۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۵۲

مشاوره راه اندازی تولیدی لباس زنانه و مردانه در کوک باما

مشاوره راه اندازی تولیدی لباس زنانه و مردانه در کوک باما

یکی از مراجع تخصصی در زمینه صنعت پوشاک، مجموعه کوک باما(kookbama.com) است که شما در هر کجای ایران که باشید می‌توانید برای راه اندازی کارگاه خود از کوک باما مشاوره و راهنمایی بگیرید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، همه افراد فعال در زمینه پوشاک همیشه به داشتن یک کسب و کار مستقل و راه اندازی یک کارگاه پوشاک برای خود فکر می‌کنند. داشتن کارگاه پوشاک یا تولیدی لباس علاوه بر اینکه کسب و کار بسیار سودمندی است، جذابیت‌های فراوانی هم دارد. این جذابیت و سوداوری تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که این مسیر آگاهانه آغاز شود و با پشتکار و تلاش ادامه پیدا کند.

یکی از مراجع تخصصی در زمینه صنعت پوشاک، مجموعه کوک باما ( kookbama.com) است که شما در هر کجای ایران که باشید می‌توانید برای راه اندازی کارگاه خود از کوک باما مشاوره و راهنمایی بگیرید و محصولات مورد نیاز کارگاه را به صورت نقد و اقساط از این مجموعه خریداری نمایند. ارسال رایگان محصولات و گارانتی آنها از دیگر خدماتی است که کوک با ما به مشتریان گرامی عرضه می‌کند، تا بتوانند با خیال آسوده در این صنعت وارد شده و برای کسب سود بیشتر تلاش نمایند تا به اهداف خود برسند.

مراحل راه اندازی تولیدی لباس

برای کسب علم و آگاهی در مورد مراحل راه اندازی کارگاه پوشاک، باید قبل از هر چیز به چند اصل اساسی توجه داشته باشید که شامل موارد زیر است:

تعیین هدف

بررسی مزایا و معایب

شناسایی مراحل راه اندازی کارگاه

تعیین هدف

اولین و مهمترین قدم برای راه اندازی کارگاه پوشاک تعیین هدف است. پس خوب فکر کنید. هدفتان از راه اندازی این کارگاه چیست؟ تنها به دنبال کسب سود و درآمدید؟ آیا به کار تولیدی پوشاک علاقه دارید؟ صنعت پوشاک برایتان جذاب و مهم است؟ دغدغه کیفیت و جذب مشتری دائم دارید؟ جای خالی طرح و مدل لباسی را در بازار خالی می‌بینید؟

شما باید هدف و مسیر مشخصی در این راه برای خودتان متصور شوید تا برنامه ریزی بهتر انجام شود. برای این منظور باید این دو مورد را مشخص کنید:

شناسایی مخاطب و بازار هدف

تعیین حوزه و زمینه کاری

بررسی مزایا و معایب

پس از مطالعه این مقاله حتماً به دنبال تحقیقات جامع و کامل‌تری در این زمینه باشید. از تجربیات پیروزی و شکست دیگران استفاده کنید. مزایا و معایب این کار را بشناسید. با مدل‌های مختلف لباس، مدل‌های محبوب و پر فروش، بازارهای قدرتمند در زمینه پوشاک و بازارهایی که هنوز اشباع نشده اند آشنا شوید.

حتی اگر قرار است تنها مدیریت کار را بر عهده داشته باشید، باز هم با مفاهیم اولیه خیاطی و دوخت و دوز لباس آشنا شوید و ترندهای روز را بشناسید.

مشاوره راه اندازی تولیدی لباس زنانه و مردانه در کوک باما

شناسایی مراحل راه اندازی کارگاه

پس از تعیین هدف و بررسی مزایا و معایب، اکنون نوبت شناسایی مراحل راه اندازی کارگاه است. پس در ادامه به بررسی اجمالی هر کدام از مراحل می‌پردازیم:

انتخاب کارگاه تولید پوشاک

اکنون آمادگی لازم برای شروع کسب و کار را دارید و می‌دانید دقیقاً قرار است چه کاری انجام دهید و در چه زمینه‌ای فعالیت داشته باشید. پس به دنبال جایی مناسب برای تاسیس کارگاه پوشاک باشید. انتخاب مکان مناسب از گام‌های مهم در تأسیس کارگاه پوشاک است.

تجهیز کارگاه پوشاک

برای خرید وسایل مورد نیاز جهت تجهیز کارگاه پوشاک، از یک مدیر اجرایی متخصص در زمینه خیاطی یا یک خیاط ماهر صنعتی و یا متخصصین راهنمایی بگیرید. افراد متخصص تجربه کار با وسایل و برندهای مختلف را دارند و در انتخاب بهترین لوازم و تجهیزات خیاطی به شما کمک می‌کنند.

هنگام بودجه بندی برای خرید تجهیزات به این نکته دقت کنید که بالا بودن قیمت وسیله لزوماً نشان دهنده کیفیت بالاتر آن نیست. برای شروع کار هم احتیاجی به خرید بهترین برندها نیست، شما می‌توانید متناسب با نیاز و ظرفیت تولید، خرید خود را انجام دهید و سپس از سود کار و با گذر زمان لوازم بهتری تهیه نمایید.

بنابراین هنگام خرید لوازم این موارد را مد نظر داشته باشید:

داشتن بیشترین کارایی مطابق با هدف

داشتن کیفیت مطلوب

قیمت مناسب

دریافت مجوز کارگاه

برای شروع هر کاری باید به قوانین آن حوزه توجه داشته باشید و از آن تخطی نکنید. بنابراین قبل از اقدام به سرمایه گذاری، از راه و چاه‌ها و موانع قانونی راه اندازی کارگاه آگاه شوید.

دریافت پروانه کسب برای یک کارگاه پوشاک کار بسیار ساده و بی دردسری است. ابتدا به اداره صدور پروانه کار مراجعه نموده و روال قانونی گرفتن مجوز راه اندازی کارگاه پوشاک را طی نمایید. مدارک کافی برای مراجعه به این ارگان را اماده کنید و تحت عنوان متقاضی گرفتن پروانه، حتماً در محل کار حضور داشته باشید.

استخدام نیروی کار

پس از پشت سر گذاشتن مراحل قانونی برای راه اندازی کارگاه پوشاک، اکنون نوبت مهمترین قسمت راه اندازی کارگاه خیاطی، یعنی استخدام نیروی کار و جمع کردن یک تیم پر تلاش و با انگیزه می‌رسد. برای استخدام نیرو به دنبال افراد توانمند و حرفه ای باشید تا خیلی زود به سود دهی برسید. برای راه اندازی یک کارگاه پوشاک با توجه به بزرگی کارگاه و حجم تولید، به افراد زیر احتیاج پیدا می‌کنید:

طراح الگو

مسئول برش پارچه‌ها

دوزنده لباس

دور دوز

شخصی برای اتو لباس‌ها

شخصی برای بسته بندی لباس‌ها

تهیه مواد اولیه

حتی با وجود داشتن تیم حرفه ای، تجهیز کارگاه و طراحی الگو، در صورت نبود مواد اولیه نمی‌توانید کار تولید را آغاز کنید. برای شروع کار تولید باید متریال لازم برای دوخت و دوز پوشاک را تهیه نمایید. انتخاب و خرید پارچه، نخ و سوزن، زیپ و سایر مواد مصرفی مورد نیاز از اصلی ترین موارد تولید پوشاک است. اگر این مواد اولیه را به شکل عمده از بنکدار خریداری کنید صرفه جویی زیادی در هزینه‌های تولید خواهد شد. کوک باما می‌تواند برای خرید بهترین متریال همراه شما باشد.

چیدمان خط تولید لباس

یکی دیگر از مهمترین نکاتی که باید هنگام راه اندازی کارگاه پوشاک به آن توجه داشته باشید، خط تولید است که تعیین کننده ارتباط بین قسمت‌های مختلف کارگاه پوشاک می‌باشد. بخش‌های مختلف باید به نحوی طراحی شوند که به شکل خطی با یکدیگر در ارتباط باشند. در این صورت پارچه از مرحله برش بلافاصله و بدون اتلاف وقت وارد مراحل بعدی می‌شود و با طی کردن مسیر خط تولید، به مرحله بسته بندی می‌رسد. با این کار بازده و سرعت کار بالاتر می‌رود و روی ظرفیت تولید هم موثر خواهد بود.

بازاریابی و فروش کارگاه پوشاک

قبل از راه اندازی کارگاه پوشاک باید بدانید که حتی با داشتن حجم زیاد لباس، چنانچه بستری مناسب برای فروش آنها در نظر نگرفته باشید، این کار سودی برای شما نخواهد داشت. بنابراین باید با بازاریابی و تبلیغات موثر، جذب مشتری به درستی انجام شود و مقدار تولید با حجم فروش مطابقت داشته باشد.

برای این منظور می‌توانید با مغازه‌های مختلف ارتباط برقرار کرده و محصولاتتان را به آنها بفروشید، یا بازاریابان حرفه ای استخدام کنید تا برای شما مشتری پیدا کنند.

مشاوره راه اندازی تولیدی لباس زنانه و مردانه در کوک باما

مشاوره راه اندازی کارگاه پوشاک با کوک باما

اکنون اطلاعات مفید و کاملی پیرامون راه اندازی کارگاه پوشاک زنانه و مردانه کسب کرده اید که در راه اندازی یک کسب و کار موفق به شما کمک خواهد کرد. فراموش نکنید که برنامه ریزی هدفمند و منطقی، با در نظر گرفتن شرایط و امکانات، اهمیت ویژه ای در روال این کار دارد. مشاوره راه اندازی کارگاه پوشاک با کوک باما (kookbama.com) برای رسیدن شما به این هدف انجام می‌شود.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6209685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha