۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۴۷

هم‌زمان با هفته دولت؛

۱۳ پروژه میراث‌فرهنگی لرستان افتتاح شد

۱۳ پروژه میراث‌فرهنگی لرستان افتتاح شد

خرم‌آباد - هم‌زمان با هفته دولت ۱۳ پروژه در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری لرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، هم‌زمان با هفته دولت و با حضور قائم وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور ۱۳ پروژه در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری لرستان به بهره‌برداری رسید.

علی دارابی معاون وزیر میراث‌فرهنگی در آئین افتتاح این طرح‌ها در خرم‌آباد، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۶ پروژه مرمت و بهسازی و بازسازی حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری لرستان در دست اقدام است که هم‌زمان با هفته دولت ۱۳ پروژه آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین طرح‌های افتتاح شده در هفته دولت مرمت ساختمان سربازخانه قلعه «فلک‌الافلاک» بوده است که در دوطبقه دو هزار و ۵۰۰ مترمربع تکمیل شده است.

معاون وزی: میراث‌فرهنگی، گفت: مرمت این ساختمان از حدود ۱۰ سال گذشته آغاز شده و با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان تکمیل شده و به‌عنوان موزه از آن استفاده خواهد شد.

دارابی اظهار امیدواری کرد از محل اعتبارات استانی و اعتبارات موزه‌ها در وزارت میراث‌فرهنگی، این بنای تاریخی با عنوان سایت موزه بزرگی به بهره‌برداری برسد.

وی موزه‌ها را ویترین بزرگی از هویت و تاریخ کشور دانست و بیان داشت: موزه‌ها نقش مهم و بسزایی در هویت‌بخشی به جامعه و معرفی نیاکان ما به جامعه بشری دارد.

قائم وزیر میراث‌فرهنگی در ادامه، توسعه موزه‌ها را از سیاست‌های مهم وزارت میراث‌فرهنگی دانست و گفت: موزه‌ها تمدن نیاکان ما و پیام صلح و فرهنگ و رسوم اجتماعی ما را به جهان نشان می‌دهد.

کد خبر 6209654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha