۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۲۴

معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان خبرداد؛

رهایی یک اعدامی درکرمان با اجرای پویش به عشق امام حسین(ع)می بخشم

رهایی یک اعدامی درکرمان با اجرای پویش به عشق امام حسین(ع)می بخشم

کرمان- معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان گفت: یک محکوم به اعدام در کرمان، در پویش به عشق و حرمت امام حسین(ع) می بخشم، از قصاص نجات یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمدامیر ابراهیمی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش و پیگیری اعضای شعبه ۴۰ شورای حل اختلاف مستقردر زندان شهرستان کرمان، خانواده یک مقتول به رهایی محکوم به قصاص، رضایت دادند.

وی افزود: این خانواده که یکی از عزیزانشان به قتل رسیده بود، به حرمت امام حسین (ع) از حق قصاص گذشتند و رضایت خود را به رهایی قاتل اعلام کردند.

ابراهیمی بیان کرد: قاتل در سال ۱۳۹۹ بر اثر عدم کنترل خشم آنی مرتکب یک فقره قتل می‌شود که پس از طی مراحل رسیدگی حکم به قصاص نفس متهم صادر می‌شود.

معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان ادامه داد: تلاش و پیگیری بی وقفه اعضای شورای حل اختلاف شعبه ۴۰ ویژه زندان کرمان ادامه یافت و در این خصوص چندین جلسه سازش نیز برگزار شد.

ابراهیمی افزود: با اقدامات فوق و درنهایت به برکت نام امام حسین (ع) خوشبختانه خانواده مقتول رضایت خود را اعلام کرده و قاتل پس از ۴ سال مورد عفو و بخشش قرار گرفت.

این مقام قضائی ضمن اعلام رضایت از عملکرد شورای حل اختلاف زندان کرمان، گفت: امیدواریم با فرهنگ سازی و ارائه آموزش‌های صحیح در خصوص راهکارهای کنترل خشم و مسائل حقوقی به شهروندان، شاهد کاهش نزاع و جرایم متعاقب آن در جامعه باشیم.

کد خبر 6209602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha