۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۵۰

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه:

تربت حیدریه رتبه نخست نصب انشعاب آب در خراسان رضوی را دارد

تربت حیدریه رتبه نخست نصب انشعاب آب در خراسان رضوی را دارد

تربت حیدریه- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه گفت: تربت حیدریه رتبه نخست نصب انشعاب آب در استان را دارد که ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۷۰۰ انشعاب صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رضا عباسی صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی در حوزه آبفای تربت حیدریه زیرساخت‌ها بود که در دو سال اخیر با تعریف پروژه‌های مختلف بخصوص تعویض لوله‌های خط انتقال اصلی آب گام مهمی برای حوزه تأمین آب در سال‌جاری برداشته شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه افزود: با توجه به اتفاقات متعدد و جلوگیری از هدر رفت آب در خط انتقال اصلی شهر ۲۵۰۰ متر از لوله ۶۰۰ با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در منطقه کاج درخت با لوله‌های چدنی تعویض شد که سالانه از هدر رفت ۵۰۰ هزار متر مکعب آب شرب جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۴ میلیون متر مکعب آب شرب برای مصرف این شهر استحصال می‌شود، ادامه داد: این در حالی است که ۳۵ درصد آن در مسیر انتقال و توزیع به علت فرسوده بودن شبکه هدر می‌رود.

عباسی بیان کرد: زیرساخت‌های آبفای تربت حیدریه با محوریت سه پروژه آبرسانی، زون بندی مناطق و همچنین تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهرک، ولی عصر عجل الله در حال طی کردن یک جهش خوب است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه در خصوص گلایه شهروندان مبنی بر توزیع ناعادلانه آب و قطعی‌ها مکرر تاکید کرد: پروژه دوم زیرساختی در تربت حیدریه زون بندی مناطق این شهر است که فاز نخست آن در بولوار شهید بهشتی نیز اجرا شده و اگر در تمام نقاط شهر این پروژه اجرا شود با سیستم هوشمند توزیع آبرسانی عادلانه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای تقویت ایستگاه پمپاژها ۲۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در حال تأمین آن هستیم، اظهار کرد: کسری آب را جبران کردیم، اما باید سراغ سال‌های آتی برویم و ممکن است خشکسالی ادامه دار باشد و دستگاه‌های متولی کمک کنند که برنامه ریزی انجام به زودی به بهره برداری می‌رسد.

کد خبر 6209691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha