۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۴۲

رئیس دانشگاه شیراز خبر داد؛

اشتغال ۸۱ درصدی دانش‌آموختگان دانشگاه شیراز

اشتغال ۸۱ درصدی دانش‌آموختگان دانشگاه شیراز

شیراز- رئیس دانشگاه شیراز از اشتغال ۸۱ درصدی دانش‌آموختگان این دانشگاه خبر داد و گفت: از این تعداد شغل، ۷۳ درصد مرتبط با تحصیلاتشان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد موذنی رئیس دانشگاه شیراز، ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، از اشتغال ۸۱ درصدی دانش‌آموختگان این دانشگاه خبر داد و گفت: از این تعداد شغل، ۷۳ درصد مرتبط با تحصیلاتشان است.

وی با بیان اینکه رصد دانش‌آموختگان در حوزه معاونت آموزشی دانشگاه انجام می‌شود، افزود: بررسی‌ها و رصدهای انجام شده در این معاونت مشخص می‌کند که فارغ‌التحصیلانی که از دانشگاه شیراز مدرک گرفته‌اند کجا به کار بوده یا موفق به پیدا کردن شغلی شده‌اند.

موذنی با اشاره به اینکه در عرصه مهارت‌آموزی دانشجویان، اقدامات مؤثری با تمامی مراکزی که می‌توانند در این زمینه ایفای نقش کنند، صورت گرفته است، گفت: دانشگاه با این مراکز وارد مذاکره شده و قرارداد تنظیم کرده است.

به گفته وی، مرکز تعالی تدریس در معاونت آموزشی این دانشگاه تأسیس شده که هدف اصلی آن افزایش کیفیت آموزش است و تا به امروز ۶۲ دوره آموزشی برگزار شده که بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های مختلف کشور در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

موذنی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، قریب به ۳۲ آزمون برگزار شده که ۱۲۵ هزار نفر در این آزمون‌ها شرکت کرده‌اند، عنوان کرد: پخش استانی تمام آزمون‌هایی که در سطح ملی انجام می‌شود را دانشگاه شیراز به عهده دارد، این ظرفیت ۵ هزار و ۴۰۰ نفر بوده که امروز به ۱۱ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه ضمن تاکید بر کیفیت آموزشی دانشگاه شیراز، عنوان کرد: این دانشگاه استانداردهای آموزشی بالایی دارد که برای این استانداردها جدی وارد عمل شده، بر همین اساس در سال گذشته ۱۵۰ دانشجو که حد نصاب میانگین معدل را کسب نکردند از دانشگاه اخراج کردیم چون حفظ کیفیت آموزش جز برنامه‌های اساسی دانشگاه است.

موذنی در ادامه در خصوص سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تعداد اساتید اخراجی از این دانشگاه اظهار کرد: یک استاد نیز علی رغم ۵ سال ارتباط با دانشگاه به دلیل اینکه شرایط آموزشی و پژوهشی لازم را نداشت از دانشگاه اخراج شد. چون اگر استادی در زمینه علمی نتوانند نیاز دانشجو را برطرف کنند، ارتباطش با دانشگاه قطع خواهد شد.

رئیس دانشگاه شیراز در ادامه در خصوص فراخوانی که دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان خارجی داشت، گفت: در این فراخوان ۳ نفر متقاضی داشتیم ۲ نفر از آمریکا و یک نفر از سوئد که البته مدارک برای وزارت علوم ارسال شده و در حال پیگیری است. همچنین در چند سال اخیر در زمینه برقراری ارتباط با دانشگاه‌های برتر کشورهای روسیه و چین اقدامات خوبی انجام شده و با دانشگاه سنت پترزبورگ روسیه نیز ارتباطات خوبی برقرار کردیم.

موذنی در ادامه به ارائه آماری در خصوص دانشجویان خارجی دانشگاه شیراز پرداخت و افزود: ۳۵۰ دانشجوی خارجی از ۷ کشور در دانشگاه شیراز تحصیل کردند که تعدادی قابل توجهی از آن‌ها فارغ‌التحصیل شدند و امروز ۲۷۱ دانشجو خارجی در دانشگاه شیراز مشغول تحصیل هستند.

وی به فرصت مطالعاتی خارج از کشور نیز اشاره کرد و گفت: به دلیل مشکلات ارزی سالیان متمادی این فرصت مطالعاتی تعطیل شده بود؛ اما امسال این برنامه مجدداً راه‌اندازی شد و ۱۰ نفر از اساتید به فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور اعزام و برای هر نفر، ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار مالی در نظر گرفته شده است.

موذنی با تاکید بر اینکه در سال ۱۴۰۲، قریب به ۸۰۰ مقاله برجسته (Q1) از اساتید دانشگاه شیراز داشتیم، اظهار کرد: با مشارکت اساتید دانشگاه شیراز ۳۰ شرکت دانش‌بنیان تأسیس شد و روند تأسیس این شرکت‌ها در دانشگاه رو به رشد است.

وی همچنین با بیان اینکه در سفر استانی هیئت دولت به استان فارس ۱۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰۸ میلیارد تومان برای دانشگاه شیراز مصوب شده است، عنوان کرد: امید است برخی از پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه نیز به اتمام برسد.

رئیس دانشگاه شیراز در پایان با بیان اینکه در طول ۳ سال اخیر نزدیک به ۶۰ هزار متر مربع فضای کاربردی از دانشگاه شیراز تأسیس یا بازسازی شده است، افزود: در حوزه دانشجویی یکی از خوابگاه‌های دخترانه که خیر ساز و نیمه تمام بود به بهره‌برداری رسید. همچنین یکی از مشکلات همیشگی خوابگاه‌های دانشجویی فرسودگی آن‌ها بود که در همین راستا بلوک B و C خوابگاه شهید مفتح بازسازی و خوابگاه متأهلین شهدای ۲ دانشگاه نیز تعمیر اساسی شد. خوابگاه شهید چمران، خوابگاه ۴ ارم دختران نوسازی و بهسازی و نمازخانه خوابگاه شهید مفتح که ۷۰۰ متر مربع زیر بنا دارد نیز کاملاً بازسازی شد.

کد خبر 6209916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha