۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۳۵

استاندار زنجان:

تعیین درجه خاک در اجرای طرح ها مشکل بزرگی ایجاد کرده است

تعیین درجه خاک در اجرای طرح ها مشکل بزرگی ایجاد کرده است

زنجان-استاندار زنجان گفت: تعیین درجه خاک و الزام به آن در جانمایی طرح ها مشکل بزرگی ایجاد کرده و این موضوع در برخی موارد موجب قفل شدن زمین های بدون استفاده در جوار شهرها شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن افشارچی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم جشن اتمام رفع تداخلات اراضی و افتتاح و بهره‌برداری همزمان ۱۲۵ پروژه تولیدی، خدماتی بخش کشاورزی، گفت: برخی قوانین مربوط به درجه خاک موجب شده بخشی از اراضی در جوار شهرها که فعالیت کشاورزی هم در آنها صورت نمی‌گیرد، قفل شود و بدون استفاده بماند.

وی افزود: تعیین درجه خاک و الزام به آن در جانمایی طرح‌ها در مواردی مشکل بزرگی ایجاد کرده و این موضوع در برخی موارد موجب قفل شدن زمین‌های بدون استفاده در جوار شهرها شده است.

افشارچی با بیان اینکه طی سه سال گذشته، استان در توسعه سرمایه گذاری کشاورزی، صنعتی و معدنی تمرکز بیشتری کرده است، ادامه داد: در این راستا یکی از مشکلاتی که ما با آن مواجه می‌شدیم وجود معارض در اراضی واگذار شده بود که سرمایه‌گذاران را در آغاز پروژه با مشکل مواجه می‌کرد.

استاندار زنجان گفت: زمین مسأله اساسی و مهم برای توسعه است چرا که باید برای ورود سرمایه گذار برای سرمایه‌گذاری مهیا باشد و در زمان حاضر وجود معارضات در واگذاری زمین به یک معضل تبدیل شده است هر چند در استان برخی مشکلات در این زمینه رفع شده است ولی با این وجود نیازمند توجه ویژه در این زمینه هستیم.

افشارچی افزود: وجود زمین‌های معارض برای دستیابی به هدف را با اختلال مواجه کرده، بنابراین انتظار می‌رود با راه‌اندازی یک شعبه خاص که نسبت به این مسأله ورود پیدا کند ضروری است.

استاندار زنجان در ادامه به موضوع مسکن و فراهم آوردن زمین برای احداث اشاره کرد و افزود: مسأله بعدی بحث اراضی درجه ۲ و ۳ است که این موضوع برای استانی مثل استان زنجان، گیلان، مازندران که نسبتاً زمین حاصلخیزی دارند به یک مشکل اساسی تبدیل شده و می‌طلبد به این بحث هم توجه شود.

افشارچی همچنین به مشکل زمین‌های موجود در نزدیکی شهرها اشاره کرد و گفت: با حل شدن مشکل این نوع زمین‌ها می‌توان تقاضای مسکن در شهرها را پاسخ داد و این امر موجب تنظیم بازار مسکن هم می‌شود.

استاندار زنجان در ادامه با تاکید لزوم توجه به حوزه بهره وری در بخش کشاورزی، تحقق این امر را نیازمند برنامه ریزی علمی و عملیاتی عنوان کرد و گفت: از مهمترین دغدغه‌های بخش کشاورزی مسأله بهره‌وری آب است که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشیم.

کد خبر 6209877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha