۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۴۷

امام جمعه یزد:

خدمت به مردم و کار برای رضای خدا سرلوحه کار تمام مسئولان باشد

خدمت به مردم و کار برای رضای خدا سرلوحه کار تمام مسئولان باشد

یزد- امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه هدف خلقت انسان رسیدن به کمال است و انسان در مسیر کمال باید به قرب الهی دست پیدا کند، گفت: یکی از مصادیق قرب الهی، خدمت به مردم و کار برای رضای خداست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری، ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان یزد با گرامیداشت سالروز شهادت شهید رجایی و باهنر و با اشاره به آیه ای از قرآن کریم اظهار کرد: امتیازی که شهید رجایی و شهید باهنر داشتند، حرکت و کار برای خداست.

وی با بیان اینکه حرکت برای امر مقدس بسیار ارزشمند است، افزود: هدف زندگی در دنیا مجهول است و انسان در وادی دنیا سرگردان است، اگر هدف را بشناسیم و بدانیم که هدف، تکامل و رسیدن به قرب الهی است، آنگاه سبک زندگی خود را بر اساس این هدف تعریف و تعیین خواهیم کرد.

آیت الله ناصری ادامه داد: شهید رجایی و شهید باهنر، هدف خود را شناخته بودند بر این اساس از همه مشکلات عبور کردند و سبک مسیر و حرکت خود را بر اساس آن هدف تعیین کردند.

وی با بیان اینکه امتیاز اسلام این است که خداوند متعال سرشت ما را کمال خواه طراحی کرده است، افزود: هیچ بشری حاضر نیست که یک پله عقب بماند بنابراین بشر باید برای رسیدن به کمال و ارضای میل کمال خواهی خود، هدف خلقت خود را بشناسد.

امام جمعه یزد ادامه داد: کمال خواهی در ادامه مسئله کل الکمال است و کل الکمال، خداوند متعال است و تمام عزت و توانمندی و قدرت در دست خداست و خداوند طوری ما را خلق کرده که بندگانش به سمت کمال راهنمایی بشوند.

وی افزود: به همین دلیل است که تاکید شده اگر یک روز شما همانند روز قبل باشد، در آن روز مغبون شده‌اید چون اساس کار و ذات ما بر پیشرفت بنا نهاده شده است.

آیت‌الله ناصری اظهار کرد: کسی که هدفش خدا باشد، دیگر ضایع کردن حقوق دیگران، حق خوری، جدایی‌ها، تفرقه‌ها و دروغ گویی ها برایش معنا و مفهوم و موضوعیت ندارد.

امام جمعه یزد با اشاره به خاطره ای از پدربزرگشان، حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی یادآور شد: رسیدگی به نیازمندان آبرومند به صورت گمنام و ناشناس در زمره کارهای روزانه حاج شیخ بود و این اقدام به دلیل کسب معرفت الهی در او رخ داده بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلام و اسلام ناب محمدی(ص) این روحیه را می خواهد، افزود: خدمت برای رضای خدا انسان را به کمال می رساند و اگر این کار بی نام و نشان انجام شود، قرب الهی اتفاق می افتد.

آیت الله ناصری عنوان کرد: شهید رجایی، شهید باهنر و شهید رئیسی نیز در همین مسیر قدم برداشتند و دغدغه ای جز خدمت به خلق خدا و کسب رضایت خدا نداشتند و در این مسیر حتی از جان خود نیز دریغ نکردند.

وی اظهار امیدواری کرد: همه کسانی که حاکمیت و قدرت را در کشور در دست دارند، فقط خدمت به مردم برای رضای خدا و خدمت به دین خدا برای رسیدن به کمال الهی را در همه شئون خود مدنظر قرار دهند و اگر همه ما اینگونه فکر و عمل کنیم، عاقبت دنیا و آخرت ما ختم بخیر خواهد شد.

امام جمعه یزد تاکید کرد: حزب بازی، سیاسی کاری و سایر بازی های سیاسی را باید دور بریزیم و کنار بگذاریم و دغدغه‌مندانه و خیرخواهانه به خدمت به مردم بپردازیم.

گفتنی است؛ جشنواره شهید رجایی در حاشیه جلسه شورای اداری استان یزد برگزار شد و در این مراسم از دستگاه‌های اجرایی برتر استان یزد بر اساس ارزیابی عملکرد سال، تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6209865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha