شدند و طبیعتاً رفتارهای این شهیدان بزرگ، فرهنگ نظام تعلیم و تربیت را تثبیت کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: من هرگاه به این نکته فکر می‌کنم که در چه جایگاهی قرار دارم تنم می‌لرزد. مسئولیت‌های سنگین دنیوی و اخروی بر دوش من است.

وی با طرح این سوال که ما چه مسئولیتی در قبال مردم و فرزندان آنها داریم گفت: شهید رجایی وقتی حس مسئولیت را داشت؛ لحظه‌ای آرام و قرار نگرفت. مردم داری، ساده زیستی، ارتباط بسیار صمیمانه و برخورد از لطف و مهربانی و محبت با معلمان، مدیران و مردم از تصویرهای زیبای شهیدان رجایی و باهنر است.

کاظمی با اشاره به سخن شهید رجایی که "به نماز نگویید کار دارم؛ به کار بگویید وقت نماز است"؛ گفت: اگر شهید رجایی و شهید باهنر ماندگار شدند به دلیل نوع نگاهشان به خداوند متعال و جانفشانی‌شان در راه اوست. من به عنوان یک معلم تمام تلاشم را خواهم کرد تا دغدغه‌های معلمان و مدیران را تا جایی که می‌توانم کم و فضای تعلیم و تربیت نیکو را فراهم کنم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنم مسیر درستی را برای اجرای نظام تعلیم و تربیت طراحی کنم؛ گفت: می‌خواهیم فرآیندی تربیتی را با استفاده از ارزش‌های دینی و ملی و فرهنگی مان داشته باشیم. تمام همت خود را به کار خواهم گرفت تا فرهنگ نماز، قرآن، انفاق، ایثار و ارزش‌های دفاع مقدس در نظام تعلیم و تربیت ساری و جاری شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تمام تلاشمان را خواهیم کرد که مسیر پیشرفت با همراهی معلمان طی شود و این امر محقق نخواهد شد مگر با تفضل خداوند، عنایت اهل بیت و توسل به شهدای نظام تعلیم و تربیت خصوصاً شهیدان رجایی و باهنر و با استفاده از خرد جمعی کارشناسان نهاد تعلیم و تربیت

کد خبر 6209531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      0 0
      چرا ..مدارس را طوری اداره نمی‌کنیم تا ..دانش آموزان تمایل به ماندن در مدرسه باشند ..و .نه فرار از آن.