۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۰۹

استاندار مازندران:

واردات برنج در کار نیست

واردات برنج در کار نیست

محمودآباد - استاندار مازندران از کشاورزان خواست به شایعات در فضای مجازی در زمینه واردات برنج توجه نکنند و گفت: وارداتی در کار نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های شاخص حوزه کشاورزی اظهار کرد: کشاورزی حدود ۱۲ درصد تولید ناخالص داخلی را دارد

نقطه عطفی بین کشاورزی و گردشگری داریم با عنوان صنعت گردشگری کشاورزی که می‌توان از این ظرفیت در استان مازندران استفاده بهینه داشت.

وی با اشاره به قطب تولید برنج بودن افزود: اجازه واردات برنج داده نشد و جای نگرانی برای کشاورزی نیست و با جلسه‌ای که در سال گذشته با شهید رئیسی داشتیم این مورد بررسی شد و درصد آنالیز نهایی برنج شدیم.

نوری تصریح کرد: به این شایعات در فضای مجازی توجه نشود زیرا وارداتی در کار نیست و باید مراقب باشیم تا زنجیره خرید و قیمت‌گذاری به درستی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: نهایی شدن زنجیره هم به سود سرمایه‌گذار و هم تولید کننده است زیرا هزینه کمتر خواهد شد چراکه نهاده‌ها یکی است.

نوری عنوان کرد: کامل کردن زنجیره با مشارکت مردم قطعاً امیدبخش خواهد بود و کسی که در انتهای زنجیره است می‌تواند به طور مثال خوراک دام تحویل دهد و محصول را بیمه کند تا خسارت نبینند و بانک نیز نقش پشتیبانی داشته باشد.

وی بیان داشت: تولید کننده مطلقاً بدون تشکیل زنجیره سود نخواهد داشت و تکمیل زنجیره سبب می‌شود محصولات با کیفیت بهتر در زنجیره کامل به دست مصرف‌کننده برسد.

استاندار مازندران گفت: استان مازندران در ۱۲ محصول در کشور رتبه اول را دارد که نشان از ظرفیت عالی این استان بوده و باید تولیدکننده مورد حمایت باشد.

کد خبر 6210023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
      0 0
      چرامگر چقدر برنج تولید ...تازه امسال فصول سرما سنگین تری وهمچنین ازمعیشتی هم مردم .............. گران کنید چی شود چهارتا دلال غارت کنند معیشت مردم........