۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۵۹

معاون سازمان جهادکشاورزی خوزستان خبر داد؛

احیای ۴۳ واحد راکد و غیرفعال کشاورزی در خوزستان

احیای ۴۳ واحد راکد و غیرفعال کشاورزی در خوزستان

اهواز - معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از احیای ۴۳ طرح راکد و غیرفعال کشاورزی در استان به چرخه فعالیت با ارائه تسهیلات بانکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین بهداروندی ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی خوزستان براساس ارزیابی استانداری در میان دستگاه‌های اجرایی رتبه نخست احیای واحدهای راکد را کسب کرده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب و در صورت تأمین تسهیلات لازم بتوانیم سایر واحدهای راکد را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به چرخه فعالیت بازگردانیم.

وی سهمیه اشتغال سازمان جهاد کشاورزی در سال گذشته را ۶ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: اشتغال ۶ هزار و ۲۱۵ نفر با درصد تحقق ۹۶ درصدی محقق شد و ۴۳ طرح راکد و غیرفعال کشاورزی در استان با ارائه تسهیلات بانکی به چرخه فعالیت بازگشتند.

بهداروندی با بیان اینکه خساراتی در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به دلیل خشکسالی و کمبود بارش‌ها به ویژه در ۶ ماه نخست سال و همچنین وقوع بارندگی در فروردین و اردیبهشت سال گذشته به بخش کشاورزی وارد شده است، ادامه داد: برای کمک به بخش کشاورزی خسارت دیده، به ۱۰ هزار و ۲۰۰ بهره‌بردار که بدهی سررسید به بانک کشاورزی داشتند طبق مصوبه ستاد تسهیل و رونق استان خوزستان، ۳۷ هزار میلیارد ریال از تسهیلات کشاورزان در بازه زمانی یک تا پنج ساله امهال بدهی شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان مبنای برنامه‌ریزی در هر سازمان را داشتن آمار و اطلاعات درست عنوان و اضافه کرد: کارهای خوبی در این رابطه در اداره آمار سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شد که نتایج آن را در سال زراعی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ شاهد خواهیم بود.

سالانه حدود ۱۷.۸ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در استان خوزستان تولید می‌شود.

کد خبر 6209798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha